Nepěkné praktiky affiliate sítí

Velký zdroj mých příjmů na webech pramení z provizí za různé produkty. Funguje to velmi jednoduše – uživatel klikne na odkaz, něco si objedná, nebo provede nějakou akci a já dostanu podíl ze zisku.

Bohužel jsem tento týden narazil na velmi zajímavou(a nepěknou praktiku), kterou používají affiliate sítě. K tomu, aby se vědělo, kdo má dostat provizi se používají trackovací kódy, např. affiliate=BUGOVO. Toto je pěkná varianta, většinou to bývá něco automaticky vygenerovaného jako affiliate=1ah5suFr. Když jsem v pondělí kontroloval statistiky, tak mě zarazilo, jak za poslední dva měsíce klesly provize v jedné síti. Z několika set dolarů měsíčně na několik desítek. Začal jsem pátrat proč a hle, oni změnili kódy!

Takže veškerá provize přes staré kódy šla provizní síti a já musel kódy změnit. Nevím, nakolik je to z jejich strany úmyslné a nakolik to museli udělat kvůli svým partnerům, ale je to nemilé. Stalo se mi to u několika webů, které jedou na autopilota, takže by mě nenapadlo to kontrolovat. Z 12 produktů, které propaguji jich 6 mělo změněn kód, to je docela dost.

Kódy jsem opravil a doufám, že budou za červen lepší provize:).

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. Milan Kryl napsal:

    O jake slo affil site (pripadne posli do emailu…)? Nedostal jsi o tom informaci dopredu – nespadl email treba do spamu?

    diky!

  2. Bug napsal:

    Informaci jsem dopředu dostal u 2, jak jsem zjistil později. Bohužel byla součástí newsletteru z dané sítě, někde uprostřed, ale já ho po prvním odstavci smazal, jako vždy. U dalších 4 jsem informaci nikde nenašel.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *