Občas se mě někdo zeptá, zda nevím dobrou aplikaci na to, nebo tamto, takže tu hodím takový pěkný přehled appek co používám každý den pro usnadnění práce a abych měl o všem přehled.
Tuto aplikaci jsem objevil teprve nedávno. Předtím jsem používal ActiveCollab. Kvůli snaze vše zjednodušit a minimalizovat jsem hledal jednodušší řešení a to jsem našel právě v podobě PT. Tato aplikace má velmi zajímavé UI, které se snadno ovládá přetahováním položek mezi několika oknama. Do prvního si dáváte úkoly tak jak vás napadnou. Poté jim přiřadíte složitost 1-3. Číslo 1 dávám těm, co se dají udělat zhruba za hodinu, 2 zhruba za den a 3 co budou trvat několik dní. Když si vyberete na kterých úkolech se bude dělat, tak je přešoupnete do druhého okna a pokud máte volnou kapacitu, tak vám je systém sám přiřadí k udělání. Tato kapacita se vypočítává vždy z předchozího týdne podle toho, kolik složitostních bodů jste zvládli. Velmi jednoduchý, zajímavý a praktický model. Doporučuji vyzkoušet.
Poslední dva měsíce jsem hledal vhodný CRM systém. Potřeboval jsem si poznačit kdy jsem komu volal, jaký byl výsledek telefonátu, zda mám něco udělat (poslat mu prezentaci, poslat mu fakturu atd…). Evidoval jsem si to vše v Excelu a to není úplně ono. Naštěstí jsem nalezl tento super nástroj od 37 signals. Je to velmi jednoduché přehledné, vím přesně kdy jsem s kým o čem jednal a co mám kdy udělat.
Asi není potřeba ani představovat. Offline dokumenty vůbec nepoužívám. Vše mám v GD a tak k tomu mám přístup i z iPhone i z iPadu. Vše nasharováno s tím s kým potřebuju, parádička.
Pokud nemáte, tak si určitě zařiďte. Jedná se o aplikaci, která vám nasdílí složku a pokud do ní něco nahrajete, tak se tento soubor uploadne na server. Pokud máte Dropbox nainstalován na více počítačích, tak se vám soubory ze serveru zkopírují také na tento druhý počítač. Někdo to používá na zálohy, já to používám na spolupráci. Třeba když potřebuju někomu nasdílet design, nebo zajímavé knížky. Mám vytvořeno 5 složek a každou mám sdílenou s někým jiným. Takže můžu sdílet soubory adresně.
Další z nástrojů od Google, který není potřeba představovat. Měří statistiky návštěvnosti a zobrazuje všemožné informace o vašem webu.
Super nástroj na rozesílání emailů. Velmi jsem si ho oblíbil, když jsme na Slevowebu rozesílali informace o nových nabídkách a dodnes jej využívám velmi často. Tento nástroj vám umožní vytvořit, nebo importovat seznam kontaktů a na ty následně rozeslat emailovou kampaň. Tyto kampaně se vytváří ze šablon. Když už email máte připraven, tak si ho můžete prohlédnout ve všech možných emailových klientech a nechat otestovat proti spamu. Pokud je vše OK, systém doplní odkaz pro odhlášení a můžete emaily rozeslat. Po rozeslání máte přehledné statistiky o tom, kdo si email otevřel, kdo na co kliknul atd.
Koupil jsem si ucetni-system.cz na vystavování faktur. Jedná se o velmi dobře napsanou aplikaci se skvělým rozhraním. Využívám ho na vystavování faktur a trackování, kdo ještě má zaplatit a případné automatické rozesílání upomínek. Nástroj je online, takže když jsem u klienta, tak mu můžu na iPadu přímo na místě vystavit fakturu.
Není nad to používat vlastní produkty:). AffilBox používám každý den ke trackování provizí z affiliate programů do kterých jsem zapojen, ale také k počítání prokliků na bannery na mých vlastních webech.
Tímto končí výčet online aplikací. I přes to, že téměř vše mám online, tak je pár aplikaček, které mám offline.
Nejlepší ToDo aplikace, jakou jsem zatím našel. Používá principy GTD, které jsem chtěl kdysi implementovat do svého pracovního dne. Od GTD jsem dávno upustil, ale v přehlednosti a jednoduchosti a super aplikacích pro iPhone a iPad se Things nic nevyrovná.
Zkoušel jsem spoustu online aplikací na správu financí online, ale vždy to na něčem ztroskotalo. Nyní jsem zakotvil u Money a jsem spokojen. Jen by mohli udělat aplikaci pro iPad. Super přehledné, pěkně konfigurovatelné reporty. Nic mi nechybí.
Parádní RSS čtečka, která se synchronizuje s Google Readerem. Aplikace jsou dostupné také na všechna iOS zařízení.
—————
Tolik k mnou používaným aplikacím. Všechny tyto aplikace používám opravdu každý den, takže je mám vyzkoušené. Třeba někdo hledáte taky nějakého pomocníka na to či ono, tak by vám tento seznam mohl pomoci.
Pokud používáte nějakou jinou, tak mi to napište do komentáře, rád ji vyzkouším! Díky!
Zdravim pekny clanek, nezda se ti nekdy ze vic casu venujes evidenci nez opravdove praci? V jedne fazi jsem take pouzival vice takovych programku na evidenci casu a prace a nakonec jsem se jednou prichytil ze s tim travim vice nez hodinu denne:)
Ten ucetni system vypada zajimave diky za tip, take popremyslim o zaplaceni verze, chteli jsme si to s kamosem vyvynout sami ale prece jenom 2200Kc za plnou licenci kterou muzu mit u sebe je lepsi nez predrazeny fakturoid. Nevis v cem je to napane? (nejaky FW)?
Jinak ja pridam take svou troskou do mlyna:
na gtd jsem pouzival drive things ale pak wunderlinst ktery me vice zaujal
Dropbox je genialni, ale na fotky pouzivam vice: my.cl.ly
A zakoncim to svym programkem: linkmonitor.cz – evidence a prodej odkazu a webu, v prubehu tohoto pripadne zacatkem dalsiho mesice pribudou nove funkce a linkmonitor se stane takovym hybridem ranky.cz a placla.cz s tim ale ze je naprosto zdarma a bez poplatku.
Hele nemám ten pocit, spíš naopak. Např. Ten highrise ač ho mám 3 týdny, tisk už mi pár tisíc zachránil. Ale to nejhlavnější je,ze všechny ty věci nemusím mít v hlave.