Dnes jsem dostal super email od jednoho z mých čtenářů. Je to reakce na mou přednášku z Olomouce. Jedná se o velmi pěkný a realistický pohled na affiliate, který může pomoci i dalším čtenářům udělat si obrázek, jak to v affiliate chodí.
Ahoj Mário,
v návaznosti na naši komunikace ze začátku května (https://twitter.com/mariorozensky/status/331024404295348224) zasílám slíbený feedback k tvé přednášce. Myslel jsem, že se k ní dostanu dříve, bohužel tomu bylo jinak a dostl jsem se k ní až nyní cestou do Prahy. (Krásně mi ty 2,5 hodiny utekly, díky!).
Prvně jsem si myslel, že bude přednáška hodně jenom z pohledu provozovatele a poskytovatele affiliate, ale nakonec jsem se hodně dozvěděl i jako partner. Osobně se pohybuju hodně jako partner, ale snažím se držet si povědomí i z pozice poskytovatele, co kdybych jednou potřeboval využít. Každopádně kdykoliv s někým mluvím o affiliate, tak Affilbox doporučuju, protože mám zkušenosti ještě s PAP a Hass offers a z pohledu user friendly, je tohle nejpřehlednější.
Na přednášce mě zaujalo, jak si hovořil hlavně o připravenosti programů, poskytovaných informací a komunikaci s partnery. Vyzkoušel jsem desítky programů a musím uznat, že většina jich neměla vše dobře připravené. Možná to je mým špatným výběrem, ale vše, co jsi říkal znělo pěkně, ale ve skutečnosti tomu tak asi úplně není. Měli by si to pustit všichni provozovatelé, určitě by jim to hodně dalo.
Souhlasím s tím, že hodně lidí vidí v partnerech i konkurenty a přijde mi, že ty klíčové věci si z velké části nechávají pro sebe (ale možná je to jenom moje domněnka).
Druhou věcí, co mě poučilo je více komunikovat s managery programů. To jsem nikdy moc nedělal a vždy jsem se spokojil s tím, co je a jak běží, ale asi začnu více komunikovat a zkusím vyzistit nějaké to info, co běží, kde je silná stránka, co by mohlo vydělat apod. Takže za tuhle informaci DÍKY!
Dalším bodem, co mě něco dalo je fakt, že když se na začátku nedaří a je člověk v mínusu, má se jet dál a že se to vyladí. Mám dost problém s tím, že když třeba po 14 dnech – měsíci, jsem v mínusu, tak to zabalím, prodám a nebo nechám být a jdu na další. Tak tohle se pokusím změnit a více optimalizovat a hned to nevypouštět a uvidíme, jestli se to zlepší. Věřím že jo. Jako hlavní zdroj mám taky PPC (PPCsluzby.cz), protože SEO a hraní si s odkazy mě nebaví. Raději mám přímo PPC a jsem rád, že vlastně potvrzuješ, že to funguje.
Affily, co mi něco vydělávají, tak mám hlavně půjčky. Ne že by mě bavila ta tématika, ale baví mě spíš ten lépe viditelený úspěch/neúspěch. Nechci si moc hrát s obsahem (nemyslím texty na webu, ale pravidelnou aktualizaci), ale raději si hraju s návštěvností a drobnostmi na webu. Asi to není nejlepší způsob, takový trošku zaostalý, ale třeba u těch financí mi to přijde pořád jako nejepší cesta.
Pak zkouším travel weby, kde to stavím na obsahu – nové dovolené, zajímavé články apod., ale zde se mi vůbec nelíbí affiliate posktovatelé. Fungovaly mi letenky, ale Pelikan neplatí a ostatní je zase bída co se týká nastavování jednotlivých letů nic moc. Letuska, Kralovna, nic moc si myslím. Taky je tento obor více o tom návštěvníka přesvědčit, protože dovolenou člověk dle mého úsudku více vybírá jak třeba půjčky. Zkouším i další věci (trička, iphone doplňky, hubnutí apod., ale bez větších výsledků)
Abych to nějak závěrem sumarizoval, tak mi přednáška dala hodně takový ucelený pohled na věc, že je potřeba více optimalizovat, hned se nevzdávat a že to vždycky nějak jde. Pak jsem se dozvěděl spoustu zajímavých tipů, které určitě aplikuji. Hodně jsem toho také znal, ale i u toho se vždy člověk dozví něco nového.
Takže ještě jednou díky, ať se daří a na blogu budu sledovat další tvůj zajímavý obsah.
Martin
Že by Tumi? 🙂