Poslední středa – affiliate

Poslední středu v srpnu jsem byl hostem konference, kterou pořádala agentura H1.cz. Tu v diskuzi zastupoval Jakub Glanc a Lucie Appeltauerová, která celou diskuzi moderovala. Přidal se také Robert Studený, jakožto zástupce a jednatel společnosti VIV NETworks s.r.o.

Díky obsazení řečníky byly zastoupeny názory jak agentury, tak provizní sítě a také vlastního softwarového řešení. Diskuze to byla velmi přínosná a i ze zpětných rekcí od účastníků soudím, že mnohým pomohla změnit názor na affiliate a jeho přínos pro podnikání.

Podívejte se sami a poprosím vás o zpětnou vazbu do komentářů.

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. Již jsem to dokoukala a myslím že SUPER, hodinová beseda, kde jsem slyšela konkrétní věci, bez zbytečné omáčky.

    21 konkrétních věcí jsem si poznačila.

    Nejlepší tip byl s těmi startupama, ať prvně udělají affil a pak ať to jdou propagovat…

    Ps vychytat zvuk od dotazů z publika a bude to ještě lepší.

  2. Petro, děkuji za pochvalu. Mohl bych vás poprosit (pokud to není tajné), zda byste nám sem ty poznámky nevložila do komentáře, nebo případně mi je nezaslala a já bych je vložil přímo do článku.

  3. Maigi napsal:

    Až na dvě drobnosti s tím víceméně souhlasím a byly tam dobré rady. Nesouhlasím jen s tou dohodou o provedení práce a s tím, že si affilák nemůže budovat brand. Lze to a je to pro něj výhodnější. Jinak ale super video!

  4. Kamil Staš napsal:

    Pěkná přednáška. Díky za ni.

  5. Maigi – Četl jsem tvůj článek a na Dohodě neshledávám nic špatného. Ty to bereš z pohledu eshopu / finančních produktů, které někdo propaguje dlouhodobě. Ovšem pokud někdo jeden měsíc propaguje info-produkt, nebo spustí na měsíc jednu kampaň třeba přes ppc na nějaký eshop, tak Dohoda plně postačuje (zkontrolováno Finančním úřadem).

  6. Chodelka Peter napsal:

    Super prednáška, skutočne veľmi podrobné info. Asi jediná vec s ktorou nesúhlasím je to, že PPC nie sú vhodné pre získavanie nových affiliate partnerov – ja mám úplne inú skúsenosť. Inak veľmi príjemné videjko na pondeľnajšie poobede 🙂

  7. Chodelka Peter napsal:

    A tiež jedna otázka na Vás, Mário – v jednom z newsletterov ste písali, že „odhadujete počet affiliate partnerov v SR+ČR na 10-20 000“ – nezdá sa Vám to priveľa? V tejto prednáške bolo spomenuté, že približne 90% partnerov je zaregistrovaných v CJ a majú okolo 2500 partnerov, čo by vo výsledku robilo maximálne 4-5000 affiliate partnerov v ČR+SR. To mi príde už reálnejšie číslo ako 20 000. Samozrejme sú to iba odhady ale ten Váš odhad mi príde trochu prestrelený – alebo sa mýlim?

  8. Petr – CJ mají 2.500 aktivních affiliate partnerů, ale těch neaktivních (třeba já) mají zajisté násobně více. Také vyšší tisíce partnerů je u našich klientů. Potom tu jsou různé private affiliate programy zahraničních společností. Třeba u Vivantisu před 5 lety jsem měl ID někde okolo 2.000. Nevím zda začínali od nuly, ale i kdyby začínali od 1.000, tak to tehdy bylo 1K partnerů, což dneska budou tisíce. Potom tu jsou všechny ty sázkovky, pokery, casina atd. které propagují stovky a tisíce lidí. Invia má sama o sobě tuším 7K partnerů (nejsem si 100% jist). To vše je jen zlomek… Posčítej si to dohromady a můj odhad se jeví jako celkem korektní.

  9. Chodelka Peter napsal:

    Jasne, ďakujem za odpoveď. Iba sa mi to nejako nezdá, keď tu o affiliate marketingu nikto pomaly ani nevie 😀 (berte s nadsázkou :)). Ale ďakujem za vysvetlenie – predsa len do toho vidíte lepšie ako ja 🙂

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *