2 podnikatelské lekce za 2 dny

Za poslední dva dny se mi přihodily dvě situace, které mi jsou velmi dobrou lekcí a které se mohou hodit i vám.

Šel jsem v pondělí ráno na schůzku spojenou se snídaní. Zaparkoval jsem v obchodním domě a pět minut před devátou hodinou jsem se vydal východem směr restaurace. Dojdu k automatickým dveřím a ty se nechtěj otevřít. Hmmm, no nic obejdu to zadem. Vyjdu zadem a tam mi nějak dojde, že to je dlouhá štreka okolo, že bude lepší ty tři minuty počkat. Vracím se tedy zpět.

Když dojdu zpět k automatickým dveřím a chci počkat na devátou, než je otevřou. Všimnu si, že hned vedle jsou otevřené obyčejné dveře a já můžu v pohodě projít. 🙂

První myšlenka, co mě napadla bylo, že jsem bl.ec. No ta druhá byla, že přestože máme něco přímo před nosem, tak to nevidíme. A také, že stačí se podívat podruhé a řešení se najde (a je velmi prosté).

Druhá situace byla o víkendu, kdy jsme řešili zamítnutou reklamaci na nábytek do dětského pokojíčku. Měsíc jsme čekali na vyjádření a dva dny před uplynutím lhůty nám z e-shopu napsali, že reklamaci zamítají. Začali jsme řešit co s tím, napsal jsem soudnímu znalci, od něj mám posudek, že opravdu nábytek neodpovídá tomu, k čemu je prodáván.

Říkal jsem si, že to e-shopu natřu a pošlu je k soudu. Potom jsme začali řešit, co s tím, že vlastně musíme objednat nábytek nový, jenže ten bude dostupný nejdříve za měsíc, ale potřebujeme jej „hned“. Soud se může táhnout klidně rok i dva. Takže jsme hned hledali další řešení, že si nábytek „doděláme“, takže jsme hledali nátěry na nábytek, které by splňovaly to co potřebjeme.

Postupně jsme takto vymysleli asi pět možných řešení. Žádné nebylo z nějakého důvodu vhodné. Nakonec mě napadla spásná myšlenka. Nebudeme dělat vůbec nic. Použijeme nábytek tak jak je. Nebude sice dokonalý, tak jak jsme si přáli, ale dám nám to klid a prostor, abychom si užili miminko. Protože všechny ty věci, co nás napadly jako řešení, můžeme udělat klidně i za dva měsíce. Ale budeme vše řešit s čistou hlavou a plni energie.

Přihodilo se vám něco podobného a odnesli jste si z toho také určitou „radu“, nebo „tip“ do svého podnikání?

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. Jarek Mikeš napsal:

    Mário, já to mám podobné. V minulosti jsem všechno hrotil. Několik soudů za sebou, člověk má někdy pocit, že přeci musí být spravedlnost a pokud jsou nějaké pravidla tak se jich mají i ostatní řídit.

    Ale co mám malou, tak se to ideálně snažím neřešit. Energii a čas co věnuju do nesmyslů, konfliktů a do komunikace s lidmi co komunikovat nechci raději věnuju skládání nebo ježdění s vláčkem 🙂

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *