supportbox.com je doma

Mám radost, protože se mi podařilo dotáhnout koupi domény SupportBox.com. Je to nejdražší doména, jakou jsem kdy koupil a to jich mám přes stovku :).

Rozmýšlel jsem se, zda do nákupu jít. Nakonec jsem se rozhodl pro koupi. Raději teď, než později. SupportBox pěkně roste a za rok by už mohl být pěkně viditelný a to by majitele .com verze mohlo vést k násobně vyšší částce (nebo taky ne :)).

Zatím jsem doménu nasměroval na .cz verzi, ale pomalu začínám uvažovat o anglické verzi a vylétnutí do světa. Vždy jsem tuto variantu odsuzoval a viděl jsem v ní více problémů, než přínosů. Postupně ovšem tyto problémy mizí, respektive rostou mé znalosti a zkušenosti a tuším kudy na to.

Zatím mám spoustu otázek, jak na to. Zda to dělat z ČR. Nebo, zda si v každé zemi najít lokálního člověka a jen vývoj nechat v ČR. Nebo zda vybudovat v každé zemi vždy support + marketing + obchod. Zda to vše vést pod sebou, nebo „licencovat“ lokální zastoupení pro jednotlivé země. To jsou otázky, na které se teď ptám lidí, kteří do zahraničí úspěšně, či neúspěšně expandovali a jsou to opravdu brutálně zajímavé příběhy.

Druhá zajímavá věc, která v souvislosti s expanzí vyplynula je, zda se soustředit na hlavní trhy, jako USA+UK, nebo ne. HelpDeskové aplikace jsou nyní asi nejrozšířenější SaaS aplikace na světě a většina se soustředí právě na anglicky mluvící země. Proto vidím příležitost jít do těch menších. Tak jak je ČR menší a ohraničený trh, tak stejně tak bude třeba Bulharsko, nebo Vietnam. Opět na to dostávám zajímavé pohledy a opět to každý vidí jinak :).

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. michal napsal:

    Prozradis cenu?:)

  2. Michal Hardyn, VimVic.cz napsal:

    Gratulace. Obrovsky fandím každému projektu, který má mezinárodní ambice.

    Péče o zákazníky je „nový marketing“ a bude bez diskuzí hodně růst. Speciálně napojení na sociální sítě je velká výzva a tam bude dost příležitostí. Dokážu si představit, že některé služby budou mega úspěšné třeba jen tím, že nabídnou perfektní řešení pro péči na sociálních sítích.

    Pro nás na http://www.vimvic.cz je zatím nejbližší trh Slovensko a koukáme na Polsko. V tohmhle je velký rozdíl platformy na vzdělávání a HR vs. luxusní SaaS aplikace. 🙂

    • Mário Roženský napsal:

      S tím „novým marketingem“ si to vystihl Michale úplně přesně a přesně tak to vnímám. Cenou se dnes již konkurovat dlouhodobě nedá. Ti velcí ji vždy budou mít lepší. Ale ty služby to musí vynahradit.

  3. Edita Dostálová napsal:

    Taky se připojuji k gratulaci. Rozhodně je to další velká výzva a nabízí velký posun vpřed. Cena by mě taky zajímala, ale chápu Mária Roženského, proč jí nechce říct. 🙂 Každopádně ceny domén budou stoupat strmě vzhůru, takže je to i dobrá investice do velmi atraktivní a dobře zapamatovatelné domény…. ale stejně klobouk dolů, žes do toho šel.

    V budoucnu se tak můžeme těšit na spoustu dalších zajímavých článků na téma „Jak se prosadit na zahraničním trhu aneb jak jsem po české Sněžce zdolal Mount Everest“

Napsat komentář: Mário Roženský Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *