Jak jsme za 7 dní od startu projektu získali 1211 e-mailů a dosáhli ROI 480 % v tržbách

A u toho jsme pomocí testování zpochybnili některé informace, kterými nás krmí české odborné magazíny.

Vzpomínám si, když jsem spouštěl v roce 2012 můj blog o Facebook marketingu na www.davidlorincz.cz (teď už tam najdete jen osobní vizitku) a 1000 emailů jsem sbíral rok. Tak nějak organicky. Dnes už jsem na to šel jinak.

Druhý týden v srpnu jsme spustili portál Modrá krev, který se věnuje vzdělávání markeťáků a podnikatelů v  oblasti reklamy na Facebooku.  Pořádáme online i živé kurzy pro začátečníky i experty. Cíl do začátku byl jasný – získat co nejvíce kontaktů na lidi, které můžeme naučit prodávat jejich produkty a služby na reklamní síti Facebooku.

Kde jsme získávali návštěvnost?

Využili jsme sílu reklamy na Facebooku. Ostatně, když už to učíme, tak bychom to sami měli umět :-). Neznám aktuálně lepší  reklamní síť , která by umožňovala tak dobře vybrat cílovou skupinu  a změřit výsledky.

Tohle byly námi vybrané publika:

  • Vlastní publikum z webů – Lidé, kteří byli na stránkách mých projektů kolem Facebook marketingu
  • Cílení dle zájmů – zajímají se o Facebook marketing v ČR a SK a zároveň jsou správcem u nějaké stránky  na Facebooku

Vylučovali jsme publikum z naší databáze. Těm už reklamu ukazovat nemusíme. Toto publikum se nám automaticky párovalo z našeho emailového nástroje do Facebooku několikrát denně díky nástroji LeadsBridge.

Proč mi lidé dávali svůj email?

Využili jsme lead magnetu. Tak se říká produktu, který dáte zdarma k dispozici a očekáváte za něj váš email.  Může to být ebook, checklist,  případová studie nebo třeba vstup na webinář.

Již před rokem jsem vytvořil e–book, spíše krátký manuál o nejčastějších chybách, které vídávám u svých klientů a studentů.  Manuál jsem  aktualizoval a přepracoval z 16 chyb na pouhých 10.

Vytvořil jsem opt-in stránku, kde návštěvník musí zanechat svůj email, aby si manuál mohl stáhnout. Já tak získávám možnost s ním nadále komunikovat a posílat mu doplňující materiály a informace o nových školeních.

Jaký byl cíl reklamy a jak jsme ji optimalizovali?

Pomocí Facebook pixelu jsme nastavili konverzi na děkovací stránce. Reklamy jsme tedy optimalizovali na zvýšení konverzí a průměrnou cenu jsme nechali na automatice Facebooku.

Rozpočet jsme nastavili tak, aby denně bylo na každé sadě aspoň  15 konverzí, aby Facebook mohl  zobrazovat reklamu lidem, kteří jsou nejvíce podobní těm,  kteří již manuál stáhli.

Takže jaké byly výsledky?

1

Z naší hlavní kampaně jsme přivedli na tuto stránku 2597 lidí . Díky konverznímu poměru 44% jsme získali 1149 kontaktů . Utratili jsme 4 940 Kč a jeden kontakt nás tak stál krásných 4,2 Kč. Wow – byli jsme nadšení.

To nám nestačilo – začali jsme testovat

Chtěli jsme otestovat 3 tvrzení, která můžete slyšet od expertů z USA nebo na magazínech v ČR. Co je na nich pravdy, a jak fungují pro český trh?

  1. Využívejte Audience Network (reklama nejčastěji se zobrazující v mobilních aplikacích)
  2. Mobile first – reklama na mobilu dominuje
  3. Lead Ads fungují skvěle

1) Lead Ads fungují skvěle

Vytvořili jsme tedy reklamu typu Leads Ads, která kopírovala naši funkční kreativu z hlavní kampaně na opt-in stránku. Kreativu najdete na konci článku.

I zde jsme využili chytré automatizace a získané emaily jsme posílali do naší databáze. Díky tomu jsme na rozdíl od standardních funkcí Facebooku mohli lidem ihned poslat manuál a začít s nimi komunikovat. Tuto funkci bohužel Facebook neumožňuje a je pak na vás, abyste ručně stahovali každý den emaily a dávkově jim posílali slíbené dokumenty nebo přístupy do členských sekcí.

Reklamu jsme začali zobrazovat lidem se zájmem o Facebook reklamu jen na mobilní zařízení. A tady jsou výsledky po pár dnech.

2

Konverzní poměr je jen 31% a cena za jeden kontakt 9,7 Kč, tedy o 130% vyšší než u naší hlavní kampaně.

2) Mobile first

Tento test jsme spojili s testem na Audience Network, protože Facebook již neumožňuje cílit reklamu pouze na Audience Network, ale jen ve spojení  na mobilní výpis příspěvků.

Audience Network je reklamní síť Facebooku, která je podobná Google Adsense. Na zájmových webech a v mobilních aplikacích se zobrazuje vaše reklama.

Kreativu jsme neměnili, zapli a čekali. Nečekali jsme ani moc dlouho, protože už po 3 dnech bylo jasné, že tudy cesta nevede.

3

 

Konverzní poměr z opt-in stránky, která je optimalizována pro mobily, je 25% a cena za kontakt 9,7 Kč, tedy naprosto stejné jako u Leads ads.

Něco jsme z testů ale přeci zjistili

Potřebujete-li sbírat kontakty z lidí na mobilu, pak rozhodně doporučuji otestovat reklamu typu leads ads. Ušetříte si práci se stavbou opt-in stránky a možná budete dosahovat srovnatelných výsledků.

3) Audience Network

Už z předchozí tabulky je  pozornějším  zřejmé,že jsme do tohoto testu investovali prd. A výsledky tak nemusí být úplně vypovídající. Facebook celý rozpočet nacpal do mobilu, kde viděl lepší výsledky.  A udělal správně. Pokud na web přijde 55 lidí a jen jeden vloží email, pak je něco hodně v nepořádku.

4

Tohle je velký vykřičník pro Facebook a velké upozornění pro vás. Kontrolujte výsledky z tohoto umístění a nebo jej raději vůbec nepoužívejte. Rozhodně nedejte na doporučení Facebooku, který říká, že zvládne optimalizovat za vás a sami si určete umístění kampaní a sledujte pečlivě výsledky.

A co z emailů? Potřebujeme přeci peníze, že?

Tento článek jsem psal ve čtvrtek 18.8. Ano, dlouho mi ležel v šuplíku :-) Kampaň střídavě zapínáme a vypínáme, ale spočítal jsem prodeje pouze od lidí, na které jsme za těchto 7 dní získali email a poté nakoupili, díky následné komunikaci.

Technicky to bylo jednoduché, protože jsem měl každý kontakt, který si stáhl email, označen. A následně jsem je označil i při nákupu kurzu Prodávej na Facebooku. Pak jsem si je vyfiltroval.

Celková investice byla 6974 Kč a z těchto lidí si 14 lidí koupilo náš kurz, za 2890 Kč. Obrat tedy  40 460 Kč a ROI 480%.

Obrat a také ROI se již samozřejmě bude jen zvyšovat, pokud budeme nabízet kurzy, které budou lidem šité na míru. A o to se již také půl roku celkem úspěšně snažíme.

Tak si to shrňme…

  • Testování nám potvrdilo, že dobře postavená opt-in page přináší stále nejlepší výsledky, ale pouze na stolních počítačích.
  • Konzumuje-li vaše cílovka obsah převážně na mobilu, pak vyzkoušejte formát Lead Ads, který může dosahovat srovnatelných výsledků s opt-in stránkou.
  • Nepoužívejte automatické umístění, které Facebook doporučuje. Alespoň zatím ne.
  • Automatizace komunikace přes externí nástroje (ActiveCampaign, LeadsBridge) ušetří spoustu času a zefektivní celou kampaň.

NEODCHÁZEJTE –  to není vše…

Článek by totiž nebyl kompletní bez toho, aniž byste viděli, jak vypadala naše reklama, opt-in stránka a jaké 4 zásadní faktory byste měli mít na paměti při tvorbě reklamy.  Stáhněte si to v přehledné grafice.

Chci vidět reklamu a 4 zásadní faktory

David Lörincz

David Lörincz

David se specializuje na výkonovou reklamu na Facebooku již 5 let. Píše, školí, optimalizuje, konzultuje. V žilách mu teče modrá krev a mluví za něj čísla a klienti. Měsíčně optimalizuje kampaně s rozpočtem přesahujícím 500 000 Kč, jeho školení prošli manažeři Avonu, HomeCredit, Kasa.cz a dalších úspěšných agentur a firem. Svou strategii s ním konzultuje i česká pobočka McDonald's, OBI, Auto Kelly nebo Tieto. Od ledna 2015 žije v Asii. Aktuáně na Bali.

Komentáře

  • Alan 20.11.2016 21:23

    Ahoj Davide, článek je zajímavý, ale mate mě to srovnání s lead ads – chápu správně, že jste pro lead ads nepoužili stejné cílení, jako pro hlavní kampaň? Protože custom audience z návštěvníků relevantních webů, kterou jste použili v hlavní kampani je určitě kvalitnější cílovka, než jen lidi se zájmem o marketing na Facebooku… Díky předem za upřesnění.

  • Adam 15.11.2016 23:16

    Děkuji za přínosný článek. Jste profíci o tom není debaty (rád se od Vás učím). Trochu mě zarazil konverzní poměr 44%. Trochu to na mě působí jako problém, ale jsem proti Vám začátečník. Samozřejmě konečný výsledek je super…jen mě udivuje, že asi polovina lidí nedala email.

    • Mário Roženský 16.11.2016 08:17

      Dobrý den Adame, děkujeme za pochvalu. Obecně se konverzní poměr u squeeze pages pohybude od 30 do 70 %. Velmi záleží na cílení. Vzhledem k tomu, že David cílil na lidi, co ho neznají, tak je to velmi dobrý konverzní poměr.

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole