Schvalování konverzí v affiliate programu

Schvalování konverzí je nejčastějším tématem, když affiliate partner píše správci provizního programu dotaz. Většinou je dotaz ve formě otázky „Kdy?“, nebo „Proč ne?“. Pojďme se na tuto problematiku podívat blíže.

Při registraci do provizního programu je vhodné si přečíst obchodní podmínky programu, kde by následující věci měly být ošetřeny. Čtete obchodní podmínky, že? :)

Automatické / manuální schvalování

V drtivé většině programů jsou konverze schvalovány ručně správcem provizního programu (nebo nějakým scriptem, který to dělá za něj). U eshopů to bývá většinou po 14 dnech, kdy může zákazník zboží vrátit. U info produktů to bývá po uplynutí lhůty, kdy může zájemce požádat o vrácení peněz. Správce většinou před „odškrtnutím“ konverze provede kontrolu, zda je objednávka řádně uhrazena a zákazník nic nereklamoval.

Některé softwary umožňují schválení konverze automaticky po uplynutí určité lhůty automaticky, což je praktické, protože to šetří čas.

Zamítání konverzí

Určitě sami znáte ten pocit, když vám byla konverze zamítnuta. Váš vnitřní hlas vám říkal „Sakra proč! Víte kolik mě to stálo úsilí a peněz vám toho zákazníka přivést?!?“ Jenže každá mince má dvě strany. Jsem manažerem v několika provizních programech a mám svou vlastní provizní síť, takže těch důvodů k zamítnutí je spousta. Připomeňme si ty nejčastější

  • Zákazník nezaplatil
  • Zákazník je na blacklistu
  • Zákazník požádal o vrácení peněz
  • Obchodník musel stornovat žádost z právních důvodů (např. zákazník je dlouhodobě vázán u mobilního operátora a nemůže přejít jinam)
  • Zákazník platící na splátky nedoplatil plnou cenu

Pokdu to software umožňuje, tak je dobré do poznámky důvod zamítnutí napsat.

Informace o důvodu zamítnutí

Já v programech, které spravuji vždy na dotaz, proč byla konverze zamítnuta poskytnu odpověď s přesným důvodem. Případně pokud mohu, tak poskytnu kontakt na zákazníka, aby si to mohl partner ověřit. Důvěra mezi partnerem a obchodníkem je zásadní.

Ovšem, ne vždy je tato informace dostupná. Někteří obchodníci mají velmi dlouhé prodlevy v komunikaci, takže se nezlobte, pokud odpověď na váš dotaz neobdržíte hned.

Změna hodnoty konverze

Občas se může stát, že zboží, které zákazník objednal není skladem a je mu místo něj nabídnuto jiné. Tím se může změnit hodnota objednávky a také částka konverze. Neděje se to moc často, ale občas může. Setkal jsem se s velmi častou změnou u jednoho eshopu, který nabízel zboží s velmi velkou mírou úprav a díky tomu se cena občas zvedla i na trojnásobek.

Mário Roženský

Poslední tři roky se zabývám popularizací affiliate marketingu v Čechách a vývojem SaaS aplikací. Napsal jsem knihu Jak prodat více díky Affiliate marketingu. Často také o affiliate přednáším a pořádám Affiliate školení. Pokud se raději vzděláváte on-line, tak jsem připravil Affiliate Academy.

Komentáře

  • Mário Roženský 04.03.2013 08:07

    Tak na vaše přání jsme přidali do AffilBoxu možnost přidat ke konverzím komentáře.

    V přehledu konverzí přibyla nová položka pro napsání / přečtení poznámky.

    Nechť dobře slouží a pomůže v lepší komunikaci mezi partnery a affiliate managery.

  • Filius 01.03.2013 20:44

    Díky za shrnující informace. Jako partnera mě samozřejmě netěší, když lead nevyjde. Ale na druhou stranu chápu, že ne všechny konverze budou úspěšně dotaženy. I pro provozovatele je to zátěž navíc, když musí řešit jak zákazníka, tak partnera.

  • Robert Studeny 11.02.2013 11:40

    Zdravim, MikeTe a Lookas,
    do dnesniho dne jsem od vas nedostal reakci na vase stiznosti ohledne storno objednavek v CJ jak jsem vas k tomu vyzval min. tyden.
    robert.studeny@vivnetworks.com

  • Good game 04.02.2013 21:10

    Velmi by jsem ocenil to, kdyby mi nějaká zamítnutá konverze byla osvětlena proč tomu tak bylo. Hold, asi volím špatné programy. A které že to Mário zpravuješ ?

  • Robert Studeny 04.02.2013 09:55

    Zdravim panove,
    pokud mate zamitnute objednavky u inzerentu, nevahejte je kontaktovat a nechat si zdokladovat proc se tak stalo. Pozadejte si o kontakt na affill managera a holky na supportu vam ho daji. Byl bych rad, abyste jmenovali o jakeho inzerenta se jedna a s kym jste to resili ve VIVNETworks neb o zadne takove stiznosti nikdo u nas nevi. Prosim o co nejrychlejsi odpoved treba na muj email. Dik. robert.studeny@vivnetworks.com

  • Anakin 03.02.2013 00:51

    …teď ještě aby se obtěžovali důvody storna vypisovat.

  • Mário Roženský 01.02.2013 19:18

    Franta – to bych asi měl co, když už jsem to tu tak obhajoval. Tož to tam přidám :)

  • frances 01.02.2013 17:47

    Mario do affilboxu bych doporučil ten důvod neschválení provizí dodělat, myslím že by se to velice hodilo nejen mě ale i dalším provozovatelům a navíc jsi to tak pěkně popsal že to v tvém SW prostě nesmí chybět:)

  • lookass 01.02.2013 09:10

    Zrovna u CJ je snad nejhorsi system moznosti dohledani zamitnutych transakci, za prosinec jsem mel u jednoho inzerenta stornovano take cca 80-90% objednavek. Jinde to je kolem 30% max.

  • MikeTe 31.01.2013 21:45

    Bohužel také mám tu zkušenost, že se nijak neodůvodňuje zamítnutí provizí. Ani v provizní síti CJ, ani v eHUB se to nepoužívá (přitom u eHUB na to software Post Affiliate Pro položku má).

    Před Vánoci se mi pak např. stalo, že jsem měl v CJ u jednoho programu desítky objednávek a 80% z nich bylo zamítnuto (prý stornováno). Když jsem vznesl dotaz, proč je to procento tak vysoké, tak mi bylo odpovězeno, že větší stornovanost může být asi ovlivněna vánočním obdobím. Jako partner pak nevím, co si o tom mám myslet.

    • Mário Roženský 01.02.2013 07:06

      Ano, ta stornovanost před Vánoci je běžný jev, lidi nakoupí ve 2-3 eshopech, protože pitomci nakupují na poslední chvíli a ten kdo to doručí první, tak od toho to berou.

      Ale pokud děláš desítky konverzí a není to monstrum, jako Mall, tak určitě s tebou rád zajde affiliate manager na oběd a můžete to probrat osobně.

  • Petr Baloun 31.01.2013 14:54

    V Affilboxu je moznost psat duvody zamitnuti provizi?
    Pokud ano, kolik eshopu to pouziva, nebo proc to eshopy nepouzivaji?

    Pri vyssim poctu zamitnutych provizi by to hlavne obhajilo eshop, ze se nerusi objednavky jen kvuli jejich neschopnosti.

    • Mário Roženský 31.01.2013 15:14

      Petře – Ne, v affilboxu tato možnost není. Pokud máte vyšší počet zamítnutých, tak bych doporučil dotázat se správce programu proč. Já to vždy svým partnerům sděluji.

      No a pak je samozřejmě potřeba počítat s tím, že ne všechny konverze budou schváleny, což je velmi mylný předpoklad většiny partnerů.

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole