V minulém článku jsem vyzval čtenáře mého blogu, že jim udělám kritiku jejich affiliate stránky. Ozvalo se mi celkem sedm zájemců. Vybral jsem tři weby, které okomentuji. Se zbylými žadateli pořešíme nějaké úpravy po emailu.
1) Pokud si otevřete web třeba na notebooku, tak z něj vlastně není nic vidět, protože většinu obrazovky pokryje hlavička, ve které není vůbec nic.
2) Místo nadpisu je použita doména, která je tvořena obrázkem a v pomlčkové variantě. Kompletně bych zrušil tento prázdný prostor a dal zde jen malý nadpis, který mi poslouží rovnou pro SEO.
3) Provozovatel webu nemusí být vůbec v hlavičce, šoupnout ho dolů do patičky.
4) Chybí mi na webu nějaká grafika. Ikonky, nebo něco co mě upoutá. Když na tuto stránku přijdu poprvé, tak je to jen změť odkazů, mezi kterými musím hledat to co chci. Každou sekci bych opatřil příslušnou ikonkou, aby bylo hned jasné o co jde.
5) Články samotné jsou vcelku v pořádku. Z webu je vidět, že je dělán pro vyhledávače, a není cílem přivést uživatele na úvodní stránku, ale rovnou na podstránky.
6) Pozor na pravopisné chyby, viz. třeba „Půjčki a hipotéky“. Napsat ve třech slovech dvě pravopisné chyby je opravdu umění. Jakmile vidím pravopisnou chybu na webu, automaticky u mě ztrácí na důvěryhodnosti a odcházím pryč. (Nebo je to snad záměr kvůli SEO?)
7) Nemám rád šílené patičky. Používejte takové templates, kde nemusíte nechávat nesmysly v patičkách. Pokud už máte neskonalou potřebu vyměňovat / prodávat odkazy, tak je udělejte alespoň světlou barvou tak, aby moc nebily do očí.
Tolik asi vše k webu. Pokud máte někdo další připomínky, tak se s námi nezapomeňte podělit v komentářích.
Jestli můžu, taky přihodím trochu kritiky:
1)Pokud hlavní stranu optimalizuješ na nějaká klíčová slova, trochu bych pozměnil titulek. Na „půjčky bez registru ihned“ se podle mě dopředu neprosadíš a dlouhý titulek zbytečně tříští účinek.
2)Hned na hlavní stranu bych hodil formulář anebo call to action prvek, který donutí zákaznika vytvořit konverzi.
3)Pokud tam budeš mít takovou hlavičku, zkusil bych do toho bílého prostoru hodit nějaký byznys obrázek, pro zvýšení důvěryhodnosti. Takhle to vypadá trochu MFAčkově..
Já bych měl kritiku na autora článku 😉
Proč v celém článku není odkaz na ten web? Vybízíš čtenáře, aby přidali svoji kritiku, ale odkaz aby si opsali…
Ten odkaz tam zrejme nebude schvalne – zvidavy ctenar odkaz opise, a autor clanku pravdepodobne nehodla prolinkovavat takove weby.
Úplně teď nechápu, jestli v hlavičce má něco být, nebo se to teprve chystá.
na homepage mi chybí call-to action, třeba nějaké grafické.
Díky za komentáře.
Grafiku mám nicmoc, to vím. Na grafiku jsem antitalent a musím využívat free šablony. Potom to tak vypadá.
Ad 6) Je to SEO „test“ na chyby a překlepy. 🙂
Jinak máte nějaké komentáře k informační struktuře webu atd.?
Díky.
Me by spis zajimalo, jestli jsem mezi vyvolenymi weby 🙂 Případně, kdy se muzeme tesit na dalsi kritiku webu?
Jsi. Asi někdy příští týden, mám tu docela dost zajímavého materiálu :-D.
Ok, ja si pockam.
Jsem zvedavy, co sis na me prichystal 😀
Uz je to nejaka doba a tak jsem se pustil do mensich uprav webu, protoze se blizi sezona a rad bych neco vydelal.
Docela by se hodily pripominky, ktere jsi k tem webum mel,abych vedel na co se zamerit. 🙂
V adminu mi to visí nějakou dobu, ale jak říkám, mám teď lepší materiál na vydávání. Ale zas tak moc tam u toho tvojeho webu není.