Pozoruji, že provizní marketing již pomaličku proniká i k nám do Česka. Je to super zpráva (nejen pro náš AffilBox). Affiliate marketing se dá využít ve všech možných odvětvích, ať již prodáváte zájezdy, letenky, parfémy, dárky, zážitky anebo poskytujete půjčky.
Provizní program by neměl chybět žádnému obchodníkovi, kterému záleží na jeho nákladech. Pojďme se tedy podívat na to, co by měl obsahovat.
Kvalitní produkt, nebo služba je základem každého podnikání. Nejinak je to v affiliate světě, kde je konkurence vzdálena jen jedno kliknutí myší. Váš produkt by se měl v něčem odlišovat od konkurence a také je vhodné, aby byl snadno vysvětlitelný v pár bodech, takže při prezentaci na stránce partnera bude hned jasné o co se jedná.
Sledování konkurence patří do plánovacího procesu každé firmy. Někteří konkurenci ignorují, jiní jsou jí posedlí, ale určitý přehled by měl mít každý.
Porovnejte vaši nabídku s nabídkou konkurence. Zaměřte se hlavně na provizi a srovnejte její výši s tou vaší. Také si prohlédněte bannery a ostatní materiály, které jsou v nabídce. Jsou ty vaše hezčí? Vystihují lépe váš produkt?
Pokud vaše stránky / eshop dobře nekonvertují, tak partneři, kteří na ně pošlou návštěvníky, budou naštvaní, že se jim nenačítají žádné konverze. Pro partnery je vhodné připravit tzv. „landing page“ na kterou přijdou potenciální zákazníci a vy je tak předpřipravíte na to, co bude následovat.
Správa několika stovek partnerů, jejich výplat a provizí či kontrolování desítek až tisíců konverzí může být noční můrou. Proto je vhodné zvolit šikovný software, který vám všechny tyto činnosti ulehčí a zautomatizuje a správa takového systému bude hračka. (Vyzkoušejte AffilBox)
Sledování konverzí a prokliků je klíčovým článkem každého software pro provizní program. Musí zajistit precizní sledování každého zákazníka od první návštěvy, až po nákup, který se může uskutečnit o několik týdnů později. Tento nákup a provizi z něj vzniklou přiřadit partnerovi, který zákazníka doporučil a to vše přehledně zobrazit ve statistikách a grafech jak partnerovi, tak administrátorovi.
Web je dnes přehlcen bannery. Proto je potřeba se odlišit a zaujmout. Umístěte na vaše bannery informaci o slevě, či třeba zkušební době zdarma. Kontrolujte, které bannery vám konvertují nejlépe a a ty dále vylepšujte. Naopak bannery, které nekonvertují vyřaďte z nabídky.
Víta jakou odměnu nabízí partnerům konkurence? Nabízíte stejnou nebo lepší? Máte nějaký bonusový program pro nejlepší partnery? Nabídněte jim zboží z vaší nabídky, nebo zvýšení provize pokud splní určitý cíl, na kterém se dohodnete. Myslím, že neodmítnou.
Stejně tak jak se vám někdo stará o SEO, či PPC, tak je dobré, abyste měli určenou osobu, která bude spravovat váš provizní program. V menších firmách to bude asi osoba, které se stará také o většinu ostatních činností, ale u větších společností je vhodné si na to osobu vyhradit, či tuto činnost outsourcovat. Zkušený pracovník pomůže partnerům se zprovozněním kampaně, poradí jim které produkty je nejlepší propagovat a také zkontroluje, že materiály které se zobrazují jsou aktuální a obsahují správné texty a částky.
Máte vlastní provizní program? Jak moc jej využíváte jako marketingový nástroj? Kolik % vašeho obratu vám vygeneruje? Podělte se s námi o tyto informace v diskuzi.