Poslední středu v srpnu jsem byl hostem konference, kterou pořádala agentura H1.cz. Tu v diskuzi zastupoval Jakub Glanc a Lucie Appeltauerová, která celou diskuzi moderovala. Přidal se také Robert Studený, jakožto zástupce a jednatel společnosti VIV NETworks s.r.o.
Díky obsazení řečníky byly zastoupeny názory jak agentury, tak provizní sítě a také vlastního softwarového řešení. Diskuze to byla velmi přínosná a i ze zpětných rekcí od účastníků soudím, že mnohým pomohla změnit názor na affiliate a jeho přínos pro podnikání.
Podívejte se sami a poprosím vás o zpětnou vazbu do komentářů.
Již jsem to dokoukala a myslím že SUPER, hodinová beseda, kde jsem slyšela konkrétní věci, bez zbytečné omáčky.
21 konkrétních věcí jsem si poznačila.
Nejlepší tip byl s těmi startupama, ať prvně udělají affil a pak ať to jdou propagovat…
Ps vychytat zvuk od dotazů z publika a bude to ještě lepší.
Petro, děkuji za pochvalu. Mohl bych vás poprosit (pokud to není tajné), zda byste nám sem ty poznámky nevložila do komentáře, nebo případně mi je nezaslala a já bych je vložil přímo do článku.
Až na dvě drobnosti s tím víceméně souhlasím a byly tam dobré rady. Nesouhlasím jen s tou dohodou o provedení práce a s tím, že si affilák nemůže budovat brand. Lze to a je to pro něj výhodnější. Jinak ale super video!
Pěkná přednáška. Díky za ni.
Maigi – Četl jsem tvůj článek a na Dohodě neshledávám nic špatného. Ty to bereš z pohledu eshopu / finančních produktů, které někdo propaguje dlouhodobě. Ovšem pokud někdo jeden měsíc propaguje info-produkt, nebo spustí na měsíc jednu kampaň třeba přes ppc na nějaký eshop, tak Dohoda plně postačuje (zkontrolováno Finančním úřadem).
Super prednáška, skutočne veľmi podrobné info. Asi jediná vec s ktorou nesúhlasím je to, že PPC nie sú vhodné pre získavanie nových affiliate partnerov – ja mám úplne inú skúsenosť. Inak veľmi príjemné videjko na pondeľnajšie poobede 🙂
A tiež jedna otázka na Vás, Mário – v jednom z newsletterov ste písali, že „odhadujete počet affiliate partnerov v SR+ČR na 10-20 000“ – nezdá sa Vám to priveľa? V tejto prednáške bolo spomenuté, že približne 90% partnerov je zaregistrovaných v CJ a majú okolo 2500 partnerov, čo by vo výsledku robilo maximálne 4-5000 affiliate partnerov v ČR+SR. To mi príde už reálnejšie číslo ako 20 000. Samozrejme sú to iba odhady ale ten Váš odhad mi príde trochu prestrelený – alebo sa mýlim?
Petr – CJ mají 2.500 aktivních affiliate partnerů, ale těch neaktivních (třeba já) mají zajisté násobně více. Také vyšší tisíce partnerů je u našich klientů. Potom tu jsou různé private affiliate programy zahraničních společností. Třeba u Vivantisu před 5 lety jsem měl ID někde okolo 2.000. Nevím zda začínali od nuly, ale i kdyby začínali od 1.000, tak to tehdy bylo 1K partnerů, což dneska budou tisíce. Potom tu jsou všechny ty sázkovky, pokery, casina atd. které propagují stovky a tisíce lidí. Invia má sama o sobě tuším 7K partnerů (nejsem si 100% jist). To vše je jen zlomek… Posčítej si to dohromady a můj odhad se jeví jako celkem korektní.
Jasne, ďakujem za odpoveď. Iba sa mi to nejako nezdá, keď tu o affiliate marketingu nikto pomaly ani nevie 😀 (berte s nadsázkou :)). Ale ďakujem za vysvetlenie – predsa len do toho vidíte lepšie ako ja 🙂