Poznejte díky Facebooku vaše zákazníky lépe než jejich matka

Facebook zjistí těhotenství dříve než těhotenský test a ví o každém vašem kroku a nákupu nejen na internetu. Všechny informace máte k dispozici.

Facebook má více než 1,3 miliardy aktivních uživatelů. Těch, kteří se alespoň jednou za čas připojí na Facebook. Nedávno dokonce překročil 1 miliardu aktivních uživatelů za jediný den. U nás je to přes 4 milióny. Lidé přestali pro osobní konverzaci používat email, omezili nejen čas u televize, ale také čas strávený v různých katalozích hledáním informací, které je zabaví, nebo naučí něco nového.

Facebook je pro mnohé rozcestníkem, stejně jako to byl kdysi Seznam.cz. A díky tomu získává Facebook data, která jsou naprosto jedinečná.

Dnes jsou dostupná i vám. Tedy pokud budete pokračovat ve čtení.

Co vlastně Facebook ví?

  • Jak se jmenujete
  • Kolik vám je let
  • Jaké máte vzdělání
  • Kde žijete
  • Jak se oblékáte
  • Jaký máte počítač, telefon nebo tablet
  • Kde se aktuálně nacházíte a jak dlouho tam už jste
  • Jaký máte rodinný stav
  • Jestli máte děti a kolik jim je let
  • Zda jste těhotná (pokud jste žena)
  • Vaše oblíbené seriály, knihy, časopisy, internetové portály
  • Oblíbené sporty
  • Destinace plánovaných dovolených
  • Většinu stránek, které navštívíte
  • Většinu nákupů, které uděláte na internetu
  • Na jaké videa se díváte
  • Jaké příspěvky vás zajímají (nejen klikáte)
  • Jaký je váš denní harmonogram
  • Co je na fotkách, které sdílíte
  • O čem píšete ve statusech

O uživatelích v USA toho ví ještě mnohem více jako průměrné příjmy domácnosti, jak staré máte auto, velký dům apod.

A jak to všechno ví?

Většina lidí si myslí, že to ví díky tomu, co o sobě řeknou v profilu, případně jaké mají oblíbené stránky.

To je samozřejmě nesmysl. Jsme v roce 2015. Facebook sleduje a ukládá každý váš krok na Facebooku, na ostatních webech, které jsou opatřeny pixelem i fyzicky díky GPS ve vašem přístroji. Rozpozná text v několika desítkách jazyků a ví tedy s kým a o čem si píšete. Ví kdo a co je na fotkách, s kým se stýkáte a kde.

Veškerý obsah, s kterým se setkáte si označí a podle vašeho dlouhodobého chování vás zařadí do škatulky.

Seznam vašich škatulek si můžete prohlédnout sami a pokud jsou některé neaktuální, tak je můžete i odstranit.

Reklamy vám zobrazuje právě na základě škatulek. Pokud vás zajímá, proč se vám zobrazuje některá reklama, můžete to zjistit.

proc se zobrazuje na fb

A co s těmi informacemi Facebook dělá?

Mohl by to nechat v šuplíku a Facebook dát bez reklam a všem. Mohl, ale to nedělá.

Dává je zdarma inzerentům.

Při tvorbě reklamy pak inzerent vybere, komu chce reklamu zobrazit.

Majitelům buldoků.

buldoci

Studentům Karlovy univerzity, kteří mají rádi pivo Gambrinus nebo Staropramen.

skoly

Někteří inzerenti můžou již dokonce cílit ta průniky zájmů. Pak toho zvládnou ještě mnohem více.

  • Muži, kteří chodí v obleku a fandí Spartě.
  • Ženy do třicítky, které čtou Forbes a líbí se jim Mercedes.
  • Týnejdři, kteří mají rádi hip hop a jezdí na snowboardu.

Omezeni jste jen svojí představivostí.

Nebylo by skvělé mít tyto informace také o návštěvnících vašich webových stránek?

Chodí k vám většinou muži ve věku 13-19 let se zájmem o lední medvědy nebo ženy ve věku 45-54 let se zájmem o krémy proti akné?

A co vaše e-mailové kontakty? Chcete o nich zjistit více než jen křestní jméno? Z kterých měst jsou, jaký je jejich rodinný vztah?

Informace k nezaplacení. I když spousta firem si nechá za takovou analýzu zaplatit desetitisíce.

Vy máte tyto informace na dosah zdarma.

Zvládnete to sami díky návodu v přiloženém PDF

Stáhněte si Návod, jak získat informace o návštěvnících vašich stránek

David Lörincz
David se specializuje na výkonovou reklamu na Facebooku již 5 let. Píše, školí, optimalizuje, konzultuje. V žilách mu teče modrá krev a mluví za něj čísla a klienti. Měsíčně optimalizuje kampaně s rozpočtem přesahujícím 500 000 Kč, jeho školení prošli manažeři Avonu, HomeCredit, Kasa.cz a dalších úspěšných agentur a firem. Svou strategii s ním konzultuje i česká pobočka McDonald's, OBI, Auto Kelly nebo Tieto. Od ledna 2015 žije v Asii. Aktuáně na Bali.
Komentáře
  1. Blanka napsal:

    Tak to mně tyto informace jako člověka spíš děsí než motivují k podnikanikaní na facebooko. Dobré vědět. I přesto díky

    • Mário Roženský napsal:

      Blanko a není lepší o tom vědět, než žít v nevědomí? A využít to ve svůj prospěch?

    • Lucie napsal:

      Blanko, uklidním vás, dle odkazu v článku jsem si prohlídla, ve kterých „škatulkách“ má FB mě, a v 99 % je totálně mimo… Tak jestli je to tak i u ostatních uživatelů, tak to cílení reklamy moc efektivní asi nebude…

  2. Martin napsal:

    Jaký má vliv jazykové rozhraní Facebooku s ohledem na tvorbu reklamy a cílení? Používám angličtinu, jelikož tak častěji dostanu novinky, které Facebook přináší. Ale v Ads Manageru vyhledávám při cílení zájmy a chování v angličtině. A někdy mám pocit, že hodně kategorií chybí. Překládají se zájmy? Je třeba Soccer stejný zájem jako u nás fotbal? Díky

    • Mário Roženský napsal:

      Vliv jazykového rozhraní je prakticky žádný. Ty názvy jsou v angličtině proto, protože je tam více lidí, kteří jsou tam zařazení. Takže to FB udržuje v jednom jazyce. Já osobně používám FB také v angličtině a jsem s tím spokojen.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *