Webinář – nevyužitá příležitost

Právě skončilo vaše školení a všech 250 nadšených účastníků se přesunuje k pokladně, aby si koupilo váš produkt, který jste před pár minutami zmínili … a vy si jdete uvařit kafe a pro něco do lednice.

Že si to neumíte představit? Neumíte uspořádat konferenci pro 250 lidí? Ani nemusíte, protože žijeme ve 21. století. Vše se postupně přesunuje on-line. Sice je osobní kontakt nenahraditelný, ale možnosti, které nám Internet nabízí jsou obrovské.

… Po návratu se podíváte do vašeho e-shopu, nebo fakturačního nástroje a vidíte, že vám přibylo 30 nových objednávek.

Tolik objednávek v jeden den? To je běžný počet za celý měsíc, no když se daří, za týden. Ale za hodin a půl? Wow!

Líbí se vám to? Chtěli byste také pořádat kurzy z tepla domova. Nemuset nikam cestovat, přesto úspěšně školit? Nebo prodávat své produkty, služby a software z pohodlí domova?

A ještě u toho všeho budovat e-mailovou databázi, se kterou můžete dále komunikovat a nabídnout jim nové produkty a služby?

Potom byste se určitě měli pustit do pořádání webinářů. V ČR je prakticky nikdo nevyužívá a nepořádá. Maximálně pár jedinců, kteří přes ně prodávají své on-line kurzy. Ale z řad e-shopů, autorů knih, či agentur nikdo.

To je obrovská škoda, protože přínosy jsou obrovské. Stejně jako při živém školení, či konferenci, jste před vaším publikem. Předáváte jim své znalosti, oni vás vidí a jsou navnaděni na to, co jim vyprávíte. Díky tomu, že dokážete předat kvalitně informace, jste vnímáni jako autorita a lidé s vámi chtějí spolupracovat.

A jak jsem zjistil, funguje to ve všech oblastech na které si vzpomenete.

Já nyní pořádám webináře na různá témata každý měsíc. Zde na blogu mám záznám z pár vybraných. Každý webinář má nějaký cíl a ten je pokaždý jiný.

Pojďme se podívat na to, co lze s webináři docílit:

Jak jednoduše vytvářet webové stránky
Můj webinář s nejvíce účastníky. Přihlásilo se na něj celkem 1.433 účasntíků. Z nich přes 900 jsem předtím ve své e-mailové databázi neměl a tudíž jsem přidal nové lidi do e-mailingu. Mohu s nimi dále komunikovat a v budoucnu jim i třeba něco prodat.

Na webináři jsem ukazoval šikovné nástroje, které usnadní tvorbu webu. Na některé z nich jsem měl připravený affiliate odkaz a tedy získával provizi z prodeje šablon a nástrojů. Během týdne mi objednávky plynoucí z webináře více než zaplatili PPC reklamu.

Výsledkem je 900+ nových kontaktů a profit během necelého týdne. Další prodeje, které na tuto databázi půjdou budou už čistý profit.

Automatizace ve Facebook marketingu
Pro tento webinář jsem se spojil s expertem na PPC na Facebooku Davidem Lörinczem. Webinář nebyl zadarmo. Naopak byl placený a vstup stál 390 Kč. Celkem i se záznamem si vstup na webinář zakoupilo již 480 lidí.

Zde je profit jasný. Zájemci platí za vstup.

Výhoda je, že ani nemusím být expert na danou oblast. Byť PPC na Facebooku jsou pro mě skvělým zdrojem návštěvníků, za experta se určitě nepovažuji. Lze tedy pozvat hosta a uspořádat webinář s ním.

Výsledkem byly prodeje vstupů za více než 160.000 Kč. A záznam se stále prodává…

Následně jsme udělali další 2 webináře s dalšími stovkami účastníků. Celkem jsme za PPC Ninju utržili již přes 500.000 Kč.

5 nejčastějších chyb v affiliate marketingu
Koncem roku 2014 jsem spustil službu Virtuálního affiliate manažera. Chtěl jsem si vyzkoušet jaké to je provozovat mini-agenturu. No a jak jinak o tom dát vědět a prodávat, než na webináři :).

Uspořádal jsem webinář, kde jsem hovořil o 5 nejčastějších chybách v affiliate programech a na konci prodával balíček služeb na rok za 25.000 Kč + další služby.

Netušil jsem, zda to bude fungovat.

Ale fungovalo. Na webináři si objednalo 21 zájemců a celková tržba za 2h webinář byla přes 600.000 Kč.

Díky tomuto webináři jsem si ověřil, že lze prodávat i služby agenturní. Tudíž je to skvělý nástroj třeba pro freelancery, nebo konzultanty.

To je jen pár z 80+ webinářů, které jsem pořádal. Samozřejmě ty možností jsou obrovské. A co je nekrásnější, je to naprosto nevyužitá příležitost. Už jsem toto téma ukazoval několikrát na různých setkáních a seminářích a vždy za mnou někdo přišel a říkal mi, že to právě v jeho oboru nebude fungovat.

Před chvílí jsem ukázal tři oblasti, ve kterých to fungovalo mně. A to jsem nezmínil ještě prodeje software. Webinář zaměřený tímto směrem pořádám několikrát do roka pro obě moje klíčové aplikace a pokaždé se prodá minimálně pět licencí.

Nejčastěji slyším ze strany e-shopů, že to nebude fungovat. Že to nikoho u nich nezajímá. Že ne? A jak se odlišujete od dalších 20 e-shopů z vaší oblasti? Nebylo by fajn vystoupit z davu a ukázat, že opravdu rozumíte tomu, co prodáváte?

Například pro e-shop s noži si krásně dokážu představit představení různých typů nožů, k čemu jsou, historicky, jak se k danému zahnutí čepele třeba došlo, proč právě takto. Díky tomu, že vás posluchači budou sledovat, uvěří vám a budou s vámi chtít udělat obchod. Budou nakupovat tam, kde tomu prodejce rozumí.

Líbí se vám to? Chcete také uspořádat váš vlastní webinář?

Není to nic náročného. Díky technologiím, které jsou zdarma to dnes zvládne každý. Google Hangout Youtube Live umožňuje prakticky neomezené vysílání (nejvíc jsem měl na webináři připojených přes 2.500 účastníků) a to zcela bezplatně.

Samozřejmě je potřeba se na webinář připravit a ten první asi nebude úplně nejlepší. Já už jsem za poslední tři roky vysílal přes 80 webinářů. Dnes je to pro mě rutina.

A může být i pro vás.

Pořádal jsem několik živých kurzů na toto téma a účastníci byli nadšeni. Nyní chci dát možnost naučit se využívat tento skvělý kanál více lidem.

Z mého posledního školení jsem pořídil záznam. Sestříhal jej a doplnil o spoustu materiálů, checklistů a šablon.

Celý kurz jsem nazval Webinar Ninja. Je rozdělen do pěti kapitol, kde vás postupně provedu vším, co potřebujete znát, pro úspěšné pořádání webinářů.

Přidal jsem ještě na žádost prvních zájemců i VIP variantu pro ty, kteří budou chtít s prvním webinářem pomoci a vést za ručičku. Kvůli časovým možnostem je tato varianta omezena pro prvních deset studentů.

A jako na každý můj nový kurz, i na Webinar Ninju, je 50% sleva do 19.3., stejně jako garance vrácení peněz.

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *