Segmentace emailových seznamů

Nikdo z nás nemá rád SPAM. To je fakt. Určitě znáte situaci, kdy se zaregistrujete do nějakého newsletteru a začnou vám chodit emaily s nabídkou, která vás vůbec nezajímá a která jde mimo vás. Já například před měsícem kupoval přítelkyni telefon. A od té doby jsem dostal email s nabídkou  nových telefonů. Nevím jak vy, ale já si myslím, že telefon kupuje člověk tak jednou za 1-2 roky. Takže jsem kliknul na tlačítko odhlásit a bylo po newsletteru.

Přitom by tomu šlo tak nádherně zabránit. A to pomocí segmentace seznamu emailů.

Co to je segmentace seznamů?

Rozdělení seznamu na jeho části dle určitých společných rysů. Takže třeba na může / ženy. Nebo dle věku 20 / 30 / 40 / 50 / 60+. Případně na zákazník / platící zákazník / odhlášený zákazník. To samé jde udělat se čtenáři blogu, pro eshpaře dle zboží co zákazník nakoupil, pro slevové servery dle lokality apod. Těch možností je strašně moc.

K čemu je segmentace dobrá?

K tomu, abyste své uživatele nespamovali, ale zasílali jim pouze takové nabídky / informace, které jsou pro ně užitečné. Takže pokud vezmu náš příklad, tak našim zákazníkům, kteří pravidelně platí AffilBox nebudu zasílat stejnou nabídku se slevovou akcí, jako těm, kteří si jej zatím nezakoupili a o koupi pouze uvažují.

Segmenty lze použít také pro vyloučení určité zkupiny emailů z dané rozesílky. Například jsme nedávno uvedli nový plugin a když jsme rozesílali email s novinkami, tak jsme vyloučili ty, kteří již AffilBox nepoužívají.

Jak na to?

Segmentaci seznamů umí dnes každý pokročilejší software na hromadné rozesílání emailů. Já osobně doporučuji všem SmartEmailing. Používám jej více než dva roky a funguje bezvadně. To samé umí také MailChimp a další.

Líbil se vám tento tip na zvýšení efektivity rozesílaných email? Přihlašte se do EmailAcademy Premium a dozvíte se více! Pokud navíc chcete i AffilBox zdarma jako Bonus, tak si můžete přečíst můj příběh a dva tipy, jak se mi podařilo udělat z webu automat na prodeje.

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. Honza napsal:

    Ono je problém člověka od registrace neodradit více políčky. Takže se potom těžko segmentuje.
    U MailChimpu bych odkázal spíše na článek o tom jak ho Seznam blokuje.
    A to rozdělení „na může / ženy“ to je jak z nějakého vtipu. 🙂

  2. Naco potřebuješ více políček? Vždyť víš co v eshopu nakoupil. Na blogu víš co četl a u aplikace víš přesně co s ní dělal.

    MailChimp už jede, se Seznamem si to vyříkali a jsou v pohodě.

    Proč z vtipu? Ty posíláš mužům a ženám nabídku téhož zboží?

  3. Tesy napsal:

    S tímto naprostou souhlasím. Navíc pokud lidem chodí na mail nabídky, které je zajímají tak je větší pravděpodobnost že na ně kliknou. Naopak pokud jim chodí kde co tak akorát kliknou na „Report spam“ a další nabídky už prostě neřeší.

  4. Michael napsal:

    „Proč z vtipu? “ (Mario vers. Honza)
    Honza asi měl na mysli onen vtip o rozdělení mužů a žen: M na může a nemůže, Ž na dámy/i a nedámy/i 😀
    Jinak – segmentace seznamu je určitě velmi důležitá a prospěšná, díky za post.

  5. Alex napsal:

    No, jestli neudělat segmentaci při odhlášce

Napsat komentář: Michael Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *