Přemýšlím, že bych se pustil do iPhone aplikací

Už pár měsíců mám v hlavě nápad na tři appky. Velmi jednoduché casual a social appky a pak jednodušší 3D logickou hru. Myslím si, že doba vývoje těch prvních dvou by neměla být delší (u každé) než 14 dní + grafika. Takže za měsíc by se to dalo zvládnout. Nákladově cca do 30tis. odhaduju. K tomu developer licence $99 a nějaký čas, kdy si budu hrát s nastavením a psaním popisu.

Mám na vás pár otázek, na které nevím přesné odpovědi, takže pokud někdo appky děláte, budu rád za vaše rady.

Jak nastavit cenu?
Zdálo by se mi dobré udělat něco jako $2.99 -> $0.99 -> free a otestovat si, jaký to má vliv a s přechodem na free verzi nasadit reklamy.

Jak vybrat kategorii?
Jak jste volili kategorii, kam jste nahráli aplikaci? Podle toho, kde má větší šanci dostat se nahoru, nebo kde je víc lidí?

Kolik jste na obyč casual appce utržili? 
Kolik na placené a kolik na free? (stačí řádově, zda jednotky, nebo desítky dolarů denně)

Kolik jste vytvořili aplikací?
Každá další appka je dobrá pro propagaci těch ostatních. Kolik appek jste vytvořili předtím, než to začalo dávat smysl a něco vydělávat?

Jak často updatujete?
Jak často děláte změny a něco doplňujete? Jaké to má výhody / vliv na výdělky?

Jak jste aplikaci propagovali?
Potřebuje appka svoji webovku? Posílali jste ji někam na recenzi? Zkoušeli jste nějaké velké zahraniční servery?

Díky všem za rady. Je to zatím ve fázi nápadu, takže mi odpovědi pomůžou se rozhodnout, zda do toho jít, nebo ne.

Mário Roženský

Poslední tři roky se zabývám popularizací affiliate marketingu v Čechách a vývojem SaaS aplikací. Napsal jsem knihu Jak prodat více díky Affiliate marketingu. Často také o affiliate přednáším a pořádám Affiliate školení. Pokud se raději vzděláváte on-line, tak jsem připravil Affiliate Academy.

Komentáře

  • Jiří Urbášek 11.08.2012 22:39

    malem bych zapomel, nabizim sve vyvojarske schopnosti a zkusenosti ze sveta kolem iPhone aplikaci vymenou za nejaky podil na nove vznikle aplikaci

  • Jiří Urbášek 11.08.2012 22:36

    Jak nastavit cenu?
    Pokud možno dražší, než 0.99, at muzes davat slevy, anebo zdarma (nebo za levny peniz) a uvnitr dokupovani dalsiho obsahu pres mikroplatby (to vydelava nejvic, ale neni to pro vsechny typy aplikaci). Strasne zalezi jaky je to typ appky a jak ji budou uzivatele vyuzivat. Obecne se to neda jednoduse shrnout. Do reklamy uvnitr bych moc nesel – uzivatele to otravuje moc to myslim nevydelava.

    Jak vybrat kategorii?
    Spise tam, kde je mene narvano, appka vice vynikne

    Kolik jste na obyč casual appce utržili?
    Zadnou svoji „casual appku“ nemam. Ale rekl bych, ze takovi Angry birds jsou casual appka, ti asi par kacek vydelali :) Pak jsou jine causal appky, ktere nevydelaly nic.

    Kolik jste vytvořili aplikací?
    Mam jen 1 appku, ktera navic asi neni „casual“. Nevidim problem, proc by se nedalo vydelat hned na prvni appce. Ale souhlasim, ze cim vice aplikaci, tim lepsi nakupy celkove.

    Jak často updatujete?
    Zatracene malo a je to spatne. Tak co 2 mesice je dobre mit nejaky update.

    Jak jste aplikaci propagovali?
    Urcite nejakou minisite s popisem hlavich ficur.
    V cesku to je propagace uplne jednodcha (jablickar.cz, fora, atp.), ale delat app jen pro cesky trh nema smysl. V zahranici zatracene slozite. Pokud to neni neco unikatniho/zajimaveho, tak o tom zahranicni blogy moc chtit psat nebudou. Pak samozreme servery zamerene na danou cilovku.

    video k nezaplaceni: http://www.youtube.com/watch?v=WGByn-0PodA&list=PL2E87F49E8854E608&index=6&feature=plpp_video

  • M. 28.07.2012 04:01

    Martin: Ale to vis, ze babicka existuje :)

    Ad cena:
    Pokud nemas stabilni prisun trafficu, neni ta zmena vypovidajici. Zalezi na konkretni app a jejim prinosu pro uzivatele. Pokud mas neco alespon trochu unikatniho, neni duvod jit s cenou tak nizko.

    Ad kategorie:
    Obecne je lepsi mirit tam, kde je malo konkurence – > bude vetsi sance, ze app nekdo najde.

    Ad trzby:
    Nevim, co je obycejna casual app. Opet zalezi. Pokud nebude app necim jedinecna a nebude mit traffic, neutrzis nic, byt bude sebelepsi.

    Ad pocet:
    Par desitek jich asi bude. Vetsina ale byla na zakazku. Vydelky u vlastnich veci ani nezaplatily vyvoj.

    Ad updaty:
    Cim vic updatu, tim lepe.

    Ad propagace:
    Klasicky mix – tiskovky, rozhovory, smm, blog, souteze… Ale proste ani to nestaci a vsechno je to o nahode a o stesti, pokud nejsi zavedeny developer.

  • Martin 12.07.2012 14:58

    Zminena babicka neexistuje – tedy aspon ne ta z Cech 😉 je to jen zpusob, jak si zajistit pozornost medii …. 😉

  • Notebooky Lenovo 10.07.2012 23:06

    @Bug: držím palce, ja tiež rozmýšľam nad vytvorením jednej aplikácie, mám fajn fitness program čo by som chcel prerobiť na mobilnú aplikáciu, akurát neviem nakoľko by to bolo rentabilné, bolo by to iba pre SK/CZ trh…

    @Radek: dík za dobrý odkaz, zaujímavý článok

  • frances 10.07.2012 20:31

    Myslím že ta babička asi neprogramuje v objective c nechci ji podceňovat ale není to úplná trivialita. Jinak tady pomocí tohoto FW se dají vytvořit slušené věci pouze se znalostí HTML5 a JS: http://phonegap.com/
    Ta aplikace je jednoduchý agregátor slev: http://lemonyapps.com/portfolio-items/kuponia-cz/

  • petr 10.07.2012 13:26

    Mno je těžký programovat applikace pro iPhone? Je na to nějaký pomocník? Nedávno jsem četl o nějaké babiččce, co na stará kolena začala dělat appky a docela jí to prý jde…:-)

  • Radek 10.07.2012 10:06

    Nedávno jsem četl zajímavý článek na blogu Tima Ferrise, možná tam objevíš něco co se ti bude hodit – http://www.fourhourworkweek.com/blog/2012/04/22/how-to-build-an-app-empire-can-you-create-the-next-instagram/

    • Bug 10.07.2012 13:31

      Radek – dikec, četl jsem. Spíš bych chtěl fakt někoho kdo to dělá. Reálné zkušenosti z naší kotliny s nějakejma Bčkovejma appkama.

      Petr – jj vím 😀

  • Jakub 10.07.2012 09:58

    @frances jakou to aplikaci máte na storu?

  • frances 10.07.2012 09:25

    :), tak vidím že zkoušíš také proniknout do tohoto lukrativního byznysu s růžovou budocností. Já se také teprve rozkoukávám, máme 1 free aplikaci v appstore a děláme na 1. placené ale některé body ti můžu odpovědět.
    1. určitě je dobré mít freemium model – free s iAds, premium bez ads plus nějáké funkce navíc
    2. hele to je podle mě kravina vybírat kategorii a pak vymýšlet aplikace, navíc iOs 6 bude mít úplně nový appstore, který bude dost propojen s facebookem takže se dost věcí bude měnit a neustále mění, ty věci co teď fungují půjdou do prdele.
    3. nic byla to 1 free aplikace
    4. 1
    5. updaty jsou velice důležité, některé servery které recenzují hry čekají až uděláš update a až pak začnou recenzovat protože uvidí že to s appkou a jejím vývojem myslíš vážně
    6. to je asi to úplně nejdůležitější, pár lidem se samozřejmě podaří udělat appku a nemuset jí propagovat s tím že se virálně šíří, ale většina dobrých hned zapadne. Je to docela zajímavavá a velice široká oblast marketingu který kombinuje snad všechny možné trendy, už jsem nastudovával některé materiály a další mám v hledáčku a těším se až se do toho s prelauchem a lauchem naší appky pustím. Co můžu říct kombinuje to snad všechny marketingové kanály standardního webu, některé offline kanály a další věci a není to prdel:)

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole