Nest – chytrý termostat

Na konci loňské zimy se mi doma rozbil termostat. Měli jsme nějakou bezdrátovou hranatou ošklivou krabičku, která víc nefungovala, než fungovala. Dalo se na něm nastavit, kdy má začít topit a na kolik a kdy má vypnout.

To mi ovšem nestačilo. Mám rád technické hračky a stejně jako jsem se kdysi zamiloval do MacBook Air a obratem si jej koupil, potom Do Tesly Model S (ta mě ještě čeká :-D), tak stejně tak jsem se na první pohled zamiloval i do termostatu Nest. Mám rád šikovné věci, které dobře fungují a krásně vypadají.

Pokukoval jsem po něm docela dlouho, ale cena asi 3-4x oproti obyčejnému termostatu mě odrazovala. Teda do té doby, než se ten stávající rozbil.

Další problém, který nastal bylo jeho zapojení. Když jsem si pročítal návody na zapojení, tak jsem vůbec netušil, jak na to. Nakonec mi kluci z LARX poradili, že je potřeba Evropská verze (v ČR se Nest oficiálně neprodává). Nastudovali si návod i ke kotli a řekli, že to dokážou zapojit.

Já jim věřil a termostat objednal. Asi za 14 dní kluci přijeli a během 2 hodinek měli vše nainstalováno a nastaveno. Opravdu super práce od kluků, můžu jedině doporučit.

A jaké mám s ním zkušenosti po pár měsících topení? Naprosto skvělé!

Termostat sám pozná, že nejsme doma, takže zbytečně netopí. Když jedeme na víkend pryč, tak nemusím nic nastavovat a sám se přepne na udržovací teplotu a tím šetří. Naopak, když se z víkendu vracíme, tak ještě cestou, než vyjedeme, si z mobilu přes internet nastavím teplotu, jakou chci mít až přijedu a Nest to zařídí.

Časem se také naučí v jakou dobu topíme a kdy naopak topení ztlumíme. Díky připojení k internetu si hlídá i venkovní počasí a dle toho sepne dříve, či později. Optimalizuje to na co nejefektivnější vytápění.

Nest můžu vřele doporučit. Obzvláště pokud stavíte nový dům / byt, tak může ovládat i klimatizaci a další věci, takže pak udržuje doma optimální teplotu s optimální spotřebou energie.

Článek od kluků, co mi jej instalovali
Michal Hardyn má také Nest

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. Michal napsal:

    Ahoj Mario, dekuji za odkaz na muj clanek. Muzu potvrdit, ze i po roce pouzivani neprestavam byt z Nestu nadseny. At ti ten tvuj dobre slouzi!

  2. Peter napsal:

    Sikovna vecicka, kupujem 🙂

  3. Lukáš napsal:

    Já jsem zase zjistil po letech používání termostatu, že u nás ve zděnym domě se ani nevyplatí topení vypínat kvůli dlouhý setrvačnosti. Museli bysme odjet aspoň na dva měsíce pryč.

Napsat komentář: Michal Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *