Affiliate odkaz je nedílnou součástí každého provizního programu. Poznáte jej tak, že je to odkaz na webovou stránku, za kterým je jako parametr jednoznačný identifikátor partnera. Většinou to bývá několik znaků a čísel, dle kterých je partner rozpoznán a systém ví, že má provizi připsat právě jemu.
Tento odkaz je každému partnerovi přidělen ihned při registraci do programu a provází ho po celou dobu, kdy propaguje. Partner svůj odkaz může použít jak na svých webových stránkách, tak třeba na Facebooku, nebo poslat emailem. Vždy bude zaznamenán přístup na stránky přes partnera.
Pokud jste partner a propagujete provizní program, který využívá AffilBox, tak uvidíte svůj odkaz ihned po přihlášení:
Váš odkaz naleznete také pokud si v menu kliknete na Reklamní kampaně a kliknete na kampaň. V této kampani uvidíte svůj odkaz v následujícím políčku:
O hodně lepší je podle mě, když affil systém funguje na základě referreru, tj. pozná z jakého webu návštěvník přišel a podle toho přidělí provizi 🙂
Identifikace pomocí referreru ale není tak běžná. Mě by spíše zajímalo, jak to je s affil odkazy a jejich dopadu na odkazový profil. Většina affil partnerů dává bannery do sidebaru a pokud se jedná o rozsáhlejší web, tak je to pěkná řádka odkazů z jedné domény.
Musilda: pokud bys chtěl být košer, pak bys měl mít affil odkazy jako nofollow a pak se nemusíš trápit.
Mně spíš zajímá, kolik procent lidí si ošetřuje duplicity vzniklé díky odkazům s parametry za znakem (?). Umí Affilbox nahradit otazník kotvou?
AffilBox to umí, ale většina webmasterů to neumí nastavit na webu. A s 99% eshopů v ČR to nefunguje.
Mohu propagovat služby a produkty, se kterými mohu mít uzavřené partnerství formou inzertních novin, které vlastním?
Pokud se tam vyskytuje cílová skupina pro kterou je affil určen, tak určitě ano.