Jak se bránit nejnovější změně na GMailu?

Pokud používáte GMail, tak jste si určitě všimli, že Google v tichosti nasadil záložky, které ve velké míře mění doručování emailů do schránek uživatelů GMailu.

Nové GMail záložky

To by ještě tak zajímavé nebylo, ale co je důležité, tak emaily do těchto kategorií rozděluje automaticky. Takže dosud jsme email marketing využívali jako tu nejlepší cestu k zákazníkovi, což se ovšem nyní mění. Emaily čteme přece každý (někteří z nás, jako první věc, kterou ráno dělají). Ovšem, když nám GMail tyto emaily skryje, tak se k zákazníkovi nedostaneme. Každému chodí denně desítky nabídek z eshopů, slevových a jiných prodejních serverů. A náš email mezi nimi zanikne. Osobně se bojím, že i díky názvu přestenou lidi do této záložky chodit a kontrolovat tam poštu!

Takže i když děláme souhlasný marketing, i když nám naši zákazníci dali souhlas se zasíláním obchodních zdělení a i přesto, že naše emaily rádi čtou…. tak přesto je GMail háže do SPAMu Promo akcí.

Ale ono to platí i opačně. Denně mi chodí cca 10 newsletterů, nebo blogpostů od lidí, které sleduji a které potřebuji mít ihned na očích. Takže i já chci, aby mi emaily padaly do správné přihrádky.

Co s tím můžeme dělat?

Možnosti máme dvě.

1) Zrušení záložek

Vedle záložek je tlačítko s „+“, klikněte na něj a zobrazí se vám následující nastavení.

Zde odtrhněte zaškrtávátka u „Sociální sítě“ a „Promo akce“. Pokud to uděláte, tak se vaše GMail schránka bude tvářit jako předtím a vše bude padat do jediné záložky.

2) Přeřazení emailu

Pokud chcete, aby emaily nějakého odesílatele padaly stále do Primární schránky, tak příslušný email vemte a tažením jej přesuňte na záložku Primární. Tímto GMailu řeknete, že také další emaily má takto řadit.

Co vám doporučím?

Doporučím vám na začátek příštího emailu, který budete svým kontaktům posílat napsat větičku, aby pokud používají GMail, ať vás přesunou do Primární schránky, jedině tak budou mít vždy jistotu, že jim email od vás přijde. A když jsme u toho, tak to prosím udělejte také s emailem ode mě :).

Co si o této změně myslíte? Ovlivnila vás nějak? Budete s tím něco dělat? Napište mi do komentářů.

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. Pořád nevím oco se Google snaží s těma inovacema. Když už něco funguje a jsem na něco zvyknutá, tak po čase je tam inovace a výsledek je, že se to snažím dostat do původního stavu.

    = prostě potřebuji jednoduchou službu, kde mám emaily a ne dalších x možností jak něco dělat s nima. V jednoduchosti je krása.

  2. Michal Kopecký napsal:

    Gmail sa snaží ľuďom poskytovať relevantné informácie a triediť ich 🙂 Takže je to prirodzený krok a videl som to už aj u @AZETu.

    Čo však nie je dobrá správa pre nás email marketérov 🙂

  3. Jakub Horák napsal:

    Ani jsem si této změny nevšiml, jelikož mám nastavený Styl doručené pošty na Prioritní pošta. (malá šipečka na pravo když se myší najede v manu na Doručená pošta)

    Takže zobrazení mám pořád stejné a pošta se mi netřídí tak jak nechci 🙂

  4. Honza napsal:

    Ahoj Mário,

    díky za hezký článek. Z pohledu uživatele tu změnu vítám. I přes to, že odebírám newslettery, které mě zajímají, docela se mi začínal Inbox plnit. S novými záložkami je to pro mě přehlednější – urgentní maily mám hned na očích a opt-in newslettery si přečtu, až na ně mám čas a chuť.

    Takže i pro vás e-mail marketéry v tom něco bude. Možná se nezobrazíte hned na očích, ale taky vaše sdělení neputuje hned do koše a bude přečteno, až nastane ta správná chvíle .))

    Zdraví
    Honza

  5. Osobně si myslím, že nějaké změny jsou přínosem. Ovšem, pokud někdo napíše článek jak se bránit proti změnám, je to rovněž plus. Přece jen každý má rád jiné služby, různá nastavení nebo i vzhled rozhraní… Mimochodem, ona neprochází validace URL adres s protokolem HTTPS zde v komentářích?

  6. Radek P. napsal:

    Marně přemýšlím, jak na to zareagují příjemci mimo náš obor. Napadá mě jeden scénář – nijak.
    Pochybuju, že si někdo bude něco nastavovat. Sem tam někdo do té složky mrkne, ale to je vše.
    Navíc tyhle maily je potřeba z pohledu uživatele rozlišovat na 3 typy:
    – vyložený spam – nečte
    – někde se z donucení zaregistrovali (důvodů může být fůra), mail ho zajímá okrajově, a takových jsou kvanta, občas si ho i letecky prohlédne,
    – zaregistroval se záměrně, maily vyhlíží.
    Pouze pro poslední skupinu bude možná uživatel uvažovat o nějaké nápravě. A uvažovat o tom bude jen IT zdatný člověk, ostatní ani omylem.
    Z pohledu markeťáka je to každopádně průšvih a obávám se, že řešení nebude nijak jednoduché.

  7. Mirek napsal:

    Vliv drobnější to už má, zdaleka né všichni mají nový vzhled ( já sám ho mám pouze tak na polovině mailu) a přesto první čísla (novou kampaň jsem spouštěl v po) jsou o něco slabší. Jistě se dá část přičíst době dovolených, ale na dovolené bych rozhodně neházel všechno…. Apropo, ještě jeden efekt to má. Vždy se našel určitý počet lidí co po doručení newsletteru rozhodli ho dál neodebírat, ale nyní když končí ve „spamu/promo akce“ kam téměř nikdo nekouká nepřišla odhláška zatím žádná.

  8. Radek napsal:

    Já jsem asi jediný, komu to takhle vyhovuje 🙂 Mě se ta změna líbí a přesně takhle to potřebuji, používám Gmail i mail od Seznamu a v Seznamu se vždycky vyznám mnohem líp.

  9. Jan Chocholka napsal:

    Osobně to řeším tak, že používám Gmail v základním HTML zobrazení, které se naštěstí moc neinovuje. Užitečný článek, palec nahoru 🙂

  10. peto napsal:

    lol tie nové záložky som si všimol už dávnejšie ale nevedel som že niektoré nové e-maily sa zaradzujú priamo tam. Až po prečítaní tvojho článku som tam pozrel a našiel som celkom dôležité neprečítané e-maily, takže diky za článok 🙂

  11. Jana S. napsal:

    Já jsem z toho nadšená – konečně trochu pořádek ve schránce. 🙂

  12. Hanka napsal:

    Jako uživatel Gmailu tuto změnu také vítám. Nabídek si kvůli práci nechám posílat hodně a takhle je mám všechny pohromadě. Velké plus je v tom, že se nemíchají s prioritní poštou.

    Z pohledu markeťáka to určitě ale špatná zpráva je. Zajímalo by mě, nemáte k dispozici data o procentuální změně open-ratu z nějakého posledního emailingu? (před a po)? Je jasné, že to může byt zkreslené kreativou, počastím, atd.

  13. Michal Š. napsal:

    Já myslím, dobrá práce od google na denní práci, stačí si vše jen přizpůsobit k obrazu svému.

  14. Adela napsal:

    Děkuji ti za dobrý tip, Gmail vždy udělá nějakou změnu která není efektivní.

  15. Jarda napsal:

    Díky za tip docela mě to rozdělení rozčiluje.

  16. web napsal:

    Já si pořád nejsem jist jestli je tato novinka dobrá nebo špatná, sice mám větší pořádek v emailech ale konverze na email marketingu šli malinko dolu..(

  17. Martina napsal:

    Změna mi silně nevyhovuje, nechápu proč mi má někdo třídit a lustrovat poštu na aktivace a promo akce…..apod. Nepotřebuji s tím pomoc, proto by to mělo být na každém, aby si to dobrovolně povolil, ale jen tak…?

Napsat komentář: Radek Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *