Jakou nastavit platnost cookie?

Opět se vracím k článkům o tom, jak nastavit váš affiliate program. Pokud si chcete přečíst některý z předchozích článků, tak se podívejte do sekce Affiliate. Dnes se podíváme na to, jakou nastavit životnost cookie.

Cookie je takové malé uložiště v prohlížeči, kam si stránka může uložit informace, které bude někdy v budoucnu potřebovat. Například informace o přihlášeném uživateli, košík v eshopu, nebo také id affiliate partnera, který uživatele na web přivedl. Délku, po kterou bude cookie v systému uloženo, je možné nastavit od pár vteřin po téměř nekonečno. Takže pokud si jej uživatel sám nesmaže, tak máme přístup k uloženým informacím po prakticky neomezenou dobu.

V affiliate sféře se cookie používá na zaznamenání kódu partnera, který uživatele na web přivedl. Uživatel totiž nemusí provést nákup ihned, ale může ho provést za několik hodin, či týdnů třeba po konzultaci s manželkou, nebo našetření peněz. Pro uznání provize pro partnera je důležité, aby tento nákup proběhl v době platnosti cookie. Proto partneři preferují co nejdelší platnost a naopak obchodníci, aby „ušetřili“, co nejkratší.

Abychom si dokázali odpovědět na otázku, jak dlouhou nastavit platnost cookie se musíme podívat jak dlouho takové cookies v počítači uživatele vydrží. Z dostupných zdrojů (uvedeny na konci článku) jsem dal dohromady následující hodnoty.

Tab.1: Jak dlouho vydrží cookie

Z tabulky je vidět, že po prvním dni zmizí cca 15 % cookies. Po dvou dnech to je již jedna čtvrtina a po měsíci zhruba polovina. Je to způsobeno nastavením prohlížečů a chováním uživatelů. Někteří mají nastaveno automatické mazání při zavření prohlížeče, jiní mažou cookies ručně a spousta uživatelů používá také různé „čistící“ nástroje, které mimo jiné, mažou právě cookies.

Znamená to tedy, že partner přijde po dvou dnech o 1/4 doporučených uživatelů? A za měsíc o polovinu? NE! Následující tabulka nám řekne, po jak dlouhé době dojde ke konverzi.

Tab. 2: Dnů do objednávky

Jak je vidět, tak k 83 % objednávek dojde již první den, kdy je ještě většina cookies aktivních. Během prvních 2 dnů, kdy dojde k dalším 5 % objednávek již není 1/4 cookies, takže přijdete pouze o 1-2% nákupů s nárokem na provizi.To už nevypadá tak zle, ne?

A jaká je tedy ta doporučená doba, kterou nastavit pro cookie? Většina provizních programů u nás nastavuje 30-45 dnů. Jak je patrno z první tabulky, tak je to téměř jedno. Ostatně podobně malý rozdíl je také mezi 5 a 30 dny. Takže pokud chcete své partnery potěšit, tak jim nastavte 60-90 dnů. Vyniknete tak nad konkurencí a partneři budou spokojeni. Prodloužení platnosti cookie na 180, či 360 dní si můžete nechat jako odměnu pro top partnery, kteří to s díkem přijmou.

Délka cookie u uživatelských skupin se může lišit dle jejich znalostí a schopností, takže to berte spíše jako inspiraci. Stejně tak se může lišit doba do nákupu dle zaměření eshopu.

Zdroje dat: Konverze u uživatelů našeho systému AffilBox, prodeje ze 3 eshopů (celkem 2500+ nákupů), zahraniční affiliate sítě.

Mário Roženský

Mário Roženský

Věnuji se vývoji SaaS aplikací AffilBox a SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak prodat více díky Affiliate marketingu.

Komentáře

  • Finko4 06.05.2015 12:32

    U elektrospotrebičou o velkej hodnoty som mal objednávky aj po 2 týždnoh. niekedy zákaznik potrebuje čas na rozmyslenie.

  • tom11111 14.03.2012 16:35

    Navíc ještě při dlouhé prodlevě mezi zápisem cookie a nákupem vzrůstá pravděpodobnost, že vaše cookie bude přepsána jinou, konkurenční, jak bude zákazník dál browsovat po internetu a hledat podobné zboží na jiných webech.

  • Honza 13.03.2012 17:37

    Mě tedy krátké časy odrazovaly, takže díky za tip, že je to skoro jedno. Co takhle potom doživotní svázání s affiliate účtem partnera a opakované nákupy?

    • Bug 13.03.2012 19:45

      Doživotní provize je super věc. Třeba u pokeru je to standardní záležitost. U eshopů to nenajdeš.

      Bug
  • Samuel 12.03.2012 16:32

    Já u Mall affilu zaznamenal i objednávky který byly provedený mezi 15 – 30 dnem po uložení cookies viz. link v podpisu. Nedělal jsem z toho žádný statistiky, ale pamatuju si že mě celkem překvapovalo že se mi ve statistikách objevovaly provize s takhle dlouhou prodlevou po první návštěvě…

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole