Segmentace emailových seznamů

Nikdo z nás nemá rád SPAM. To je fakt. Určitě znáte situaci, kdy se zaregistrujete do nějakého newsletteru a začnou vám chodit emaily s nabídkou, která vás vůbec nezajímá a která jde mimo vás. Já například před měsícem kupoval přítelkyni telefon. A od té doby jsem dostal email s nabídkou  nových telefonů. Nevím jak vy, ale já si myslím, že telefon kupuje člověk tak jednou za 1-2 roky. Takže jsem kliknul na tlačítko odhlásit a bylo po newsletteru.

Přitom by tomu šlo tak nádherně zabránit. A to pomocí segmentace seznamu emailů.

Co to je segmentace seznamů?

Rozdělení seznamu na jeho části dle určitých společných rysů. Takže třeba na může / ženy. Nebo dle věku 20 / 30 / 40 / 50 / 60+. Případně na zákazník / platící zákazník / odhlášený zákazník. To samé jde udělat se čtenáři blogu, pro eshpaře dle zboží co zákazník nakoupil, pro slevové servery dle lokality apod. Těch možností je strašně moc.

K čemu je segmentace dobrá?

K tomu, abyste své uživatele nespamovali, ale zasílali jim pouze takové nabídky / informace, které jsou pro ně užitečné. Takže pokud vezmu náš příklad, tak našim zákazníkům, kteří pravidelně platí AffilBox nebudu zasílat stejnou nabídku se slevovou akcí, jako těm, kteří si jej zatím nezakoupili a o koupi pouze uvažují.

Segmenty lze použít také pro vyloučení určité zkupiny emailů z dané rozesílky. Například jsme nedávno uvedli nový plugin a když jsme rozesílali email s novinkami, tak jsme vyloučili ty, kteří již AffilBox nepoužívají.

Jak na to?

Segmentaci seznamů umí dnes každý pokročilejší software na hromadné rozesílání emailů. Já osobně doporučuji všem SmartEmailing. Používám jej více než dva roky a funguje bezvadně. To samé umí také MailChimp a další.

Líbil se vám tento tip na zvýšení efektivity rozesílaných email? Přihlašte se do EmailAcademy Premium a dozvíte se více! Pokud navíc chcete i AffilBox zdarma jako Bonus, tak si můžete přečíst můj příběh a dva tipy, jak se mi podařilo udělat z webu automat na prodeje.

Mário Roženský

Poslední tři roky se zabývám popularizací affiliate marketingu v Čechách a vývojem SaaS aplikací. Napsal jsem knihu Jak prodat více díky Affiliate marketingu. Často také o affiliate přednáším a pořádám Affiliate školení. Pokud se raději vzděláváte on-line, tak jsem připravil Affiliate Academy.

Komentáře

  • Alex 19.03.2013 15:31

    No, jestli neudělat segmentaci při odhlášce

    • Mário Roženský 19.03.2013 16:18

      Tak to se dělá sama :) Na odhlášené emaily se neposílá, tím se pěkně čistí databáze.

  • Michael 18.03.2013 09:44

    „Proč z vtipu? “ (Mario vers. Honza)
    Honza asi měl na mysli onen vtip o rozdělení mužů a žen: M na může a nemůže, Ž na dámy/i a nedámy/i 😀
    Jinak – segmentace seznamu je určitě velmi důležitá a prospěšná, díky za post.

  • Tesy 17.03.2013 14:42

    S tímto naprostou souhlasím. Navíc pokud lidem chodí na mail nabídky, které je zajímají tak je větší pravděpodobnost že na ně kliknou. Naopak pokud jim chodí kde co tak akorát kliknou na „Report spam“ a další nabídky už prostě neřeší.

  • Mário Roženský 17.03.2013 13:32

    Naco potřebuješ více políček? Vždyť víš co v eshopu nakoupil. Na blogu víš co četl a u aplikace víš přesně co s ní dělal.

    MailChimp už jede, se Seznamem si to vyříkali a jsou v pohodě.

    Proč z vtipu? Ty posíláš mužům a ženám nabídku téhož zboží?

  • Honza 17.03.2013 13:13

    Ono je problém člověka od registrace neodradit více políčky. Takže se potom těžko segmentuje.
    U MailChimpu bych odkázal spíše na článek o tom jak ho Seznam blokuje.
    A to rozdělení „na může / ženy“ to je jak z nějakého vtipu. :-)

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole