Jak proběhl první den prodeje mé knihy?

Mám rád čísla, fakta, případové studie a postupy, jak kdo co dělal a jak se mu dařilo. Včera jsem spustil prodej mé knihy o affiliate marketingu a chci se s vámi podělit o to, jak se spuštění podařilo a co mu předcházelo.Nejprve trošku naladění na začátek :). Když jsem se dnes ráno podíval do FAPI, tak mě tam čekal takovýto pohled:Snímek obrazovky 2014-09-16 v 08.44.02Obsah knihyJaký jsem měl vlastně cíl? Když jsem v březnu začal uvažovat o tom, že bych knihu napsal, tak  jsem přemýšlel, jak ji pojmout. Hodně jsem komunikoval s našimi zákazníky a ptal jsem se jich, co je nejvíce trápí, s čím potřebují pomoci, či co by pomohlo jejich proviznímu programu. Všechny odpovědi jsem si sepisoval a postupně začal dávat dohromady osnovu.Tato osnova mi sloužila jako kostra při psaní a u každé kapitoly jsem s vybranými lidmi konzultoval co přesně tam dát, aby jim to co nejvíce pomohlo při realizaci jejich affiliate programu. Nechtěl jsem žádnou teoretickou knížku, ale krásný praktický návod, podle kterého se dá spustit a spravovat provizní program. Každá kapitola obsahuje příklady z praxe, se kterými jsem se setkal a které jsem řešil. Na konci kapitoly je vždy úkol, který je potřeba vykonat, aby provizní program vzkvétal. Ale opět čtenáře nenechávám na holičkách, ale rovnou jsem přidal také časovou náročnost a informaci, kdo vám s daným úkolem pomůže – například programátor, grafik apod.A abych to čtenářům maximálně zjednodušil a dal další praktické pomůcky do ruky, připravil jsem velmi šikovné bonusy, které můžou vzít a hned použít. Do bonusů jsem zařadil vzorové obchodní podmínky, excel pro analýzu konkurence, dohodu o provedení práce pro vyplácení partnerů, nebo třeba tento tajný trik, jak zjistit partnery konkurence.Příprava před spuštěnímKnihu jsem původně plánoval vydat začátkem prázdnin, ale protože jsem se před prázdninami stěhoval a ženil, tak jsem odložil její vydání až na září. Dva měsíce jsem využil k vylepšení obsahu, natočení nových bonusů a také marketingu. Samotnému začátku prodeje předcházelo několik mikrokampaní, pojďme se na ně podívat.První byla samotná landing page pro knihu. Jak tato stránka vypadala se můžete podívat zde, nechal jsem ji pro studijní účely. Tuto stránku jsem spustil krátce před prázdninami a celkem sesbírala 448 kontaktů na zájemce o knihu. Ihned jsem zde měl spuštěn také provizní program, takže partneři mohli odkazovat s partnerským odkazem (což nakonec přivedlo pěknou řádku objednávek, více o tom dále).O knize jsem se zmiňoval kamarádům, v rozhovorech a také o ni psali další lidi z komunity affiliate marketingu. Díky tomu, že byla hotová alespoň minimalistická landing page, mohli na ni odkázat a mně tak přivedli budoucí zájemce.V průběhu prázdnin když jsem dodělával finální úpravy a vylepšení jsem zveřejnil dotazník a poprosil lidi na sociálních sítích a diskuzních fórech o pomoc. Dostalo se mi celkem 114 odpovědí. Z těchto odpovědí jsem připravil report o stavu affiliate v ČR a také doplnil a rozšířil některé kapitoly. Následně jsem z reportu udělal PDF a začal jej používat ke sbírání kontaktů na mém blogu (můžete vidět vpravo dole vyskakovací okýnko). Report přivedl dalších 125 nových kontaktů.Začátkem září jsem zveřejnil jeden z bonusů ke knize a to tajný trik, jak zjistit partnery konkurence. Tento vysoce cenný tip přinesl během posledních 6 dnů celkem 292 nových kontaktů (cca 50 denně). To jak začaly nové kontakty přibývat v posledních dnech je vidět na grafu:Snímek obrazovky 2014-09-16 v 10.17.12Těmito mikrokampaněmi jsem si za léto „přilepšil“ o cca 500 potenciálních zájemců z oblasti affiliate marketingu.Spuštění prodejeV neděli v 17:00 jsem rozeslal těm, kdo projevili zájem o knihu zadáním emailu na landing page email, že je otevřen předprodej. A protože si na knížku museli počkat o trošku déle a za jejich důvěru, jsem jim nabídl slevu 50 %. Tento email měl skvělou open-rate a úžasnou proklikovost. 80 % lidí, kteří si jej otevřeli klikli na odkaz! Tímto chci poděkovat Jakubovi za přípravu úžasného emailu. Tato nabídka trvala pouze do pondělní půlnoci.Snímek obrazovky 2014-09-16 v 10.20.21Samotný prodej jsem otevřel v 8:30 ráno v pondělí pro všechny ostatní emailem na celou moji databázi (mimo těch co obdrželi email v neděli). Příjemně mě u toho potěšilo zjištění, že databáze čítá 2.930 kontaktů. Toto číslo jsem neznal, protože ještě nikdy jsem ji neobesílal celou. Svůj emailing velmi pečlivě segmentuji a posílám jen po malých počtech, abych neobtěžoval ty, jichž se email netýká. Všichni dostali 30 % slevu, která platí až do neděle.V pondělí v 18:00 jsme rozeslali na předobjednávky ještě jeden email s upozorněním, že tato super nabídka vyprší již za 6 hodin. To směřovalo ke spoustě dalších prodejů. Doporučuji taková upozornění zasílat. V neděli mohli příjemci email přehlédnout, nebo jej prostě ignorovali.Pro první den prodeje jsem si stanovil cíl prodat alespoň 200 knih. S tímto číslem bych byl spokojen. Jako cíl pro maximální spokojenost by byl obrat 100.000 Kč. No nakonec první den skončil přesně mezi těmito dvěma cíli s prodejem 235 kusů a obratem 77.130 Kč.Z 235 objednávek jich 68 přivedli partneři, tedy 29 %. Většina z nich pochází ještě z odkazů, které vedly na knihu před jejím spuštěním. Nové partnerské spolupráce formou rozhovorů, webinářů apod. se připravují. Pokud se chcete také zapojit do propagace, tak se můžete registrovat do mého provizního programu.Co dál?Nyní připravuji nějaké webináře a rozhovory s partnery. Mám připraveno v rukávu pár dalších mikrokampaní, nějaké inzerátky atd. Prodej knihy je teprve začátek, pro čtenáře budu neustále přinášet další a další hodnotné materiály, mají možnost se mě ptát, potkat se a probrat svůj provizní program. Také chci ještě trošku poladit web, zkusíme A/B testing a vyladit celý proces, aby se kniha mohla prodávat neustále.Kupte si knihu s 30% slevouDo neděle máte možnost zakoupit si knihu s 30% slevou. Použijte ji jako učebnici a návod ke spuštění vlastního programu, předběhněte konkurenci a získejte nové zákazníky. 

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. Tomáš Oborný napsal:

    Díky za článek a za možnost kouknout pod pokličku 🙂

    Patřím mezi první kupce knihy a věřím, že našemu eshopu pomůže navýšit obraty.

  2. Jarda Musil napsal:

    Moc dobrý!
    Je pravda, že jsi vždy o několik kroků napřed před ostatními. Super počtení. Díky.

  3. Zewlak napsal:

    Gratuluju k uspesnemu prodeji, jiste to jen jen zacatek, treba budes delat jeste dotisk. Jinak doufam, ze si v knize zminil, ze je treba zapocitane provize partneru nasledne schvalovst/neschvalovat a nasledne vyplacet. Kvuli problemu se schvalovanim na pristi sezonu chystam opustit jeden z affiliate obchodu se spodnim pradlem. Nejdriv cloveka tejden co tejden otravuje aby neco upravil na affil minisajtach a pak ani po 3 mesicich neni schopnej schvalit provize. Takovi eshopy by meli prijit rovnou nekam na blacklist.

  4. Tomas napsal:

    Gratuluji! A kolik je nyní prodaných knih? 🙂

Napsat komentář: Tomáš Oborný Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *