13 nejčastějších chyb affilite partnerů

1. Nefunkční web – Každý den narážím na weby, na nichž něco nefunguje, chybí texty, nenačítají se obrázky.

2. Přepláceané stránky – Bohužel většina začínajících affilite partnerů udělá web přeplácaný bannery z deseti různých affiliate programů a myslí si, že na ně bude někdo klikat.

3. Složitá / chybějící navigace – Chybí možnost snadno se dostat k požadovanému cíli a získat požadovanou informaci.

4. Spam – Nespamujte, budujte důvěru. Koupíte si na základě doporučení, které na vás zakřičí někdo z druhé strany silnice, nebo od vašeho kamaráda? Komu více důvěřujete?

5. Neosobnost – Nekopírujte obsah stránek produktu, který propagujete. Přidejte vlastní názor, napište recenzi, zkušenosti.

6. Zapojení do mnoha provizních programů – Toto nemusí být úplně zle, ale vše má svůj čas. Zapojte se do jednoho a snažte se jej vyladit na maximum. Pokud jste s ním spokojeni, pak teprve jděte na další a vytvářejte další weby / nabídky.

7. Výběr špatného provizního programu – Neudělali jste si předem kontrolu, zda je daný provizní program věrohodný a zda vyplácí včas? Zda schvalují konverze tak jak mají? Chyba.

8. Nesbírání emailů – Než pošlete uživatele na stránky obchodníka, tak od nich získejte email. S těmito emaily pracujte, NESPAMUJTE.

9. Využívání pouze jedné marketingové strategie – Toto vidím velmi často. Nejčastější chybou je využití pouze SEO. Je to „zdarma“. Ale co když Google, nebo Seznam změní algoritmus? Potom vaše stránky zmizí z vyhledávání a s nimi i vaše provize. Přidejte také PPC, soutěže, sociální sítě, blogy a další zdroje, odkud k vám můžou přijít návštěvníci.

10. Neposkytování podpory – Zákazníka zaujme váš web, ale má ještě nějaký dotaz a nechce se prokliknout na stránky obchodníka (nebo jsou v angličtině, kterou neumí). Chybí jakákoliv možnost vás kontaktovat, tak odejde. Když jsem umístil na jeden můj web chat, tak se zvýšila míra konverze o 260 %!

11. Výběr špatného produktu – Velká chyba hlavně u začátečníků. Vidí vysoké procento, nebo vysokou provizi a ihned se do programu zapojí. Ale neudělají si průzkum a pak se diví, že jim to nekonvertuje.

12. Nefunkční odkazy – Pravidelná kontrola odkazů je základ. V minulosti jsem přišel o spoustu peněz, protože obchodník změnil odkazy a já o tom nevěděl, takže se mi žádné provize nezapočítávaly.

13. Propagace zájezdů / finančních produktů – Tohle nikdy asi nepochopím, ale většina začínajících partnerů se vrhne na zájezdy, nebo finanční produkty. Přitom prosadit se na tomto poli je pro nováčka prakticky nemožné, pokud nemá bezedné kapsy plné peněz. Raději si najděte nový (ale funkční) program a propagujte ten. Budete mít unikátní web, bude se vám snadno dělat SEO, dostane se vám skvělé podpory od správce provizního programu.

Mário Roženský
Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikací AffilBox a SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak prodat více díky Affiliate marketingu.
Komentáře
  1. affilshop napsal:

    Duplikování grafiky u affilu a affilshopu taky není ok.
    Být originální i na micro stránkách.

  2. Radek, INVIA.CZ napsal:

    Rád bych k bodu 13 zminil, že mezi TOP 5 affiliate partnery INVIA.CZ za rok 2012 přibyl i jeden, který se do našeho affiliate programu zapojil právě až v roce 2012. A jeho úspěch není založen na balících peněz, jako na netypickém přístupu k affiliate programu.

    Tedy není snadné se prosadit v travel affiliate, ale není to rozhodně nemožné. Lze pouze o to, dělat věci jinak než ostatní.

  3. Richard napsal:

    Mario, nechces se pochlubit nejakou tvoji affiliate strankou? Rad bych videl, jak k tomu pristupujes ty… Ale pochopim, kdyz odmitnes 🙂 Diky

  4. Andre napsal:

    Richard: Na jednu odkazuje z pravého sidebaru. :))

  5. V. napsal:

    Taky bych bral nějakou vlastní stránku pro příklad 🙂 Díky

  6. Tryciklik napsal:

    Jen tak namatkou pri cteni v buse me napada u bodu vyber vhodneho produktu by se mela zminit jeste vliv konkurence – nezalezi jen na produktu ale i na konkurenci v seo, ppc, agregatorech atd.
    Co se tyce zajezdovyho affilu tak tam s tebou dovolim nesouhlasit (souhlasim.ze pujcky jsou zabity), ale zajezdy maji nejen pro seo obrovskej longtail, tedy prostor pro uplatneni i s malejma nakladama (nazvy hotelu, destinaci atd.). U zajezdu jsem minulej rok generoval leady i z webu/skryptu registrovanyho v par katalozich…

  7. LukasP napsal:

    Ohledně cestování bych si také trochu dovolil nesouhlasit. Bezpochyby je to konkurenční obor, který má ale takový rozsah, že tu jsou stále méně konkurenční niky na kterých se dá prosadit a vydělat. Navíc příkladem jsou například tipy na levné letenky, dá se prosadit zajímavým obsahem s přidanou hodnotou.

    Půjčky, plyn, elektřina a finance celkově jsou out. To mi lépe při daném trafficu konvertuje právě travel affil.

  8. Radek napsal:

    Ohledně duplikování grafiky – je to případ od případu. Může nastat situace, kdy budu dělat web o Home Credit půjčce a budu se snažit, aby web vypadal jako officiální stránky této společnosti. BFU kteří můj web navštíví si pak ani nevšimnou, že přešli z mého affil webu na landing page společnosti.

  9. Mirek napsal:

    Tak konkurenčních oblastí je dneska tolik, že se snad už vyplatí si budovat vlastní zdroje trafficu. Spolehát na vyhledávače či ppc mi příjde ošidné.

  10. No já svoje affilweby online už asi ani nemám, resp. asi jo, protože pár tisíc někde padá, ale nevím, kde se berou :).

    pokerpravidla.cz – 3 roky jsem na to nesáhl
    male-pujcky.cz – také 3 roky nesáhnuto
    bugovo.com – jojo tento blog je mojí nejlepší affil stránkou 🙂

    Ale brzo budou nové. Včera jsem na jedné začal dělat a dost mě to zase chytilo. A navíc, chci do září / října dělat z affilu 250k, takže bych už měl začít 🙂

  11. Lukáš napsal:

    většina problémů ale vzniká z důvodu, že lidi chtějí vydělat za malou investici hrozně rychle. A pak nastávají prakticky všechny body, co jsi zde vypsal.

  12. Anakin napsal:

    A je někaký důvod, proč zrovna travel je tak obtížný obor? Předpokládal bych, že tam je velká poptávka (jízdenky/letenky/hotely kupuje snad „každý“). Přitom na travel webech je i nízká click rate na PPC (přiznává i Google).

  13. Tomáš Jakeš napsal:

    O tej podpore je to zaujímavé. V jednom svojom eshope skúsim nahodiť a uvidím. Vďaka za tip.

  14. Jirka napsal:

    Za sebe si musím přidat
    14) Vyprchání elánu…
    Už několikrát jsem dostal „skvělý“ nápad, začal pracovat na affil webu, vrazil do toho nějaké peníze, a pak ze mě jaksi vyprchal elán, a já se pak k webu vracím čím dál méně.

    Ale ostatně, tohle se dá „aplikovat“ u všech webů, nejenom u affil

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *