Facebook zjistí těhotenství dříve než těhotenský test a ví o každém vašem kroku a nákupu nejen na internetu. Všechny informace máte k dispozici.
Facebook má více než 1,3 miliardy aktivních uživatelů. Těch, kteří se alespoň jednou za čas připojí na Facebook. Nedávno dokonce překročil 1 miliardu aktivních uživatelů za jediný den. U nás je to přes 4 milióny. Lidé přestali pro osobní konverzaci používat email, omezili nejen čas u televize, ale také čas strávený v různých katalozích hledáním informací, které je zabaví, nebo naučí něco nového.
Facebook je pro mnohé rozcestníkem, stejně jako to byl kdysi Seznam.cz. A díky tomu získává Facebook data, která jsou naprosto jedinečná.
Dnes jsou dostupná i vám. Tedy pokud budete pokračovat ve čtení.
Co vlastně Facebook ví?
O uživatelích v USA toho ví ještě mnohem více jako průměrné příjmy domácnosti, jak staré máte auto, velký dům apod.
Většina lidí si myslí, že to ví díky tomu, co o sobě řeknou v profilu, případně jaké mají oblíbené stránky.
To je samozřejmě nesmysl. Jsme v roce 2015. Facebook sleduje a ukládá každý váš krok na Facebooku, na ostatních webech, které jsou opatřeny pixelem i fyzicky díky GPS ve vašem přístroji. Rozpozná text v několika desítkách jazyků a ví tedy s kým a o čem si píšete. Ví kdo a co je na fotkách, s kým se stýkáte a kde.
Veškerý obsah, s kterým se setkáte si označí a podle vašeho dlouhodobého chování vás zařadí do škatulky.
Seznam vašich škatulek si můžete prohlédnout sami a pokud jsou některé neaktuální, tak je můžete i odstranit.
Reklamy vám zobrazuje právě na základě škatulek. Pokud vás zajímá, proč se vám zobrazuje některá reklama, můžete to zjistit.
Mohl by to nechat v šuplíku a Facebook dát bez reklam a všem. Mohl, ale to nedělá.
Dává je zdarma inzerentům.
Při tvorbě reklamy pak inzerent vybere, komu chce reklamu zobrazit.
Majitelům buldoků.
Studentům Karlovy univerzity, kteří mají rádi pivo Gambrinus nebo Staropramen.
Někteří inzerenti můžou již dokonce cílit ta průniky zájmů. Pak toho zvládnou ještě mnohem více.
Omezeni jste jen svojí představivostí.
Chodí k vám většinou muži ve věku 13-19 let se zájmem o lední medvědy nebo ženy ve věku 45-54 let se zájmem o krémy proti akné?
A co vaše e-mailové kontakty? Chcete o nich zjistit více než jen křestní jméno? Z kterých měst jsou, jaký je jejich rodinný vztah?
Informace k nezaplacení. I když spousta firem si nechá za takovou analýzu zaplatit desetitisíce.
Vy máte tyto informace na dosah zdarma.
Zvládnete to sami díky návodu v přiloženém PDF
Stáhněte si Návod, jak získat informace o návštěvnících vašich stránek
Tak to mně tyto informace jako člověka spíš děsí než motivují k podnikanikaní na facebooko. Dobré vědět. I přesto díky
Blanko a není lepší o tom vědět, než žít v nevědomí? A využít to ve svůj prospěch?
Blanko, uklidním vás, dle odkazu v článku jsem si prohlídla, ve kterých „škatulkách“ má FB mě, a v 99 % je totálně mimo… Tak jestli je to tak i u ostatních uživatelů, tak to cílení reklamy moc efektivní asi nebude…
Jaký má vliv jazykové rozhraní Facebooku s ohledem na tvorbu reklamy a cílení? Používám angličtinu, jelikož tak častěji dostanu novinky, které Facebook přináší. Ale v Ads Manageru vyhledávám při cílení zájmy a chování v angličtině. A někdy mám pocit, že hodně kategorií chybí. Překládají se zájmy? Je třeba Soccer stejný zájem jako u nás fotbal? Díky
Vliv jazykového rozhraní je prakticky žádný. Ty názvy jsou v angličtině proto, protože je tam více lidí, kteří jsou tam zařazení. Takže to FB udržuje v jednom jazyce. Já osobně používám FB také v angličtině a jsem s tím spokojen.