Jak jsem zvýšil počet získaných e-mailových adres o 259 %

Určitě chápete, že mít spoustu návštěvníků na webových stránkách je naprosto k ničemu, pokud s těmito návštěvníky nedokážete nijak pracovat. Je to moc hezké, to nepopírám, že váš web navštěvují tisíce lidí měsíčně a čtou cokoli píšete.

Zároveň přibližně dvě třetiny lidí nejsou ochotní nakoupit na “první schůzce”. Většina lidí potřebuje čas, aby do “bodu nákupu” dozrála.

A právě z těchto důvodů je e-mailová komunikace opravdu výborná věc. Můžete totiž návštěvníka poprosit o jeho e-mailovou adresu (na oplátku za nějaké super informace, které chce). Pokud vám návštěvník svou e-mailovou adresu dá, můžete s ním komunikovat tak dlouho, dokud nebude na nákup připraven. Ve chvíli, kdy připravený bude, stačí mu už jen udělat zajímavou nabídku. A je to.

Jenže častým problémem je právě to, že nemáte žádné (nebo jen málo) e-mailových kontaktů na své zákazníky. A právě na tento problém se zaměříme v tomto článku.

K úspěšnému získání e-mailu musíte dostat návštěvníka na svůj web a poté jej přesvědčit, aby vám svou e-mailovou adresu dal. Nejčastěji se k tomu používají jednoduché formuláře společně s nějakou poutavou grafikou a textem. Ty se umístí do bočního panelu, na samostatné stránky a podobně. No a čekáte… A zjišťujete, že to až tak dobře nefunguje :(. Lidé totiž tyto formuláře poměrně dosti ignorují, vlastně si jich ani nevšimnou.

Někdy se ale také využívají pop-upy – takové ty vyskakovací okna, které na vás neustále vyskakují všude možně na webu, jen abyste jim už konečně dali svůj e-mail. Tyto často vyvolávají hrozný první dojem – návštěvník se může bát toho, že pozdější e-maily budou úplně stejně (ne-li více) otravné, jako je právě to okno.

No ale my jsme s mým týmem našli skvělý kompromis mezi neotravováním a otravováním, který dosáhl hned v prvním testování velmi zajímavých výsledků. Inspirovali jsme se na zahraničních nástrojích, které však k našim projektům přiliš neseděly (vždy se z nějakého drobného, ale zásadního důvodu ukázaly jako nepoužitelné). Vzali jsme si tedy vše, co jsme potřebovali a navrhli svůj vlastní nástroj.

LeadBox

LeadBox se ukazuje jako lišta s nadpisem na okraji okna. Po kliknutí, nebo po uplynutí stanovené doby, se vysune a upozorní tak sama na sebe. Není to zdaleka tak agresivní, jako klasické pop-up okno, které vás totálně vyruší při čtení nebo brouzdání po webu.

Na LeadBoxu je skvělé to, že jej návštěvníci vidí po celou dobu, jak visí připoután k okně prohlížeče. Po stanovené době se jen velmi nenásilným způsobem vysune a řekně návštěvníkovi svou zprávu. Na obrázku vidíte LeadBox v akci.

Snímek obrazovky 2014-11-24 v 8.58.57

Jde velmi jednoduše zavřít, vysune se na kraji okna, takže čtenáře nevyrušuje nijak agresivně, ale předá tu nejdůležitější zprávu a požádá jej o e-mailový kontakt.

Sami si můžete nastavit, po jak dlouhé době se má objevit. Tudíž se může zobrazit například až po 60 sekundách, co je návštěvník na vašich stránkách a čte si článek. Tou dobou je již zaujatý vaším obsahem a chce víc. A právě další užitečný obsah mu naservírujete skrze LeadBox.

Zároveň je navrhnutý jako jednoduchý kousek javascriptového kódu, můžete si tedy LeadBoxů vytvořit kolik chcete a použít jich na svém webu třeba 50. Každý jednotlivý LeadBox pak může nabízet ten nejrelevantnější magnet (lákadlo, které za e-mailovou adresu nabízíte) k obsahu dané stránky.

A jaké jsou statistiky?

Na tomto blogu jsem zveřejnil Affiliate report– několikastránkový PDF dokument s výsledky ankety o stavu affiliate v České republice. Sdílel jsem článek na svých sociálních sítích a podobně. Vznikl tedy kolem článku menší buzz, takže toto období se nedá do statistik počítat – samozřejmě, že tyto statistiky jsou lepší než obvykle :). Tento den a následující týden se o affiliate report přihlásilo nejvíce lidí. Tímto bych tento mini-launch ukončil. Statistiky jsem tedy začal sledovat až od následujícího měsíce, abych vyloučil vysoké hodnoty při zveřejnění článku.

Nadále už totiž fungoval affiliate report jako klasický magnet na mém webu. Za běžného provozu se lidem zobrazuje a nabízí se ke stažení na oplátku za e-mailovou adresu.

Spočítal jsem, o kolik se zvýšil počet získaných kontaktů během dvou měsíců před a po zavedení LeadBoxu. Podívejte se na graf:

Snímek obrazovky 2014-12-01 v 8.44.26

Rozdíl v nárůstu získaných kontaktů byl krásných 259%!

Tedy jen díky tomu, že jsem na svůj web vložil LeadBox jsem získal více než dvaapůl-násobek kontaktů na potenciální zákazníky.

Ale to není všechno…

Vzhledem k tomu, že jádrem mého businessu je affiliate a AffilBox a zákazníkům AffilBoxu může tento nástroj pomoci k tomu, aby byli úspěšnější, mám pro vás jeden předvánoční dárek…

LeadBox je zdarma pro každého!

Vyzkoušejte LeadBox také a zjistěte, kolik kontaktů na potenciální zákazníky přivede vám!

PS: Toto je jen první z mnoha dárečků, které jsem si pro vás na prosinec připravil, zůstaňte tedy na příjmu 🙂

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. Marián K. napsal:

    Ahoj Mário, díky za fajn nástroj, už testuju. Mám 3 dotazy:

    1) Šla by přidat kolonka „jméno“?
    2) Lze stylovat?
    3) Jak vyřešit double opt-in, aby mi tam nějaký dobrák nenasázel smyšlené e-maily?

  2. Jiří Najman napsal:

    Dobrý den. Díky za perfektní udělátko 🙂

    Vše je jednoduché a jasné. Mám s ním pouze jeden problém. Do SmartEmailingu sbírám i jméno. Uvažujete o přidání políčka jméno? Ideálně uživatelsky zapnuté či vypnuté?

    Díky za info.

  3. Děkuji za nápady, jméno určitě přidáme. Co se týče stylů, tak klidně můžeš přidat CSS přímo do webu a ostylovat si to tak. Jinak barvy můžeš měnit skrz colorpicker. A double opt-in neřešíme, ten je potřeba řešit na straně emailovacího nástroje. My pouze emaily sbíráme.

  4. Jana napsal:

    Dobry den, zacala som testovat vas leadbox a chyba mi tam, ze tam nie je okienko na meno. Nakolko mam webstranku v inom jazyku, tak mi vadi,
    ze sa v okienku pise ,,Vas e-mail,, stacilo by len ,,e-mail,,.

  5. Jiří Najman napsal:

    Problém double opt-in mám ve Smartemailingu 2 také. Není jak automaticky udělat schválený kontakt neschváleným (konzultováno s podporou SM). Moc bych se přimlouval za volbu (schválený/neschválený) v administraci LeadBoxu.

  6. Marián K. napsal:

    Díky za odpovědi, Mário. Pravda, je na každém, jak a zda bude double opt-in řešit.

    Mám další feedback dotaz:

    Nefunguje mi pamatování doby znovuotevření. Mám nastaveno 336 hodin, ale Leadbox se po znovunačtení stránky znovu otevře – i po předchozím zavření křížkem. Testoval jsem na OSX Chrome a Safari, web http://www.mariankabele.com

    Nejde to jen mně nebo všem?

    Jak si systém pamatuje, že se nemá po zvolenou dobu znovu otevřít? Podle cookies? Pokud ano, platí to vždy jen na jednu konkrétní url nebo pro celý web?

    Nevím, zda je chyba u mě, nebo je špatně něco jiného. Za radu předem díky!

    Marián K.

  7. Libor napsal:

    Dobry den,
    jakym zpusobem muzu odstranit tu vetu „sbírejte také emaily – leakbox.cz“?
    Mám web v angličtině a většina návštěvníků česky neumí.

    Děkuji.

  8. Marián – nahráli jsme na server novou verzi, která upravuje zobrazování. LeadBox nevyskočil pokud byl zadán e-mail. Pokud byl pouze skryt křížkem, tak vyskakoval dále. Přidali jsme jeho skrytí také na křížek.

  9. Jan Profík napsal:

    Již jsem na našem webu aplikoval. Moc šikovná věc. Díky! 🙂

  10. Marián K. napsal:

    Mário, zdá se, že LeadBox si zase nepamatuje historii, otevírá se mi stále znovu. Viz můj koment výše:

    „Nefunguje mi pamatování doby znovuotevření. Mám nastaveno 336 hodin, ale Leadbox se po znovunačtení stránky znovu otevře – i po předchozím zavření křížkem. Testoval jsem na OSX Chrome a Safari, web http://www.mariankabele.com

    Zatím jej musím z webu deaktivovat, aby to neprudilo lidi. A těším se na odezvu, díky.

  11. Jiří Najman napsal:

    Mám stejný problém jako Marián K. Také mi nefunguje „dlouhé odložení“ po zavření.

    Jenom jsem to z webu neodinstaloval 🙂

  12. Michaela napsal:

    Zdravím, skvělá věcička! Také se přimlouvám o zařazení kolonky na zadání jména. A ještě jedna drobnost – myslím, že by měl být text na svislých oknech zespoda nahoru a ne zhora dolu.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *