Prodávejte více díky (tomu správnému) obsahu

Minulý týden jsem napsal článek 5 věcí, které i ze sebepěknějšího webu udělají pustou poušť a zároveň s článkem jsem připravil checklist 15 pravidel pro web, aby opravdu prodával.

Dnes jsem narazil na video Erika Hoffmana (alias “Rakeťáka”), mého dobrého kamaráda, se kterým se často rád pobavím o nejrůznějších efektivních metodách, jak co nejlépe prodávat.

Erik se ve svém videu také zaměřil na chyby na webových stránkách, které doslova sabotují vaše prodeje. Hrozně mě zaujala jedna z nich, která v mém předešlém článku chybí, a tou je:

Málo obsahu

Erik o nedostatku obsahu nemluví z toho důvodu, jako jiní konzultanti či specialisté na internetový makreting. Nemluví o obsahu pouze kvůli velkému množství klíčových slov, dopadu na SEO a rádoby zavděčení se návštěvníkovi.

Naopak se soustředí čistě na zákazníka a jeho potřeby.

Návštěvník, který přijde na vaše webové stránky, v drtivé většině případů není 100% rozhodnut nakoupit a nehledá jen to tlačítko “Vložit do košíku”. Ve většině případů přišel, protože hledá odpovědi na nějaké své otázky. A může jich mít hodně.

Jedním z nejdůležitějších cílů vašeho webu by mělo být právě zodpovězení všech (nebo co nejvíce) jeho otázek. Protože co udělá zákazník, který na vašem webu nenajde informaci, kterou hledá?

Odejde ke konkurenci.

Jak Erik říká, konkurence je od vás vzdálená jen jedno kliknutí.

  • Jaké otázky má váš potenciální zákazník, který přijde na vaše webové stránky?
  • Co mu může být nejasné ve spojení s vaším produktem/službou?
  • Co potřebuje vědět, aby se dokázal rozhodnout?

Veškeré odpovědi na tyto otázky by měl na vašem webu najít, jinak jej vstřícně posíláte ke konkurenci, která mu tyto otázky zodpoví.

Z toho, že i Erik rozvádí toto téma, neumím vyvodit nic jiného, než že právě tyto základní chyby jsou stále velkým problémem mnoha webových stránek. Je potřeba se tedy soustředit na odstranění těchto překážek ještě předtím, než se pustíte do nějakých ultra-pokročilých marketingových technik.

A jsou to technické věci, na které potřebujete programátory? Nebo specialisty na SEO, PPC, e-mail marketing, sociální sítě, tvorbu obsahu, webovou analytiku nebo další?

Ne.

Jsou to naprosto jednoduché věci:

  • Texty se kterými na webu pracujete.
  • Informace, které jsou extrémně důležité a na které lidé často zapomínají.
  • Dojem, jak působíte na návštěvníka.
  • Prvky, které na webu používáte.
  • Cíle, kterých se pomocí webu snažíte dosáhnout.
  • A další věcí, které nijak nesouvisí s programováním ani jinými technickými činnostmi…

Velká většina je jen o tom, jaké prvky jsou na webu nezbytně nutné, jak je rozmístit a jak přepsat texty, které již na webu máte, do takové podoby, aby mnohem více prodávaly.

Pokud chcete ze svého webu dostat opravdu maximum, doporučuji mrkněte na Erikovo video:

Snímek obrazovky 2015-05-04 v 10.46.54

Erik na internetu podniká více než 10 let a jeho zkušenosti a postupy jsou opravdu výjimečné. Kdykoli si v nějaké situaci nevím rady a poprosím jej o jeho názor, přijde s něčím fantastickým, co by mě ani ve snu nenapadlo :).

Informace od takových lidí mají cenu zlata a nejlepší je, pokud se o tyto zkušenosti rádi podělí.

Máte na webu také nějakou z chyb, o kterých Erik mluví?

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *