Chtějte zákazníky, ne návštěvníky

Dnes jsem v autě vyslechl reklamu, ze které mi vstaly vlasy na hlavě! (ano ty 2mm vlasy :-)) Jedna agentura se v ní jakože ptá svých klientů, co by si od ní přáli, a hned první odpověď je: „Chtěl bych návštěvníky svých stránek, tak abych se o nic nemusel starat.“

To je v současnosti asi jedna z největších mylných představ lidí, kteří něco prodávají na internetu. Strašně mi to trhá uši. Nebyl by lepší jeden zákazník, místo 1.000 návštěvníků?

Vždy chtějte zákazníky! Vždy chtějte objednávky!

Ať už komunikujete s agenturou, která vám spravuje PPC, nebo lidmi co se považují za SEO odborníky. Tak vždy chtějte zákazníky. Také se velmi soustřeďte na optimalizaci vašich stránek, zaměřte se na snadnou použitelnost (zde mohu doporučit Jana Kvasničku, je opravdu zkušený odborník na svém místě). Je mnohem snazší upravit vaše stránky, aby konvertovaly lépe, než hledat nové relevantní zdroje nakupujících zákazníků.

Před 14 dny mi jeden partner začal posílat 5.000 lidí denně na affilbox.cz. Když jsem zjišťoval, odkud se tito návštěvníci berou, tak jsem objevil server se seriály. To rozhodně není cílová skupina, která by si AffilBox objednala a tudíž pro mě naprosto bezcenná. Za těch 14 dní dotyčný neměl jedinou konverzi. Nebylo by lepší, kdyby těch 70.000 návštěv poslal někam, kde nakoupí?

Já osobně bych si raději namísto 5.000 návštěv vybral 1 konverzi denně.

Proto se také věnuji affiliate marketingu. Protože tam platíte až ve chvíli, kdy u vás návštěvník nakoupí. Takže například v mém příkladu mě těch 5.000 návštěv nestálo ani korunu. V případě, že bych si to samé objednal u agentury, kterou jsem zmínil na začátku, tak by mě to stálo minimálně 10.000 Kč denně. Velmi rád zaplatím komukoliv 10.000 na provizích za nové klienty, ale rozhodně je nikomu nedám za návštěvníky.

Pokud i vy chcete těžit z výhod affiliate marketingu a šetřit vaše náklady, tak se přihlašte do Affiliate Academy a já vás naučím, jak z vašeho provizního programu vytěžit maximum.

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. Bohužel i „profíci“ si pletou pojem návštěvník a zákazník.

    1500 zákazníku bych brala hned, ale ne návštěvníků…

  2. Kam se ztratil můj odkaz na web s tou akcí? Takto ten komentář nedává smysl…

  3. Odkaz byl smazán, právěže vůbec smysl nedával. Byl to pouze odkaz na eshopové řešení. Nijak neřešící diskutovaný problém.

  4. Jan Chocholka napsal:

    Naprostý souhlas 🙂

  5. Martin Domes napsal:

    Souhlasím. Platit za to, aby se mi někdo koukl na web, to je přeci holý nesmysl 🙂

    Před pár měsíci jsem měl schůzku s potenciálním klientem na web a ten se podělil o jinou zajímavou zkušenost: obchoďačka ze Seznamu ho ukecala, aby jim dal 40 000 Kč! za banner na Seznam.cz – týdenní pronájem pozice. Borec to zaplatil a čekal nové zákazníky. Za týden přišlo pár desítek lidí a nikdo nenakoupil a 40 tisíc vylétlo oknem. Tomu říkám investice do marketingu :))

  6. Jan napsal:

    Musím jedině souhlasit. Vždy cílit z tématických stránek. Přinese to návštěvníky i konverzi.

  7. Lenca napsal:

    Nedá se než souhlasit, teď jen jak tam ty konverzisty dostat 🙂

  8. Hezký článek, rovněž musím naprosto souhlasit. 🙂

Napsat komentář: Jan Chocholka Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *