Možný způsob monetizace pro Facebook

Všude na internetu se píše, jak Facebook rozšiřuje množství reklam na svých stránkách. Před nedávnem začal přidávat reklamu také do galerií a určitě bude na nás další reklamu sypat naplno.

Současně také FB filtruje příspěvky a vybírá pouze ty, které uzná za vhodné. Pokud chcete, tak si můžete připlatit a váš příspěvek se zobrazí o trošku více, ale stále to není pro 100 % přátel.

No a co kdyby zavedl FB placenou verzi? Klidně v několika variantách. S tím, že by bylo možno vidět všechny příspěvky na zdi. Skrýt reklamu apod.

Kdyby to stálo 7$ / měsíc a objednalo si to třeba jen 1 % lidí, tak to je 70M $ / měsíc. Hlavně pro US není 7$ žádná drahota a věřím, že by si to spousta lidí zaplatila. To by znamenalo zvýšení revenue cca o 25%.

Co myslíte vy? Mělo by to pro FB význam? Nenaštval by ty, co si platit z principu nechtějí, ještě více? Máte nějaké jiné nápady na monetizaci tohoto modrého gigantu?

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. Sicilian napsal:

    Proč by kvůli 1% „diskriminoval“ zbylou většinu uživatelů a víceméně jim tím říkal, že jejich Facebook stojí za hovno? To je moc riskantní.

    Spíš bych řekl, že je jen otázka času, kdy začne monetizovat i zobrazování standardních příspěvků od komerčních stránek. Je pro mě překvapení, že to ještě neudělali.

  2. Peter napsal:

    FB pages sú pre množstvo firiem nevyhnutnou súčasťou biznisu a marketingu. A firmy majú peniaze.

    Spôsobmi monetizácie môže byť spoplatnenie FB pages nad určitý počet fanúšikov, pokročilé nastavenia/funkcie/štatistiky a pod.

  3. Kvasnička Jan napsal:

    Tématika monetizace Facebooku je vždy hodně zajímavá. Sám jej aktivně nevyužívám, ale vím, že spousta lidí je z těch reklam opravdu otrávená a zamyšlení nad tím zaplatit si za FB bez reklam, to by mohla být jedna z dobrých cest. Placené skupiny nebo Stránky firem, také zajímavý nápad, ale úplně nejlepší je to oslovení 100 procent lidí příspěvkem, ale to nikdy neprojde, jelikož by FB už narostl na objemu a to hodně. Každopádně jsem zvědav, jak se s tím poperou. Reklama na stránce při přihlášení a odhlášení je teď novinka, tak uvidíme, co přijde příště.

  4. Josef napsal:

    Jsem zvědavý, co z toho bude. Nemyslím si, že by tohle bylo pro Facebook dobré rozhodnutí, protože dlouhodobě by to otevřelo cestu konkurenci, což si Facebook určitě nepřeje. ALe zároveň mě nenapadá nějaký dobrý monetizační zdroj, který by zvedl tak razantně tržby. Možná se budou muset spokojit s tím, co mají teď.

  5. David Lörincz napsal:

    A co dál ? Zaplatíme Google za odstranění sociálního vyhledávání ? Odstranění reklam ? Nebo rovnou zaplatíme CZ.NIC za blokaci všech bannerů na CZ doménách ?

    Tohle není cesta. Cesta je bohužel ještě větší sociální cílení, remarketing. Tak aby se ti zobrazovala reklama, která tě opravdu potencionálně zajímá a nikoliv reklamy na půjčky, oleje do auta (když nemám auto) apod.

    Cesta, kterou by se dalo jít je částečně opačná, než kterou zvolil Facebook – čím více zacílíte vaši reklamu, tím více platíte- udělal bych to přesně naopak a ve výsledku by tento kanál byl možná pro firmy zajímavější na propagaci a utratili by více.

Napsat komentář: David Lörincz Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *