Jaká byla moje affiliate konference

Mimo napsání knihy byl můj druhý sen uspořádat také vlastní konferenci. A protože sny nenechávám pouze v teoretické rovině, ale uvádím je do praxe, tak stejné to bylo i s tímto snem.

Začátkem června – 5.6.2015 jsem v hotelu Barcelo v Brně uspořádal vlastní konferenci na téma affiliate.

Na konference nechodím. Letos jsem byl pouze na jediné, oborové a to abych se potkal s lidmi, se kterými se znám. Většina konferencí je buď o teorii, nebo o self promu, takže je to vlastně promarněný čas na takovou akci jít. Někdo namítne, že se tam přece potkám s dalšími lidmi a můžu networkovat. Nojo, ale to můžu i bez konference. Rád si zvu lidi k sobě domů, kde něco ugrilujeme, nebo se s nimi domluvím na obědě/večeři/kafi a téma, které chci probrat a které mě posune kupředu si proberu osobně, bez rušení od právě probíhajícího self-proma na pódiu.

Takže koncept mé konference musel být jiný. A to velmi praktický. A také jasně definovaná cílovka, aby i speakeři dokázali připravit přednášky v takové podobě, že pomůžou lidem v sálu. Cílovka byla jasná – majitelé provizních programů, affiliate manažeři a obchodníci co chtějí provizní program zavést.

Koncept přednášek šel od obecného k detailnímu. Takže v úvodní přednášce jsem se já podíval na podrobné statistiky, čísla a informace z toho, jak aktuálně vypadá affiliate trh v ČR. To dalo účastníkům realistický pohled na to, jak to tu chodí. Potom jsme trošku zazoomovali a Zdenda Dvořák pověděl, jak připravili a spravují jeden z nejúspěšnějších provizních programů v ČR. A v dalších přednáškách následoval zoom na jednotlivé části správy provizního programu. Komunikaci s partnery e-mailem, analýza statistik v Google Analytics a také určování správné výše provize. Zakončili jsme to panelovou diskuzí, kde se mohli účastníci ptát na dotazy, které jim v průběhu dne vyvstaly.

Co s tou praktičností. Ta je u každé konference oříšek. Při oslovování speakerů jsem po každém chtěl, aby pro účastníky připravil také praktické bonusy, které si odnesou a ihned budou moci zavést ve svém podnikání. Jakub napsal 16 stránkový e-book + vzorové e-maily, které lze zkopírovat a vložit do svého e-mailovacího nástroje a je to. Podobně Pavel připravil script pro Google Tag Manager, který stačí pouze naimportovat a v Analytics se začnou zobrazovat affiliate statistiky. Takto podobně každý speaker dal účastníkům praktický nástroj, nejen pouhou teorii. Také každý účastník dostal pracoviní sešit, do kterého si může vyplňovat a zapisovat informace, které se dozví.

Co jsem si odnesl z konference já?

Aktuální situace ve světe affiliate od Mária Roženského

Při přípravě mé prezentace jsem vytahal zajímavá čísla z našeho AffilBoxu. Asi to nejzajímavější číslo, které jsem dostal, bylo že počet partnerů, kteří si affiliate v ČR vydělali alespoň 100.000 Kč, je méně než 100. Trh je v plenkách, prostoru je tu mraky. Na slušné uživení je tu šance pro každého.

Tvorba affiliate programu z dílny Zdeňka Dvořáka

Se Zdendou jsme v kontaktu neustále, hrne na nás požadavky na vylepšení provizního programu a o některých věcech se radíme, takže jsem myslel, že jejich provizní program znám. Chyba :). To že jich na něm pracuje 5 (v různých oblastech) a kolik času to zabere jsem netušil. Nebo také, kde hledali první partnery. Zdenda dal dobré tipy a hned jsem si jich pár zapsal a uvedl do praxe.

Chytrá e-mailová komunikace s partnery podle Jakuba Čižmaře

S Jakubem úzce spolupracuji přes rok. Má u mě na starosti kompletně vše okolo e-mailingu. Vždy se ve svých přednáškách snaží předat více, než co publikum čeká. Za mě jednoznačně nejlepší přednáška akce. A k tomu již výše zmíněný e-book, šablony apod. Takže hodnota jako hrom. Hlavní záměr byl na to, co řeší většina účastníků a to jak oslovit a jak aktivovat partnery. Jakub ukázal jak to děláme my a jak to lze částečně (ale s velkou úspěšností) automatizovat pomocí e-mailu. K tomu pár šablonek a už to jede.

Tajemství analytiky provizního programu od Pavla Brecíka

Pavla jsem znal ze všech speakerů nejméně, ale zaujaly mě nějaké jeho jiné práce, tak jsem ho pozval. Mimo skvělého bonusu pro účastníky v podobě scriptu do Google Tag Manageru pro sledování konverzí mě zaujalo také, jak v Google Analytics najít partnery s největším potenciálem. Tento koncept mě nikdy předtím nenapadl a je to tak jednoduché, až je to super. Dva partnery jsem si takto vyhlédl i ve svých Analytics a trošku s nimi pár věci poladil a mají 2x větší provizi za červen právě díky těmto úpravám. A jedou dál, takže do konce roku to bude násobně více, než kdybych je neoslovil a nazačal s nimi toto řešit.

Nastavování vhodné výše provize s Stefanem Polgarim

Výše provize je vždy téma, se kterým mají problém hlavně začínající majitelé provizních programů. Stefan si udělal průzkum mezi partnery a prezentoval výsledky. Nejvíce mě zaujal koncept, kde by Stefan na první objednávku, kterou přivede partner, obětoval klidně celou svou marži a ze zákazníka by zisk získal až v dalších opakovaných prodejích.

V panelové diskuzi jsme odpověděli na dotazy od účastníků a následně ještě proběhl workshop, kde jsme s kolegy pomohli donastavit / vylepšit provizní programy a e-mailing účastníků. Opět praktické věci přímo pro ně na míru.

Konference se skvěle vydařila a obrovské dík patří mé úžasné ženě Lucce, která ji zajistila po organizační stránce. Bez ní by to byla fuška!

Po konferenci jsem poslal účastníkům dotazník a získal úžasnou zpětnou vazbu a nadšení. Podívejte se na poslední 3 z nich.

Snímek obrazovky 2015-07-03 v 16.51.21

Pokud vás témata zaujala a chtěli byste se podívat na záznam, tak je dostupný k zakoupení za 1.290 Kč.

Zakoupit záznam z Affiliate Academy Živě.

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. Honza napsal:

    Na mě to tedy působí tak, že už chybí zpoplatnit jen přístup k tomuto článku a možnost komentovat. 🙂

    • Mário Roženský napsal:

      Honzo, to mě mrzí, že to tak vnímáš. Články zpoplatňovat nebudu, neboj :).

      Konference jak nám, tak speakerům dala hodně času a úsilí v přípravě. Pokud čekáš záznam zdarma, tak jak na jiných konferencích a chceš trávit 8 hodin sledováním self proma, nebo obecných informací, tak si myslím, že si nevážíš svého času. A místo do kvality investuješ do kvantity. U mě u všech přednášek dostaneš také praktické bonusy, které ctrl+c a ctrl+v můžeš uvést do praxe, což ti ušetří hodiny. A pokud 2-3 hodiny (co ti ušetří jeden bonus) nestojí za 1.290 Kč, tak chápu tvůj příspěvek.

Napsat komentář: Honza Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *