První školení e-mail marketingu je za námi
…a hodně jich je před námi!
Pokud mě sledujete na Twitteru, Facebooku nebo dalších místech, určitě vám neuniklo, že jsme s Jakubem uspořádali naše první školení e-mailingu. Školení proběhlo 14.10.2015, vyprodali jsme jej za méně než 24 hodin (školení bylo za zaváděcí cenu) a přesně, jak jsem očekával, bylo vážně super.
Jakub si dal s přípravou pořádně záležet. Rozdělil si celé školení do pěti částí tak, aby účastníkům předal co nejvíce užitečných informací. Během prvních dvou bloků představil veškeré nejdůležitější základy i pokročilé techniky, aby byli účastníci připraveni na odpolední program.
Odpoledne už se to jen hemžilo komunikačními mapami, obrázky z reálné praxe a čísly, kterých (nejen u mých projektů) Jakubův e-mailing dosahuje.
V předposledním bloku na živo předvedl účastníkům jak vše, co se během dne naučili, uvést do fungující praxe a na závěr si pro všechny připravil ještě bonusové materiály, které účastníkům s plánováním, zavedením i provozem e-mailingu pomohou.
Zajímá vás, co se na školení probíralo? Pokusím se to shrnout…
První část: Základy
Hned ze začátku se Jakub pustil do toho, jak vlastně e-mail marketing funguje a jak je nad ním třeba přemýšlet, aby byl efektivní. Vysvětlil myšlenky, které zastává, cíle, kterých se snažíme dosáhnout, co je k e-mailingu potřeba a také to, jak dělat e-mail marketing v souladu se zákonem.
Celý úvodní blok Jakub zakončil největšími chybami v e-mail marketingu, aby se jim účastníci mohli vyhnout.
Druhá část: Pokročilé
Po krátké pauze Jakub přešel na pokročilejší věcičky. V jakou dobu odesílat e-maily, aktivační a reaktivační strategie, jak svou databázi segmentovat a v čem spočívají největší výhody automatické komunikace.
Už zde jsme se vrhli na velmi zajímavé komunikační strategie, na kterých máme postavenou celou naši e-mailovou komunikaci. Jakub si připravil jasně vystihující obrázky, podle kterých všichni účastníci pochopili nejen, jak to funguje, ale také jak to nastavit pro svůj vlastní projekt.
Třetí část: Inspirace
Po obědě (který byl v ceně školení) Jakub nastartoval blok inspirace. Rozebral podrobně šablonu efektivního newsletteru, ukázal, že i krásný obrázkový newsletter může s vypnutými obrázky vypadat dobře a čitelně, vysvětlil, jak bojovat proti složkám “Hromadné” a “Promotions” a předvedl reálná čísla z aktivačních a reaktivačních kampaní.
Jakub měl připravených také spoustu skvělých příkladů, jak pracovat s magnety/lákadly a jak s jejich pomocí budovat svou databázi. Podívali jsme se na příklady velmi efektivních pop-up oken a na to, jak můžeme připravit takovou komunikaci, která bude posílat uživateli e-maily v závislosti na jeho chování.
V této (nejdelší) části se také Jakub rozpovídal o tom, jak vlastně funguje celá naše “Mašinka”. jak do ní získáváme kontakty, jak s nimi komunikujeme a jak dokážeme lidem nabízet takové produkty, které je budou s největší pravděpodobností zajímat.
Závěr této části byl věnován projektům účastníků a tomu, jak je mohou posunout kupředu.
Čtvrtá část: Praxe
V předposledním bloku Jakub zavřel prezentaci a ukázal, jak jednoduché je ve skutečnosti nastavení celého funkčního automatického systému. Vše je založeno jen na pár kliknutích, kdy se nastavují specifické komunikace pro jednotlivé skupiny uživatelů. Nakonec se to celé spojí do jednoho funkčního celku.
Pátá (závěrečná) část: Jak začít/pokračovat
V závěru celého školení Jakub ukázal účastníkům, jak vše zrealizovat. Na co se soustředit, jakmile přijdou domů a jak si začít připravovat svou vlastní automatickou komunikaci, která bude obsluhovat jejich potenciální zákazníky.
Všichni na školení dostali také bonusové materiály a dokumenty, které jim s jejich přípravou i správou e-mail marketingu pomohou a které je budou celým procesem provázet.
A co potom?
Potom jsme si šli ještě s těmi, kteří chtěli, sednout do nedaleké “kavárny” a povídali jsme si o jejich projektech, e-mailingu a jak to celé co nejlépe rozjet.
Bylo to naše první školení e-mailingu. Druhý den jsme si ještě s Jakubem sedli na Skype a popovídali jsme si o tom – co by se ještě dalo vylepšit, na co se zaměřit a jak celé školení udělat ještě lepší.
Nechceme totiž, aby bylo školení dobré, chceme, aby bylo nejlepší!
Pokud chcete dělat lepší e-mailing, tak určitě přijďte na školení 6.11. v Praze.