Jak dopadla má předpověď na letošní rok a co bude trend roku 2015?

Přesně před rokem jsem sepsal článek, ve kterém jsem se pokusil odhadnout trendy, které budou hýbat letošním rokem. Jak se mi to podařilo?

WordPress

WordPress jede stále kupředu a nevypadá to, že by měl zastavit. U nás se rozjely WordPress konference se spoustou zajímavých témat a informací. Více na naswp.cz. Začínají tu vznikat kurzy o WordPressu, jako třeba tento. Někteří freelanceři se začali specializovat pouze na nastavení, správu a zabezpečení WP.V létě byl spuštěn také parádní MioWeb, což je interaktivní šablona, ve které si kdokoliv dokáže naklikat web, který super vypadá, má různé vychytávky a je responzivní. Já na tuto šablonu převádím postupně všechny své stránky co mám. Je to opravdu hračka s touto šablonou pracovat a vřele ji můžu doporučit.Je tu ovšem stále spousta prostoru. Zatím žádný webhosting se nevyprofiloval přímo na WP. To mi přijde jako obrovská příležitost. Poptávka tu je obrovská. Nač soupeřit s obecnými hostingy, když je tu nika, která za hosting + stabilitu + asistenční služby zaplatí.

Affiliate

Affiliate získává neustále na oblibě. Dostává se postupně i do obecnějších médií a časopisů. Stále je ovšem v plenkách. Ovšem ten růst je velmi patrný. Jen počet našich zákazníků v AffilBoxu  se za uplynulý rok prakticky zdvojnásobil na 922. Obdobně i peníze, které se v tomto odvětví točí jdou nahoru. Jen za posledních 30 dní si partneři našich zákazníků rozdělili přes 3 miliony Kč na provizích.Velká spousta obchodníků svou šanci využila, další se chystají, takže tento trend je stále rostoucí.Druhou oblastí, kterou jsem zmiňoval, tak byla absence volných affiliate manažerů. O tomto mluvím neustále a i jsem o tom psal v mé knížce. Pár lidí se mi ozvalo, že začínají dělat affiliate manažera, ale že by byly vidět nějaké jejich výsledky, to se říci nedá. Před dvěma měsíci jsem se tedy rozhodl tuto příležitost a díru na trhu vzít do svých rukou a spustil jsem službu Virtuálního affiliate manažera. Najmul jsem dva kolegy a proškolil je v práci s provizním programem. Sestavili jsme balíčky nejčastějších služeb, jaké jsou v affiliate programu potřeba dělat a ty jsme nabídli zákazníkům. Celé to zastřešuji, kontroluji a doporučuji další rozvoj programů našich zákazníků. Jak se ukázalo, tak to byl skvělý nápad a zájem je obrovský.Je potřeba využívat příležitostí, které tu jsou.

Osobní rozvoj

Mám takovou myšlenku, že projekt / firma / produkt nemůže přerůst svého zakladatele / manažera / tvůrce. Proto je potřeba se neustále vzdělávat a jak se věci neustále mění, tak je potřeba s nimi držet krok.Tento trend je stále velmi silný a budu na něj klást stále větší důraz. Pokud chcete v příštím roce vyrůst v podnikání, tak se vzdělávejte.

Automatizace

Moje nejoblíbenější část podnikání. Pokud něco funguje, tak to zautomatizovat tak, aby to fungovalo samo. Letos jsem takto zautomatizoval prodej a distribuci mé tištěné knihy. Všichni se mě ptali, proč neudělám raději e-book, vždyť je to jednodušší. Já si myslím, že to je úplně jedno a o prodejích ani nevím, vše jede samo. Se Stáňou jsme o tom měli i webinář.Je tu obrovská příležitost v nových aplikacích, které budou zjednodušovat různé činnosti, které děláme. Invenci se meze nekladou.

Konference

Trošku bych to zařadil k osobnímu rozvoji a nutnosti se neustále vzdělávat. Marketing festival potvrdil letos opět svou kvalitu. Obdobně MicroConf, na které jsem byl. Ale jinak konference nenavštěvuji – poměr čas a výkon je tragický. Osobně mnohem raději kupuji zahraniční info-produkty na téma, které zrovna řeším a které jdou do hloubky. Na co mi je na konferenci slyšet 20 přednášek z různých oblastí, když mě posune kupředu třeba jen kvalitnější e-mailing?Tady doporučím velmi si vybírat na co člověk půjde. Je lepší tam chodit spíše kvůli navázání kontaktů a získání nové motivace, když je člověk zrovna zaseknut.

Co vidím jako příležitost v roce 2015?

Mobily

Když jsem se díval do statistiky návštěvností mých stránek, tak je tam jasně vidět, že za poslední rok se počet přístupů z mobilů více než zdvojnásobil a neustále raketově roste. Proto jsem se také rozhodl postupně všechny weby přehodit na MioWeb a zajistit u nich 100% funkčnost na smart phonech. Je škoda přicházet o 20-30 % zákazníků.Předělejte své weby, aby byly responzivní a otestujte je na mobilu i tabletu, že fungují, snadno se ovládají a jsou přehledné

Facebook

Aktuálně největší příležitost pro mě a obecně pro ostatní vidím v PPC na Facebooku. Myslím si, že to co je Facebook nyní je to samé co bylo AdWords před třeba 5 lety. Koncem letošního roku jsme dělali na Facebooku pár testů a podařilo se nám docílit ROI přes 2.000 %!!! Také cílení, které Facebook nabízí není možno získat v žádné jiné reklamní síti. Moc se těším na leden, kdy spustíme jednu docela komplexní kampaň a zda se podaří naplnit naše očekávání.

Podpora zákazníků

Většina firem má podporu u svého produktu / webu / e-shopu naprosto tristní. Odpovědi se člověk dočká až za pár dní. Telefon nikdo nebere. Přitom pečovat o své zákazníky je mnohem levnější, než získávat zákazníky nové. Toto je opět velká šance na příští rok, začít pečovat a prodávat svým stávajícím zákazníkům. Osobně mám třeba pravidlo, že žádný e-mail od zákazníka se nesmí nechat nevyřešený přes noc. A většinu zpráv odpovídáme do jedné hodiny.Začátkem roku veřejně spustíme náš nový software SupportBox, který nyní testujeme s pár uživateli. Věřím, že se nám podaří zlepšit péči o zákazníky skrze e-mail. A usnadnit obchodníkům tento kanál, takže jej nebudou zanedbávat.

Zasílat články o podnikání e-mailem

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. classic napsal:

    S tím WP tomu taky nerozumím. Z toho důvodu hostuju v USA u Dreamhostu. Ne že bych z toho měl radost a bohužel jejich podpora v mým Basic balíčku nic moc. Ale naštěstí jsem je za ty tři čtyři roky potřeboval jen 2x.

    A FB kampaň jsem rozhodně zaregistroval 🙂 BTW, jak to u ní funguje. Platí se za zobrazení nebo jen za kliky (vím, že z PPC vyplývá druhá možnost, ale stejně se radši ptám.)

  2. Honza napsal:

    Hezky clanek! Preji at se v roce 2015 dari vice jak v tom soucasnem 🙂

  3. Marian napsal:

    Dik za podnetne informace a preji vse dobre v roce 2015 🙂

  4. Bohumila napsal:

    Díky za hezký náhled trendů Mário. Potěšila mě zejména podpora zákazníků v roce 2015, ta skutečně pokulhává, jak jsem zjistila na vlastní zkušenosti, věřím, že letos zúročím svých 12 let zkušeností s customer care. 🙂 je to jeden z mých cílů. Supportbox mě zajímá. Krásné svátky přeji. 🙂

  5. Martin Pátek napsal:

    Opravdu hodnotný článek Mário! Mimochodem na Facebooku se dá i dost prodělat. Například špatným cílením nebo časováním. Takže pečlivost při nastavování je na místě. Ještě jednou díky za skvělý Affilbox a jeho podporu a těším se na další sezonu. Hezké Vánoce 🙂

  6. Prodělat se dá, o tom žádná. Proto jsem posledních pár týdnů věnoval vytváření nástěnky, kde vidím pohromadě všechna důležitá čísla a hned dokážu odchytit případný problém.

  7. Vlastimil Ott napsal:

    Mário, díky za zmínku o mém kurzu. Ten WordPress hosting spouštíme s kolegy v lednu, tu niku vidím a chci ji obsadit. Služba se jmenuje WP-server.cz. A souběžně budeme dělat i komplexní správu WordPressů pod názvem WP-admin. A další plány s WP ještě máme…

  8. Jan napsal:

    Dobrý článok, k poslednému kroku 100 palcov hore! S lepšou podporou som sa ešte nestretol. Máte môj obdiv.

  9. Mário dík za inspirativní článek. Velmi oceňují tvoji sebereflexi a investici do podpory klientů. Tady vidím obecně největší příležitost ve všech službách – zaměřit se na podporu klientů a to tak aby tomu klienti rozuměli. To velmi souvisí s osobním rozvojem. Tady si myslím, že je příležitost přestat používat klišé typu „učíme se od těch nejlepších“ a začít sebevědomě prodávat svoje Know How. Vždyť je tady spousta schopných a úspěšných – včetně tebe. Úspěšný celý rok přeji. 🙂

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *