Podcast #5: Jak jsem vyrostl z one-man show

V tomto podcastu jsem si nepřizval žádného hosta, ale zaměřil jsem se na téma, které je teď u mě velmi aktuální a to je růst firmy a přijímání nových zaměstnanců. Také jak vytvořit svobodnou firmu tak, aby každý mohl využít naplno svůj potenciál a nebyl nijak svazován.

Poslechněte si, jaký byl můj růst za posledního půl roku a jak jsem se s ním popral.

Odkazy:

Jak jsem si našel programátora z Filipín

 Máte již můj podcast přidán do iTunes? Pokud ne, klikněte ZDE!

A pokud mi tam napíšete recenzi, tak vám v příští epizodě poděkuji :).

Mário Roženský
Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikací AffilBox a SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak prodat více díky Affiliate marketingu.
Komentáře
  1. Honza napsal:

    Zrovna se chystám na cestu do Prahy a přetahuju tvé podcasty na Dropbox, tak mám o jeden více. 🙂

  2. Petr napsal:

    Výborný podcast. Určitě by mě zajímalo podrobněji to téma týkající se vlastních projektů. Taky bych rád začal s vlastními projekty (a nejlépe na tom i něco vydělat), tak bych si to rád poslech.

    • Honza – O zábavu máš postaráno 🙂

      Petr – Chystám, již brzy. Je to téma, na které se mě ptá spousta lidí a moc informací o tom u nás není. A když jo, tak to jsou mega velké firmy. Ale informaci, jak vyrůst z jednoho na tři lidi nikde nenajdeš. A přitom to je asi nejkritičtější místo v každé firmě. Pokud to ustojí, tak už bude v pohodě!

  3. Libor napsal:

    Super povídání. Moc díky.

  4. Tomáš napsal:

    Skvělý přístup ke všemu, co víc říct jsem stále v one-man show. (pokud se to tak dá nazvat)

  5. Marek Hnátek napsal:

    Díky za přínosný příspěvek. Momentálně také většinu věcí dělám sám, jen na pár činností mám brigádníky. A je čas se posunout dále :-).

  6. Petr napsal:

    Ahoj, v podcastu zmiňuješ zavedení CRM, jaké řešení používáš?

  7. Jan Kalábek napsal:

    Palec nahoru 😉

  8. Tomáš napsal:

    Mário díky za skvělý podcast! Líbí se mi i Tvůj styl mluvení, je to takové nenásilné a dobře se to poslouchá.

    Líbí se mi Tvůj styl práce. Nějak podobně to taky praktikuji, ale mám jeden problém, dotaz? Přítelkyně pracuje s Tebou?
    Mám totiž jednu zkušenost, že cca půl roku se mnou pracovala přítelkyně a už jsme si začali lézt na nervy:-) Protože jsme spolu byli skoro pořád 24hodin. Nyní si našla zaměstnání. Ale zase bychom chtěli zkusit spolu pracovat doma, protože mám pocit, že takto žiji částečně zaměstnanecký život. Máš s tím nějakou osobní zkušenost? 🙂

  9. Tomáš – děkuji za pochvalu.

    Hele s bývalou přítelkyní jsem to tak měl a pracovali jsme spolu. Práce fungovala v pohodě, ale ten vztah potom ztratí tu šťávu a jsme spíš jako spolupracovníci / kamarádi.

    Má současná přitelkyně dělá jinde, občas diskutujeme nějaké věci a získávám její nezávislý pohled z venčí a je to super.

  10. Martin napsal:

    Super podcast, jenom se mi zdá, že tam pleteš pojem zaměstnanec a contractor, ono pozor na schvarc-systém jsou za to pokuty fakt mazec.

  11. Martin – nejlepší by bylo říkat spolupracovník. Ale na to, aby to mohl být schwarc, tak by museli pracovat u mě a využívat mé nástroje. Což neplatí :).

  12. Super podcast,
    hodně mě potěšilo, že vidíme spoustu věcí stejně. Hodně nás to s parťákem ujištuje, že jdeme správným směrem.

  13. Patrik Šíma napsal:

    „Založil jsem firmu místo živnosťáku…Byla to dobrý rada…“
    No, pokud si ve vatě, tak asi jo. Nebo si student, co žije u rodičů. Jinak je One-man s.r.o. neuvěřitelně nevýhodné. Podle mě sebevražda.
    1) ne každý má 200 tis.
    2) zbytečné výdaje
    3) rok nemáš na plat, jdeš do ztráty (ja vím, že se to tak učí – ztráta 3 roky je ok)
    4) nemáš si jak oficiálně vytáhnout peníze, jsi rok hlady
    5) byrokracie
    atd.
    Jinak, najít někoho dobrého je skutečný oříšek. A když ho najdeš, musíš ho umět zaplatit 😉

    • Opravdu Patriku?

      1) není problém si půjčit a týden po založení je vrátit. Udělal jsem to přesně tak.
      2) Jaké výdaje? O žádných nevím.
      3) A když jsi živnostník a nemáš na plat, tak to děláš jak? Z čeho žiješ? Vždyť přece jdeš podnikat pro zisk, ne?
      4) Opravdu? Hmm, už asi chápu tvé předchozí výtky.
      5) Jaká? Těch pár dokladů a daňové přiznání. Jojo to je fakt hrůza. Ty jako živnostník faktury nevystavuješ?

      Opravdu tvé důvody jsou úplně mimo. A jsou 100% stejné, co slyším od ostatních neznalých.

  14. Radim Hasalík napsal:

    Pokud jsem správně pochopil téma, tak vlastně nemáte zaměstnance, ale externí spolupracovníky na ŽL. Řešil jsem to u jedné své služby a už samotné zaměstnání brigádníků je v ČR opravdu zbytečně komplikované. Nejvíce se mi proto osvědčuje tvořit malé týmy z externích dodavatelů na ŽL, kteří sami také podnikají. Práci externího spolupracovníka si ovšem nechávám proplácet klientem předem anebo nechám fakturovat rovnou na klienta. Tím neriskuji případné dluhy vůči svým spolupracovníkům.

  15. Patrik Šíma napsal:

    Mário:

    Můžeš si půjčit a pak to vrátit, ale máš v kase díru, kterou nemáš z čeho zalepit. Z čeho si pak vyplácíš plat, nemáš-li ani ten základní kapitál (protože si jej vrátil) a teď si začal podnikat?

    Nevidíš-li rozdíl mezi výdaji OSVČ a s.r.o, nebo rozdíl mezi volným nakládáním s penězi u OSVČ a platem zaměstnance s.r.o, tak nechápu jak můžeš podnikat. To jsou fundamentální věci.

    Moje účetnictví rovná se daňová evidence s výdajovým paušálem. Tvoje rozhodně ne, obvykle si na to lidi berou účetní, protože „podvojko“ fakt dává málokdo.

    Byl jsem bez práce, zaměstnancem, na volné noze i jednatelem, takže bych řekl, že to vidí ze všech úhlů.

    Trvám na tom, že mít one-man s.r.o. je v drtivé většině případu nesmysl.

  16. 1) Tak máš v kase díru a co? To přece ničemu nevadí 🙂 Nemám si z čeho vyplácet plat a když jsi živnostník a za 1000 Kč si založíš ŽL, tak si máš z čeho vyplácet plat?

    2) Myslím, že já tu nejsem ten, kdo neví 🙂

    3) Jasně, mám účetní, tzn. se o to vůbec nemusím starat. Počítal si někdy vůbec kolik tě to stojí času vše zaevidovat, naťukat do účetního SW a vyjet daňové přiznání, platit odvody atd.? No tak si ten čas vynásob hodinovou mzdou a jsem opravdu velmi rád za účetní 🙂 Nehledě na možné problémy, pokud bych si něco zaúčtoval špatně.

    4) Já trvám na tom, že je to mnohem lepší 🙂

    • Patrik Šíma napsal:

      Pokud fakt nevidíš ten diametrální rozdíl mezi živnostníkem a obchodní společnosti. Nebo rozdíl mezi daňovou evidencí a účetnictvím. Tak s tebou souhlasím, že je to lepší 🙂

  17. Vidím ten rozdíl, ale to je opravdu v tom podnikání ta nejjednodušší a nejzanedbatelnější věc. A hlavně, kolik tě to účetnictví ročně stojí? 10.000 Kč? Vždyť to je nic. Resp. 1000 Kč měsíčně.

  18. No můj pohled je takový, že one man show = lepší zaměstnanec. A pokud fakturuješ < 50 tis., tak se ti to ani nevyplatí dělat a je lepší se nechat zaměstnat se všema benefitama, které to má. Takže 2 % za klidný spánek a ušetřených 5h / měsíc mi stojí.

  19. counter napsal:

    dobrý podcast, divim sa že som ho nenašiel už skôr

  20. Jan Potůček napsal:

    Pěkný podcast, momentálně teď řeším také s.r.o ale obě varianty mají své pro a proti. U s.r.o nejsou paušální slevy na dani, na druhou stranu ve „one man“ s.r.o. není třeba platit vysoké sociální a zdrovotní – je třeba vysledovat moment, kdy se co vyplatí. Pokud jsou zaměstnanci, tak je to ještě znatelnější.

    Tak trochu přemýšlím nad volbou názvu firmy, co je podle vás lepší u online projektu? Název projektu s.r.o. nebo Název projektu.cz s.r.o.?

    Trochu OT: nežli ten podcast, tak článek by mi přišel vhodnější (rychle jej projedu a najdu si to podstatné co potřebuji). Ne každý má 20 minut na vyslechnutí podcastu 🙂

    • Honzo, napiš mi na skype mario_rozensky a můžeme se o tom trošku pobavit, kdy se co vyplatí…

      Já osobně bych dal bez .cz a dokonce bych podle toho ani firmu nepojmenovával.

      Ohledně toho textu – mně se líbí forma podcastu, číst můžeš na jiných blozích. O některých věcech se mi lépe mluví, než píše, můžu toho říci více.

  21. Milan J. napsal:

    Výborné! Velmi mi pomohlo to si utřídit myšlenky. Akorát nechápu jednu věc. V jednu chvíli hovoříš o tvých zaměstnancích, potom o proplácení jejich faktur…pracují tedy jako zaměstnanci nebo jako OSVČ?

  22. Patrik Šíma napsal:

    Tak mě napadlo, když jsme tady načali tu diskuzi o tom sro. Nepřemýšlels nad tím, že bys o tom založení sro, administrativě a fungovaní natočil taky podcast? Myslím, že by to zajímalo nejen mě a Honzu.

  23. Patriku, to je výborný nápad, děkuji, určitě natočím!

  24. Mirek napsal:

    Zajimavy podcast to bezesporu. Rad bych se zeptal na par veci, ktere si tam zminil.

    1, jak resis vazani externistu kdyz do nich investujes. Tj. posles ho na drahe skoleni a on ti po tydnu pak rekne, diky uz pro tebe nechci delat a tva investice vyjde na zmar.

    2, jak fungujete geograficky? Jste z cele republiky anebo z blizkeho okoli takze muzete jednou za cas se treba nejenom videt, ale udelat i „projektovou poradu“ ?

    3, jaky mas pomer studentu vs „hotovych“ pracovniku?

  25. Mirek – 1) No řeším to tak, že se snažím být pro ty kolegy inspirací a vytvořit jim takové pracovní prostředí, aby neutekli. A pokud utečou, tak s tím nic neudělám. Prostě chci mít ten nejlepší team a to s sebou nese i to, že je musím vzdělávat. Nemám s tím problém.

    Zatím mi „utekli“ jen dva. Jeden se po roce vrátil a je super spokojenej a druhej si chce vyzkoušet, jaké to je dělat od rána do večera zavřenej v kanceláři. (Takže se do roka vrátí taky :D)

    2) Jsme z celé republiky (býval i borec z Filipín :)) Projekty řídím přes ActiveCollab a jednou týdně máme společný telefonát v každém projektu, kde se sesynchronizujeme a řekneme si, co se bude dělat v dalším týdnu.

    3) cca 2:1 ve prospěch parttime / studentů. Chci mít v každém projektu jednoho člověka na fulltime a zbytek parttime.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *