5 věcí, které mě naučilo hraní League of Legends

Před rokem jsem napsal článek 5 věcí, které mě naučilo hraní Diablo 3. Tyto všechny body jsou stále plně platné. V posledních měsících jsem občas hrával League of Legends a mám 5 nových postřehů, které si do podnikání odnáším právě z této hry.

1) Team je pouze tak silný, jak je silný nejslabší hráč

Když nejslabší hráč ve vašem teamu stále umírá, tak protivník získává zkušenosti a je lepší a lepší a vy následně také umíráte, takže vás hra nebaví. V businessu je to podobně. Pokud máte někoho v teamu, komu musíte neustále pomáhat, radit, nebo dokonce dělat práci za něj, tak je to problém a konkurence vás převálcuje. Ačkoví hráči hrají nejraději s Ačkovými hráči.

2) Teamová spolupráce je základ

Každá postava ve hře má jiné schopnosti, někdo hodně vydrží, ale dělá malé zranění. Jiný dělá obrovské zranění, ale dostane dvě rány a je mrtev. Stejně tak v podnikání každý umí něco a jedině spoluprací se dá kvalitně růst. Je třeba se vzájemně doplňovat a také dělat pouze to co vás baví a ostatní delegovat na jiné šikovnější kolegy.

3) Komunikace v teamu je základ

Tato hra má výborné nástroje, jak si jednoduše pípnout, že hrozí nebezpečí, nebo kam kdo má jít. I v práci by každý měl používat nástroje k tomu, aby se dorozuměl se svými kolegy a pracoval co nejefektivněji. Pokud vázne komunikace, tak se přestanou věci dít a projekty se zastaví.

4) Poskytnout hru zdarma a pak prodávat postavičky, vylepšení atd.

Toto je velmi oblíbený trend poslední doby. Začaly s tím hry na Facebooku, následně v App Store, a nyní se to přenáší také do desktopových her a aplikací. Díky free funkcionalitě si zákazníci mohou vyzkoušet, jak jim bude aplikace vyhovovat a až si na ni zvyknou, tak si pokročilé funkce přikoupí. LOL má toto zpracováno bravurně. Každý týden nabídne jiné hrdiny, takže když chcete stále hrát se svým oblíbeným hrdinou, tak si jej musíte koupit.

5) Budovat zábavu a akce okolo

Většina podnikatelů udělá produkt a veškeré úsilí soustředí strinktně jen na produkt a jeho funkce. Ale ve většině případů je mnohem větší užitek budovat celý ekosystém okolo produktu. Různé živé akce, setkání, materiály zdarma, bonusy, odměny, překvapení apod. Natáčet pravidelná videa, nebo rozesílat novinky to dělá kde kdo. Ale borci z LOL udělali pro jednu z postav například hudební video a k němu plně animovaný klip, který by se klidně dal vysílat na MTV. A hráči to milují.

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. Pavel Šustr napsal:

    V předchozím článku (Diablo 3) jsi to nakousnul. Myslím, že je důležité najít kompromis mezi kvalitním odborníkem a opravdovým přítelem.

    V boji můžeš mít za zády skvělého mága, ale bude-li sólista, v nouzi může vzít nohy na ramena. Naopak oddaný spoluhráč, ač průměrného ražení, může ve stejné situaci v rámci svého přesvědčení hodně zachránit.

  2. Penny napsal:

    Nevím jestli jsi to nezmiňoval u článku s Diablem, ale pro mě je v MMORPG ještě jedna podstatná věc společná s internetovým bizem.
    Je to nutnost být online jít s novými trendy, dneska je online biz tak rychlý, že stačí být neaktivní pár týdnů a hned se objeví někdo, kdo maká a dostane se před tebe. Imho je to tak i u Wowka, kde když nehraješ a nejdeš týmem, tak nemáš šanci skillovat tak rychle jako ostatní.

  3. peto napsal:

    Takým hrám ako lolko a wowko sa dnes už vyhýbam, pretože ak raz niečo podobne začnem hrať tak to je pre mňa veľmi návykové a strávym hraním desiatky hodín. Tento článok sa mi veľmi páči, pretože si ukázal aj pozitíva, ktoré môže lolko priniesť podnikateľom.

Napsat komentář: Pavel Šustr Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *