Provizní program není automat na zákazníky. Je potřeba se o něj starat a neustále jej sledovat. Mezi nejdůležitější položky patří – počet aktivních partnerů, počet prokliků, počet prodejů, konverze, hodnota konverzí a celková částka prodejů. Níže si rozebereme jednotlivé položky i s vysvětlením.
Počet aktivních partnerů – Udává počet partnerů, kteří aktivně propagují vaši kampaň. Dle jejich celkového počtu víte, zda váš provizní program roste, či zda o něj klesá zájem. Také se dá vysledovat ve kterých dnech je vyšší aktivita partnerů a pokud zaznamenáte náhlý pokles aktivity u některého partnera, tak jej můžete kontaktovat a pozeptat se na příčinu. Můžete tak zjistit, že partnerovi nejede web ještě dříve, než to zjistí on sám.
Počet prokliků – Díky sledování prokliků můžete krásně vidět trendy, které značí, že se například nový banner líbí více, než ten starý (nebo naopak). Pokud zaznamenáte zvýšený počet prokliků, ale již ne konverzí, tak se může stát, že některý z partnerů k vám žene nekvalitní traffic.
Počet prodejů – Počet prodejů v rámci kampaně je většinou konstantní po celou dobu (s drobnými výchylkami dle dne v týdnu). Spiky, nebo údolí odpovídají vašim marketingovým akcím. Pokud třeba spustíte velkou reklamní kampaň, nebo poskytnete nějakou slevu, tak se to hned projeví ve zvýšeném počtu prodejů také přes vaše partnery.
Míra konverze – Pokud si všimnete nárůstu konverzí, tak doporučuji zkontrolovat partnera/y, který tento nárůst způsobil. Může se totiž jednat o podvodné konverze. Nebo naopak se jedná o kvalitního partnera a tak by bylo dobré jeho kvalitní techniku využít i u dalších partnerů.
Průměrná velikost objednávky – Určitě znáte průměrnou výši objednávky ve vašem obchodě. Pokud se najednou začne tato částka odlišovat, tak vřele doporučuji zkontrolovat kdo za tím stojí. Většinou se totiž jedná o podvodné objednávky. Výjimkou může být například období Vánoc, nebo nějaká vaše marketingová akce.
Celková částka prodejů – Vždy bude platit, že malá část partnerů tvoří většinovou část prodejů. Ale zapomínat byste neměli ani na menší partnery, protože nikdy nevíte, z kterého se může stát další superaffiliate. Snažte se najít ty s potenciálem a těm se věnujte.
Napadlo mě, že by bylo dobré se o tomhle tématu víc rozepsat. Znám docela dost lidí, kteří by si koupili knížku či nějakou příručku, videa či podobně o tom, jak efektivně vést provizní systém, jak se o něj starat apod. Přemýšlel jsi o tomto?
Přemýšlel, zatím je zkus odkázat na sekci Affiliate u mě na webu. Možná až těch článků bude více, tak bych je mohl drobet přepsat a udělat z toho nějakou knížku.