Kritika webu: letenkydoanglie.cz

Mám tu další web, který jsem dostal ke kritice. Jedná se o web letenkydoanglie.cz.

letenkydoanglie.cz

Web nevypadá špatně, rozhodně je to lepší průměr. Nicméně pojďme k několika výtkám.

1) Web je nevýrazný, vše splývá se vším. Hlavním cílem affiliate webu by mělo být upoutat uživatele na odkazy a tlačítka, na která by měl kliknout.

2) Objednávkový formulář by měl tvořit hlavní část stránky po otevření. Když si otevřu web na notebooku, tak vidím pouze část Invia formuláře. Invia formulář není zrovna to nejvhodnější. Mnohem hezčí by bylo nadesignovat si vlastní formulář, který by zabral celou plochu stránky.

3) Odkaz na konci stránky vede na invia.cz, proč? Proč nevede na letenky? Nebo na zájezdy či výlety v Londýně?

4) Web má pouze 6 obsahových stránek. Doporučuji na každé stránce prolinkovat popis s nějakým výletem. Případně návštěvníkům předpřipravit hotové výlety, které si rovnou objednají.

5) U památek rovnou nabídnout proklik na nákup vstupenek. Většinou se dá sehnat na tyto památky také affil. Potom uživatelům vysvětlit, že pokud si ty vstupenky objednají online, budou je mít mnohem levněji. Funguje skvěle.

Na webu je strašně málo obsahu, který uživatele na první pohled nezaujme. Udělal bych nějaké příklady za kolik se dá koupit letenka a vystavil je hned na úvodní stránku, takže uživatele toto číslo zaujme a poté vyplní již připravený formulář.

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. LukasP napsal:

    Zkusím tedy s dovolením také něco hodit do soudku, dle mých prozatimních zkušeností:

    1) Na můj vkus až příliš viditelné reklamy na indexu – 6 bannerů + vyhledávací formulář letenek. Výše provize není o počtu reklam na webu, ale o umístění jednotlivých prvků a jejich nasazení ve stránce.

    2) Vyhledávací formulář v pravém bočním panelu je dobrá volba, ovšem stále mi chybí call to action button, nějaký výrazný prvek, vybízející k objednávce letenky nebo k zobrazení těch nejlevnějších. Možná to na tom indexu ruší právě ty reklamy, protože na podstránkách je formulář viditelnější, index je moc splývající, rušivý a nevím co dřív.

    Jak bych to udělal já?

    – Odstranil bych formulář z pravého panelu a nastyloval vlastní přes celou šíři stránky. Nic výškově hrozného tak, aby formulář mohl být na každé podstránce v top pozici. 60-100 pixelů na výšku max.

    – Odstranil bych zbytečně moc reklamy na indexu, přidal jeden banner třeba na výhodné ubytování.

    – Místo nynějšího formuláře v pravém bočním panelu bych přidal přímý odkaz na affil, něco jako … Letenky do Anglie od XXXX, znovu nastylovaný tak, aby upoutal a vyzýval ke call to action.

    PS: Pokud by majitel chtěl web prodat, nechť mi zašle na email nabídku 😀

  2. frances napsal:

    Aha tak uz to asi vymenil protoze vsude vidim pelikan.cz a ne inviu…

    • Bug napsal:

      Článek jsem měl napsaný delší dobu a když stále nevycházel, tak mě kontaktoval majitel, zda bych mu to mohl poslat alespoň na email.

      Koukám, že i většina obrázků je nějaká porouchaná:(.

  3. Kalamarek napsal:

    No u tech lowcost letenek jsem zjistil ze je s affilem dost problem. Pred mesicem se v tom dost stoural a zjistil jsem ze pelikan, kralovna ani letuska nemaji zcela kompletni nabidku na x mesicu dopredu. Napr. leti Wizz za 800 kc ale na webu prodejcu to najde letenky konkurencni spolecnosti za 2000.

    Kazdopadne propagovat Invii na letenkovym webu asi neni dobrej napad. Kazdopadne pokud nejsou dobry konverze tak doporucuju nasadit na web ppc a zkusit co z toho vypadne…

  4. Stephan napsal:

    Diky za clanek a vecnou kritiku. Je to muj prvni affil web, takze se zatim ucim, ale jiz jsem vypozoroval nektere veci a planuji web opet trochu pozmenit. Hodlam pridat nejake novinky, ktere by mely prispet k vetsi prehlednosti, informovanosti a hlavne i k vetsim konverzim.

    Invii jsem vymenil, protoze mi nevydelavala. Neprehledne vyhledavani na strankach Invie a o cenach letenek v porovnani s Pelikanem radsi nebudu mluvit 🙂 Hned prvni den po zmene affil partnera prisla prvni objednavka, ktera me velmi potesila. Ten pocit znate asi vsichni.

    Dekuji Mariovi i Lukasovi za postrehy. 🙂

  5. LukasP napsal:

    Ještě jsem si všiml.. web máš cílen na letenky do Anglie, ale rozhodně by nebylo špatné přidat jako podstránku také letenky do Londýna (případně jiná letiště), to je přeci jen několikanásobně vyhledávanější fráze a možnost zvýšení nejen zisku ale i návštěvnosti a dalších parametrů. A většina lidí hledající letenky do Anglie stejně myslí letenky do Londýna.

  6. Radek napsal:

    Když tu Lukáš nahodil to téma letenky do Londýna – to se dá dokonce rozšířit ještě tak, že budeš vybírat tipy na levné letenky do Londýna a zároveň dáš turistovi návrh levného ubytování, které bude s affil odkazem směřovat na Booking.com

    Btw. nezkoušel jsi tam hodit Adsense, jestli to třeba nevydělá víc?

  7. Stephan napsal:

    Mas pravdu, ze by to mohlo prispet k vetsim vydelkum. Je to jedna z planovanych novinek. Chci vytvorit podstranky pro kazde vetsi mesto v Anglii. Mozna dokonce pro celou Britanii, protoze lidi moc nerozlisuji Anglie/Velka Britanie.

    Takovych planu a napadu (i na jine weby), ale cas je velky nepritel.

  8. Stephan napsal:

    Adsense jsem nezkousel a zatim ani neuvazuji (povinnost platcovstvi DPH). Zatim tech webu nemam tolik, abych si pridelaval starosti s DPH.

    Tipy na levne letenky mam take v planu. Sice to bude casove narocnejsi, nez soucasne „vytvor a cekej“, ale snad to prinese vysledky.

  9. Honza napsal:

    To Stephan: Nechceš vyměnit odkaz?

  10. Stephan napsal:

    Napis mi email a mozna se nejak domluvime. Email najdes na NIC.cz u me domeny.

  11. Josef P. napsal:

    Nabídku ubytování v Londýně určitě přidej, jen si dobře rozmysli, jestli to bude právě booking.com, je to sice dobrý affil, ale má jednu podstatnou vadu, bez platební karty si nic nezarezervuješ. Takže ten, kdo nechce dávat údaje o platební kartě je nahranej. A v ČR je takových lidí, kteří s toho mají strach bohužel pořád většina.

Napsat komentář: Stephan Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *