První podcast se líbil a sklidil jsem obrovské množství pozitivních reakcí. Jsem za to rád a všem děkuji. Pokusím se vám přinášet zajímavý obsah i nadále. Dnes jsem si přizval Josefa Řezníčka, abychom si trošku popovídali o SEO. A protože se SEO souvisí také jeden můj projekt, který skončil fiaskem a na kterém jsem prodělal pěkný balík, tak jsem se ho vyptal na to, co jsem dělal špatně a jak to dnes s těmito SEO technikami je.
Pokud nechcete, aby vám příští epizody unikly, tak si mě přidejte do iTunes!
Výběr z obsahu
01:15 – SEO je mrtvé! 🙂
10:00 – můj neúspěšný projekt
19:22 – nákup odkazů
22:40 – sociální SEO
25:55 – SEO Škola
Super podcast kluci. Já jen doufám, že v tomto budeš Mário pokračovat, protože je super se u některé mé strojové práce soustředit na něco jiného a vzdělávat se přitom.
Ehm, SEO ale je mrtvé, už dlouho 😉
SEO je pro mě již více jak rok a půl magická oblast, které jsem stále nepřišel na kloub pořádně. Buď mi připadá příliš složitá a nebo zase příliš jednoduchá. z mého pohledu organická chemie hadra oproti SEO.
Nicméně nedávno jsem narazil na zajímavé video, které opravdu dobře shrnuje základní principy SEO a velmi mi pomohlo při brodění se v těchto informacích, u kterých mám občas pocit, že nějaké postupy dělám za stejným účelem, za jakým šamani bouchají klackem o zem v naději, že zaprší.
Zmíněné video:
http://mladypodnikatel.cz/videoprednasky/jan-tichy
Radku díky, na video se podívám. Taky mi to přijde jako magie trošku 🙂
Hezký podcast,
jenom mě tak napadá:
– více ip adres zkombinovat s různým who.is záznamem
Co se týče vlastních odkazových webů, tak nědělám žádné výměny. Odkazy směřuju jen na web který chci posílit, odkazový weby mezi sebou nelinkuju, ty tématický mám na různých ip i kontaktech.
Web na který chci dělat seo nalinkuju z tématických webů viz. odstavec více plus vezmu pár dalších už né tématických webů a vytvořím na nich podstránky s pr článkem.
Když máte správně směrovaný odkazy (spousty věcí se zase zapomíná: anchory, deeplinky, nárůst v čase, ip, who.is), tak pak vám na lepší pozice stačí kvalitních odkazů které by se daly spočítat na prstech ruky.
SEO určitě není mrtvé. Já dělám teď affily kdy beru traffic vlastně jenom ze SERPU a teď mě to živí. V porovnání s PPC trafficem je to mnohem levnější (když SEO umím) a není to ani tak nestabilní.
Ono SEO vzdy bolo, je a aj bude o tom ze sa treba prisposobovat vyhladavacu, nie s nim bojovat. Pokial clovek berie v uvahu ze cielom vyhladavaca je ponuknut relevantne vysledky comu aj usposobuje stale svoj algoritmus, tak je to celkom jednoduche.
Problem je ze vela ludi sa namiesto toho aby ich weby boli uzitocne, prirodzene a teda zaujimave pre vyhladavace, snazi vyhladavace proste klamat (katalogmi, „PR“ clankami, vymenami odkazov, nakupom odkazov atd). Tam je to vzdy len o cakani na odhalenie.
celkom zaujímavá téma na podcast
BTW SEO nemôže zomrieť nikdy
SEO je pro mě novinka jako taková protože jsem úplně na začátku. Proto jsem vděčná při hledání dostupných informací. Na druhé strane za poslední dva týdny jsem narazila spíš na weby bez kde je v titul je SEO a to ale neznamená že informace jsou skutečně k něčemu užitečné.
Od Mária jsem četla ebook a potěšilo me že jsem získala více informací.
Na druhé strane jsem přešla cca 20 blogu s předmětovým slovem affil ale jsem nikde nenašla praktické info na téma:
1.Kolik investovat do Adsense/Sklik na projekt kdy se to ještě vyplatí a kdy už ne
2.Jak stanovit total budget pro napr. pro půjčky protože je hezké, se píše všude jak easy je affil „stačí vám wordpress šablona, nějaký hosting atd
-ale bylo by fajn kdyby někdo napsal: pokud chcete s affilem začít na téma napr. půjčky potřebujete 200 K czk a hned na začátku by lidé pochopili zda je to pro ne nebo ne.
3.Jak stanovujete jednotlivé kampaně
-kolik domén je vhodných
-kolik investovat do PR a sklik
-jak dlouho nechat projekt běžet a pod
Ahoj Martino, viděl jsem že ti moc pěkně už odpověděl Michal na http://www.ritmus.sk/
Investovat tolik, aby si byla profitabilní. Tedy aby za každou 1Kč utracenou v AdWords si na affiliate vydělala více než 1Kč. Ze začátku budeš na 99% ztrátová, takže je důležité sledovat, zda ten trend směřuje do plusu. Pokud se ti daří vylepšovat web tak, že jsi stále méně a méně ztrátová, až se to nakonec přehoupne do plusu.
Budget nelze takto stanovit. Záleží to strašně na tom, co umíš a jaký typ stránek chceš dělat. Já jsem affiliate začal s budgetem 0 Kč. Postoval jsem odkaz po různých fórech atd. Ale trvalo to šíleně dlouho, tak jsem pak až to něco vydělalo přešel na PPC. Ale stále jsem jen reinvestoval to co vydělal ten web. Takže pokud se rozhodneš pro budget 0 Kč i 200K Kč, tak oboje je možné. V obou případech uděláš jiné stránky.
To kolik vyděláš je vždy o tom, jakou hodnotu přineseš zákazníkovi. Co navíc, než konkurence mu nabídneš.
Kampaně stanovuji za běhu, podle toho co funguje. Předem to nelze nikdy říci. Jakmile vidím, že nějaká kampaň se nezlepšuje, tak ji vypínám. A nechat běžet samozřejmě tak dlouho, dokud bude profitabilní.