Schvalování konverzí je nejčastějším tématem, když affiliate partner píše správci provizního programu dotaz. Většinou je dotaz ve formě otázky „Kdy?“, nebo „Proč ne?“. Pojďme se na tuto problematiku podívat blíže.
Při registraci do provizního programu je vhodné si přečíst obchodní podmínky programu, kde by následující věci měly být ošetřeny. Čtete obchodní podmínky, že? 🙂
Automatické / manuální schvalování
V drtivé většině programů jsou konverze schvalovány ručně správcem provizního programu (nebo nějakým scriptem, který to dělá za něj). U eshopů to bývá většinou po 14 dnech, kdy může zákazník zboží vrátit. U info produktů to bývá po uplynutí lhůty, kdy může zájemce požádat o vrácení peněz. Správce většinou před „odškrtnutím“ konverze provede kontrolu, zda je objednávka řádně uhrazena a zákazník nic nereklamoval.
Některé softwary umožňují schválení konverze automaticky po uplynutí určité lhůty automaticky, což je praktické, protože to šetří čas.
Zamítání konverzí
Určitě sami znáte ten pocit, když vám byla konverze zamítnuta. Váš vnitřní hlas vám říkal „Sakra proč! Víte kolik mě to stálo úsilí a peněz vám toho zákazníka přivést?!?“ Jenže každá mince má dvě strany. Jsem manažerem v několika provizních programech a mám svou vlastní provizní síť, takže těch důvodů k zamítnutí je spousta. Připomeňme si ty nejčastější
Pokdu to software umožňuje, tak je dobré do poznámky důvod zamítnutí napsat.
Informace o důvodu zamítnutí
Já v programech, které spravuji vždy na dotaz, proč byla konverze zamítnuta poskytnu odpověď s přesným důvodem. Případně pokud mohu, tak poskytnu kontakt na zákazníka, aby si to mohl partner ověřit. Důvěra mezi partnerem a obchodníkem je zásadní.
Ovšem, ne vždy je tato informace dostupná. Někteří obchodníci mají velmi dlouhé prodlevy v komunikaci, takže se nezlobte, pokud odpověď na váš dotaz neobdržíte hned.
Změna hodnoty konverze
Občas se může stát, že zboží, které zákazník objednal není skladem a je mu místo něj nabídnuto jiné. Tím se může změnit hodnota objednávky a také částka konverze. Neděje se to moc často, ale občas může. Setkal jsem se s velmi častou změnou u jednoho eshopu, který nabízel zboží s velmi velkou mírou úprav a díky tomu se cena občas zvedla i na trojnásobek.
V Affilboxu je moznost psat duvody zamitnuti provizi?
Pokud ano, kolik eshopu to pouziva, nebo proc to eshopy nepouzivaji?
Pri vyssim poctu zamitnutych provizi by to hlavne obhajilo eshop, ze se nerusi objednavky jen kvuli jejich neschopnosti.
Petře – Ne, v affilboxu tato možnost není. Pokud máte vyšší počet zamítnutých, tak bych doporučil dotázat se správce programu proč. Já to vždy svým partnerům sděluji.
No a pak je samozřejmě potřeba počítat s tím, že ne všechny konverze budou schváleny, což je velmi mylný předpoklad většiny partnerů.
Bohužel také mám tu zkušenost, že se nijak neodůvodňuje zamítnutí provizí. Ani v provizní síti CJ, ani v eHUB se to nepoužívá (přitom u eHUB na to software Post Affiliate Pro položku má).
Před Vánoci se mi pak např. stalo, že jsem měl v CJ u jednoho programu desítky objednávek a 80% z nich bylo zamítnuto (prý stornováno). Když jsem vznesl dotaz, proč je to procento tak vysoké, tak mi bylo odpovězeno, že větší stornovanost může být asi ovlivněna vánočním obdobím. Jako partner pak nevím, co si o tom mám myslet.
Ano, ta stornovanost před Vánoci je běžný jev, lidi nakoupí ve 2-3 eshopech, protože pitomci nakupují na poslední chvíli a ten kdo to doručí první, tak od toho to berou.
Ale pokud děláš desítky konverzí a není to monstrum, jako Mall, tak určitě s tebou rád zajde affiliate manager na oběd a můžete to probrat osobně.
Zrovna u CJ je snad nejhorsi system moznosti dohledani zamitnutych transakci, za prosinec jsem mel u jednoho inzerenta stornovano take cca 80-90% objednavek. Jinde to je kolem 30% max.
Mario do affilboxu bych doporučil ten důvod neschválení provizí dodělat, myslím že by se to velice hodilo nejen mě ale i dalším provozovatelům a navíc jsi to tak pěkně popsal že to v tvém SW prostě nesmí chybět:)
Franta – to bych asi měl co, když už jsem to tu tak obhajoval. Tož to tam přidám 🙂
…teď ještě aby se obtěžovali důvody storna vypisovat.
Zdravim panove,
pokud mate zamitnute objednavky u inzerentu, nevahejte je kontaktovat a nechat si zdokladovat proc se tak stalo. Pozadejte si o kontakt na affill managera a holky na supportu vam ho daji. Byl bych rad, abyste jmenovali o jakeho inzerenta se jedna a s kym jste to resili ve VIVNETworks neb o zadne takove stiznosti nikdo u nas nevi. Prosim o co nejrychlejsi odpoved treba na muj email. Dik. robert.studeny@vivnetworks.com
Velmi by jsem ocenil to, kdyby mi nějaká zamítnutá konverze byla osvětlena proč tomu tak bylo. Hold, asi volím špatné programy. A které že to Mário zpravuješ ?
Zdravim, MikeTe a Lookas,
do dnesniho dne jsem od vas nedostal reakci na vase stiznosti ohledne storno objednavek v CJ jak jsem vas k tomu vyzval min. tyden.
robert.studeny@vivnetworks.com
Díky za shrnující informace. Jako partnera mě samozřejmě netěší, když lead nevyjde. Ale na druhou stranu chápu, že ne všechny konverze budou úspěšně dotaženy. I pro provozovatele je to zátěž navíc, když musí řešit jak zákazníka, tak partnera.
Tak na vaše přání jsme přidali do AffilBoxu možnost přidat ke konverzím komentáře.
V přehledu konverzí přibyla nová položka pro napsání / přečtení poznámky.
Nechť dobře slouží a pomůže v lepší komunikaci mezi partnery a affiliate managery.