Jaké bylo školení Strategický webdesign?

Před 14 dny jsem vyrazil po dlooooouhé době opět na školení. Strategický webdesign od dua Honza a Jan. Oba kluky velmi dobře znám a vím, že jsou ve svém oboru opravdu špičky.

Motivace vyrazit na školení jsem měl tři

Tou nejdůležitější je záměr redesignu SupportBoxu a kompletně nový web. Za ty 3 roky, co na SupportBoxu pracujeme se appky trošku posunuly, my jsme se spoustu věcí naučili a v aplikaci už je většina funkcí a ovládacích prvků, které chceme. Takže nový design už nebude rozbit přidáváním nových a nových věcí. Se změnou v aplikaci je záměr také upravit web.

Druhou motivací byla konfrontace mého pohledu na web, jeho podobu, funkci a cenu vs. názory kluků. Já preferuji udělat rychlou přípravu, sepsat informace a naklikat web v šabloně a nechat doladit grafika. Následně vypustit ven a zjistit, jaké jsou ohlasy od návštěvníků, co je tam zajímá a dle toho web ladit a vylepšovat. Je to samozřejmě dáno velikosti mého týmu a typu produktů, které prodávám.

U kluků se jedná spíše o velké e-shopy / weby, na kterých pracuje spousta expertů z různých oborů po dobu několika měsíců (jak říkal Honza Řezáč, u některých i let). A jejich cena začíná na šesticiferných částkách.

No a tou poslední je omrknout, jak se dělá špičkové školení. Chystám školení zákaznické péče, takže jakákoliv inspirace je vždy super.

Jaké školení bylo?

Začalo se dokonce pár minut před devátou, protože všichni účastníci (mimo mě, zasekl jsem se v Uberu…) už byli na místě a byli posilněni skvělým občerstvením před začátkem.

Začali jsme troškou upřesnění a vyjasnění termínů, se kterými se dále pracuje a objasnění celého procesu tvorby webů. Jaký je třeba rozdíl mezi poptávkou a zadáním. Co kdy chtít. Kdy se ptát na cenu? Zda je lepší celý web zahodit, nebo se pokusit jej krůček po krůčku zlepšit.

Skvělá byla druhá část, která byla věnována tomu, co vůbec na webu prezentovat. Jaká je naše konkurenční výhoda. Na čem náš byznys stavět a na čem naopak nikoliv.

Po super obědě následoval mega nášup. Kluci si udělali screenshoty webů všech účastníků a jali se zodpovědět otázku ”Kdo jsem, co dělám a proč by mě to mělo zajímat”. Každý web nechali asi 10 sekund a snažili se za tu dobu najít odpověď na tyto tři otázky. Byl to mazec a skvělé, velmi praktické, oživení po obědě.

Následovala část samotné poptávky a realizace webu. Velmi skvělé a praktické rady, podle čeho si vybrat správného dodavatele webu. Jak si jej ověřit.

Kluci měli naprosto skvěle zmáknuté občerstvení o pauzách. Dortíky od Tartaletky, ovoce, chutné bagetky a výborný oběd. Takže o energii nouze nebyla. Toto vidím u školení a konferencí jako skvělou péči o návštěvníky. Přesto se s tím setkávám jen u málo akcí (není divu, leze to do peněz :)).

Takže co si odnáším?

Poptávka vs. zadání – u poptávky kašlat na cenu a snažit se co nejvíce specifikovat co chci. Toto je něco, co chci vyzkoušet. Osobně řídím lidi spíše “vizí”, jak má výsledek vypadat a co má dělat. A cestu a realizaci moc neřeším. To lze praktikovat u interního týmu, ovšem s externími lidmi, které neznám musím být specifičtější.

Udělat kompletní redesign – zatím ne. Sbírejme data a učme se. Udělám ještě jedno kolečko obvolání všech zákazníků a dotážu se mimo standardních funkcí také na design a uvidíme.

A/B testování – kluci jen potvrdili to, co si myslím, že A/B testovat s méně než 100 uživateli denně na dané stránce trvá šíleně dlouho, než dá relevantní výsledky.

Statisíce za web – můj pocit, že kluci ohrnují nad jednoduššími a levnějšími weby, které nejsou za statisíce, nos se ukázal jako mylný. V průběhu celého dne ukazovali, jak jde většina věcí udělat jednoduše. Kdy design lze nahradit kvalitní šablonou apod. Takže super.

Spousta drobných poznámek – zapsal jsem si 19 poznámek / todo. Většinu už mám zapracovánu a zbytek bude užitečný, až přijde ten správný čas.

Jo a zmínil jsem bonusy, které jsme od kluků dostali? Celkem 17 dokumentů, checklistů, smluv a návodů, které ušetří desítky hodin a desítky tisíc Kč. Dokonalé.

Doporučil bych toto školení?

Rozhodně! Bylo to nejlepší a nejužitečnější školení, na kterém jsem byl. Největší plus vidím hlavně v dlouhodobém přínosu. To co jsem se od kluků naučil bude platit ještě spoustu let a webů za tu dobu udělám určitě destíky. Takže investice se vrátí náááááásobně. Ani minutu jsem se nenudil.

Pokud děláte cokoliv na webu, ať je to e-shop, školení, e-book, konzultace či cokoliv jiného, na školení běžte, dalších 5-10 let z něj budete těžit. Kluci slíbili vypsat termíny do konce května. Pak školení zavřou a již další nebude. Takže šup a přihlásit na nejbližší termín.

Mário Roženský
Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikací AffilBox a SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak prodat více díky Affiliate marketingu.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *