Podpartneři, superaffiliates a více úrovní v affiliate programu

Pojmy, které jsem uvedl v nadpisu jsou pro mnoho lidí nejasné a mnoho obchodníků chce dvě a více úrovní podpartnerů, aniž by věděli proč. Pojďme se tedy na tyto pojmy podívat blíže a vysvětlit si k čemu nám v programu mohou posloužit a jak je správně využít.

Podpartnerem je ten, koho někdo přivedl do provizního programu. Ten kdo jej přivedl je většinou odměněn % z provize tohoto podpartnera.

Superaffiliate je partner, který se nezaměřuje přímo na propagaci obchodníka, ale spíše na budování sítě podpartnerů. V ČR těchto super partnerů není mnoho. Jsou to zejména různé katalogy affiliate programů, či blogy o affiliate. Superaffiliate partneři získávají provizi za to, že do systému přivádí nové partnery, kteří propagují obchodníka a drobné procento zůstane jim.

Více úrovní affiliate programu je dosti ošemetná záležitost. V našem affiliate software povolujeme pouze jednu úroveň podpartnerů. Docela často na to dostávám dotaz od obchodníků, proč tomu tak je. Vysvětlení je velmi snadné. Nejsme MLM software, těch je na trhu hodně a zaměřují se na jiné aspekty, než které požadujeme od affiliate nástroje. Ale tou hlavní je, výše provize z nižších úrovní.

Pokud si vezmeme, že superaffiliate získá z provizí podpartnera 10% a třeba 2% z další úrovně a vezmeme si standardní eshop s průměrnou objednávkou 475 Kč, ze které partner získá 47,50 Kč. Ten kdo jej do systému přivedl obdrží 4,75Kč. Už tato částka je naprosto zanedbatelná vůči úsilí, které by muselo být vynaloženo na nelezení nových podpartnerů. No a pokud by měl ještě o jednu úroveň více, tak z té další úrovně by získal 0,95 Kč.

Možná by to mohlo být zajímavější u nějakého infoproduktu, kde jsou provize v řádech tisíců korun. Ale i tak si v programech, kde jsem byl affiliate manager odnesl nejlepší partner s nejvíce podpartnery asi 1.300 Kč. Což není ani polovina výše provize, kterou získal z jedné své konverze (a to jich měl desítky).

Takže proč vlastně mít ty podúrovně?

Nyní to může znít, že jsem proti tomu vůbec si to zesložiťovat a nějaké další úrovně zavádět. To ovšem není pravda. Určitě všem doporučuji si jednu úroveň zařídit. Proč? Protože pro hodně nezkušených partnerů je to motivace k tomu, aby do programu přizvali i své známe a tím roste počet partnerů v programu (pozor, neznamená to ovšem, že poroste i jejich kvalita). Někteří tito noví partneři by se jinak o programu ani nedozvěděli a mohou se z nich stát velmi dobří spolupracovníci se spoustou konverzí.

 

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. Astro napsal:

    V affilboxu se přičítá podpartnerův výdělek do částky k vyplacení? Nejsem si jistý, ale nikde mi ta jeho částka nefiguruje v přehledech. Vidím sice kolik mi vydělal, ale do mého celku to pravděpodobně není přičtené.

  2. Tato částka je vyčíslena v konečném reportu, na kolik máte vystavit fakturu.

  3. Chodelka Peter napsal:

    Veľmi pekne zhrnuté. Z vlastných skúsenosti možem povedať, že konverzie z podpartnerov možu byť veľmi zaujímavé, ale predovšetkým pre prevádzkovateľa programu, nie pre partnerov. Tie čiastky sú zanedbateľné (ako tu už bolo spomenuté), ale na druhej strane pre vlastníka affiliate programu je to získavanie nových partnerov bez námahy a takmer zadarmo.

  4. MIchal Pelikán napsal:

    Peter Chodelka: Prave kdyz pisete, ze to je atraktivni hlavne pro provozovatele, pak nechapu proc tomu provozovatele nevenuji vetsi pozornost. Idealne proc casto nemaji primo ve svem systemu pro superaffily pripravene bannery/kampane na propagaci vlastniho affilu.

    Já si treba ideální vícelevelový affil představuji zhruba takto:

    – system odmeni jednorazove podpartnery i za to, ze se registrovali skrz superaffiliata (tzn. neobesli trackovaci link pri registraci). Preci jen do budoucna se kazdemu affilovi vyplati ho obejit – v budoucnu pri jednani o vysi provize, pak nema tu nevyhodu, ze provozovatel z jeho vykonu plati jeste nekomu dalsimu. Spousta affilaku by byla urcite ochotna toto obetovat za vyssi jednorazovy bonus za registraci.

    dal:

    – dovedu podpartnera: 0,5 € za jeho registraci

    – podpartner uskutecni prvnich 5 prodeju: 5 € za to, ze podpartner kampane na svych webech vubec spustil

    – k tomu samozrejme procentualni provize z jeho vykonu (min 8 %)

    – jeste by mohl byt vyssi bonus vzdy kdyz podpartner prekroci za rok nejaky milnik. Treba po vydelanych 500 €/rok dalsich 25 € bonus pro superaffiliata.

    Ono to dohromady muze pusobit, jako, ze se superaffiliati pak muzou stat dost nakladnymi, ale verim ze se to da nastavit ke spokojenosti vsech stran.

Napsat komentář: Mário Roženský Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *