AffiliateClub má zájem vytvářet nové profesionální SuperAffiláky

maigiV únoru zpřístupnil AffiliateClub svou prémiovou affiliate síť všem ambiciózním affilákům. Od svého startu v roce 2012 byl přitom AffiliateClub provozován jako privátní VIP platforma pro řádově desítku největších affiláků. Co za tímto rozhodnutím stálo popisuje Michal Majgot, který je v AffiliateClubu zodpovědný za péči a rozvoj affiliate sítě.

Privátní síť

V affiliate marketingu funguje stejně jako všude jinde Paretovo pravidlo. Několik málo affiláků generuje většinu obratu. Křivka bude v případě affiliate možná ještě strmější, místo běžných 80:20 bude distribuce businessu spíše 90:10. Od startu AffiliateClubu je naší prioritou stát se leaderem v podpoře a péči o affiláky. Pro dosažení tohoto cíle jsme se rozhodli po spuštění AffiliateClubu koncentrovat své síly na největší affiláky, kteří jsou zdrojem většiny businessu a pro ostatní affiláky se dočasně uzavřít.

Každodenní operativa s velkými affiláky ukázala, na co si dávat pozor, čemu se věnovat víc, co naopak nevyžaduje tolik pozoronosti a jak předvídat výkyvy. Co se běžným affilákům přihodí dvakrát za rok, my jsme i s několika málo affiláky díky objemu zažívali několikrát měsíčně. Rychle jsme se adaptovali a naučili řešit situace, na které řada ostatních síti zatím nenarazila.

S rozšiřováním zkušeností a know how jsme začali plánovat termín spuštění veřejné affiliate sítě zaměřené na profesionální SuperAffiláky a všechny ty, kteří se profesionálními SuperAffiláky chtěji stát.

Veřejná síť

Jako privátní VIP síť jsme navenek působili celkem komorně, i když z pohledu obratu jsme překonávali řadu konkurentů. Neměli jsme potřebu o své práci veřejně komunikovat. Díky této uzavřenosti se o nás nedozvěděli noví velcí či střední affiláci, s kterými jsme nebyli v osobním kontaktu. Affiliate je dynamický obor a prestože máme solidní přehled o trhu, každý měsíc se objeví několik zajímavých affiláků, o kterých jsme se nemuseli dozvědět. To je výhoda veřejné affiliate sítě, kde funguje inbound marketing – affiláci si ji najdou, registrují se a začnou vydělávat.

AffiliateClub nevznikl, aby sbíral “drobky”. Po spuštění veřejní sítě se dále prioritně zaměřujeme na péči o velké a úspěšné SuperAffiláky. Rozdílem je, že nově chceme SuperAffiláky také aktivně vytvářet a vychovávat. Součástí naší strategie je pomoc mladým motivovaným začátečníkům, kteří mají tah na branku a chuť postavit své příjmy na affiliate výdělku. Pro dosažení tohoto cíle jsme se mimo jiné podíleli na vydání knížky Affilák, určené pro začínající a středně pokročilé affiláky, a v letošním roce se chystáme spustit Affiliate Club Academy.

Další rozvoj businessu

Kromě rozvoje affiliate sítě je minimálně stejně důležité získávat nové kvalitní kampaně a inzerenty. Za tímto účelem AffiliateClub letos významně posílil svůj obchodní tým. Posilou je zkušený manager, který sbíral své marketingové zkušenosti během 4 let v Austrálii a po návratu do ČR strávil 3 roky na různých managerských pozicích v českých online startupech.

Obchodní tým AffiliateClubu se zaměřuje na obory a kampaně s vysokým CPA (odměna za akci/lead) a RPM (odměna za tisíc zobrazení). AffiliateClub po základní analýze/pilotu zamítne až 4 z 5 potenciálních inzerentů. V plánu pro letošní rok je rozšiřování nabídky kampaní především v nejziskovějších segmentech, mezi které patří hubnutí, potravinové doplňky, pojištění a finance.

Značné zdroje AffiliateClub investuje v letošním roce do rozšiřování spolupráce s partnery. Probíhá aktivní spolupráce se třemi největšími affiliate médii na českém internetu, mezi které patří Affilák, Affilblog a AffiliateMagazín. Zároveň probíhají důležitá jednání s Máriem Roženským, provozovatelem rozšířeného affiliate softwaru AffilBox, který firmám zjednodušil provozováni vlastního affiliate programu a významně propagoval affiliate marketing v ČR. Spolupráce může pomoci popularizaci affiliate programů klientů AffilBoxu a získání jednotek až desítky procent extra prodejů, které umožní klientům růst, investovat a inovovat.

Závěr

Zvýšený zájem o affiliate a řada velmi živých diskuzí v posledních týdnech svědčí o tom, že zpřístupnění AffiliateClubu zaujalo. Aktivní přístup AffiliateClubu může do oboru přivést nové affiláky a affiliate kampaně a pomoci růst celému oboru. Na tom ve výsledku vydělají všichni – affiláci, inzerenti, affiliate sítě i provozovatelé samostatných affiliate řešení. Během letošního roku se ukáže, jakou si AffiliateClub dokáže prosadit pozici na trhu. Ambice má AffiliateClub nejvyšší – do jednoho jednoho roku chce patřit mezi 2 největší affiliate sítě v ČR.

Zajímá vás affiliate marketing a chcete zjistit, jak můžete pomocí affiliate marketingu pomoci také vašemu podnikání a zapojit partnery k propagaci vašich produktů? Přihlašte se ke mně na školení.

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. Viera napsal:

    Veľmi si cením tuto možnosť vzhľadom k mojej ambícii stať sa špičkovým affiliate partnerom , nakoľko celé roky som vlastne podporovala pre mňa zmyslupné projekty aj jednoltlivcov úplne zdarma. Je čas zúročiť čo som zasiala, už len spojazdniť svoj web a raketovo vyštartovať. Vďaka za tú príležitosť a skvelú výzvu Mario. Teším sa a veľmi.
    Vicky

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *