Nástroje, které používám

Včerejší iCollege byla hodně věnovaná nostrojům, pro startupisty a začínající podnikatele. Jeden z jmenovaných nástrojů byl balsamiq, což je nástroj na dělání wireframe webů, aby si člověk uspořádal myšlenky a vysvětlil grafikovi, co po něm vlastně chce. Zakladatel Balsamiqu Peldi Guilizzoni měl výbornou přdnášku o tom, jaké nástroje používají oni na Microconf konferenci před 14 dny. Výpisky z jeho přednášky si můžete přečíst zde a slajdy jsem vám nahrál tady.

Každý používá jiné nástroje, jiným způsobem. Ale čím více těchto přednášek vidím, tím se mi zdá, že nakonec všichni dojdou k +-15 nástrojům, které jsou vesměs společné.

Již v minulosti jsem psal o tom, jaké nástroje používám k organizaci času, či jaké aplikace jsem používal před 2 lety. Tehdy jsem ještě nepotřeboval pracovat v teamu a sdílet informace. Takže vám dnes přináším svůj aktualizovaný seznam nástrojů, které využívám dnes a denně.

Naše aplikace

FAPI – Aplikace pro automatizaci prodeje. Nepotřebujete umět programovat a během 5 minut můžete začít prodávat ebook, školení, software, cokoliv. Stačí pár kliknutí a FAPI za vás vše ostatní automatizuje. Využíváme jej pro prodej a fakturaci všeho. Od našich software, přes Affiliate Academy, až po různá školení. Není to žádný drobeček. Už přes něj bylo vyfakturváno více jak 100.000.000 Kč.

AffilBox – Aplikace pro správu provizního prodeje. Pokud prodáváte cokoliv na internetu, tak mít provizní program je téměř nutnost. Bohužel to 95 % obchodníků v ČR ignoruje a přichází tak o spoustu peněz. AffilBox vám správu provizního prodeje obrovsky usnadní. Na vaše stránky vložíte dva kódy a zbytek je již automatický. Partneři vás propagují a vy je odměňujete za to, když si u vás někdo něco nakoupí. Opět hojně využíváme pro prodej našich aplikací. U software nám dělají partneři asi 30 % objednávek, u Affiliate Academy to je přes 50 %.

SupportBox – Aplikace pro zákaznickou podporu. Toto je novinka, která teprve na trh půjde, ale osobně ji využívám dnes a denně. Pokud máte na zákaznickou podporu jednoho člověka, tak to zvládne obsloužit z Outlooku, nebo z Gmailu. Pokud se ovšem na podpoře střídá lidí 5, tak již je potřeba nějaký sofistikovaný nástroj. Vždy mě vytáčelo, když jsem napsal na podporu a zpět mi přišlo. „Děkujeme za váš dotaz, přihlašte se do našeho ticketovacího systému zde. Vaše číslo je #23424″. Tomu jsme řekli ne. Náš systém se napojí na vaši emailovou schránku a zasílá zákazníkům emaily bez jakýchkoliv čísel, ticketů a podobných nesmyslů. Takže vaše odpovědi vypadají mnohem přirozeněji a profesionálněji.

SmartEmailing – Aplikace pro sběr kontaktů a rozesílání emailů. Sběr emailů je dnes naprostý základ. Následná kvalitní komunikace se zákazníky taktéž. A na to, aby vše fungovalo pohodlně a automaticky je třeba mít kvalitní nástroj. SmartEmailing používám již několik let a je to (obzvláště v nové verzi) ultimátní nástroj. A v Čechách nemá konkurenci.

Anabix – CRM aplikace pro snadnou správu kontaktů, zákazníků a informací s nimi spojených. Ze všech aplikací se nám sem přenáší údaje o zákaznících, o tom, jaká s nimi byla vedená emailová, či telefonní komunikace. Jaké faktury jsou jim vystaveny, jaký tarif používají, kdy jim máme znovu zavolat apod.

Aplikace pro vývoj

Coda 2 –  Textový editor, ve kterém upravuji zdrojové kódy.

Bitbucket – Uložiště, kde máme hostovány naše GIT repozitáře.

SourceTree – Desktopový nástroj pro přístup k GIT repozitáům.

Aplikace pro testování

Visual Website Optimizer – Skvělý nástroj na A/B testování. Trošku dražší, ale paráda.

Optimizely – Skvělý nástroj na A/B testování. Trošku dražší, ale paráda.

Analytické nástorje

Google Analytics – Dnes používá snad každý. Základní přehled o tom, jak se lidé na webu chovají.

Mixpanel – Bomba analytický nástroj. Na rozdíl od GA neměří stránky, ale události. Událostí může být zobrazení stránky, kliknutí na tlačítko, vyplnění formuláře, přihlášení do aplikace apod. Vy následně můžete sledovat počet vyplněných formulářových políček a zjistíte, že třeba 3. políčko dělá problém. Tak jej vyhodíte, nebo změníte texty apod.

GoodData – Aktuálně asi nejlepší nástroj pro Big Data a Business Inteligence visualizaci na světě. Teprve budeme v následujících týdnech implementovat, takže o tom napíšu samostatný článek.

Aplikace pro práci v teamu

HipChat – Nejnovější aplikace v mixu, ale nevím proč jsme nezavedli chat dříve? Vzhledem k roztříštěnosti našeho teamu je to skvělá možnost, jak být neustále v kontaktu, tak aby případnou diskuzi viděli i ostatní členové teamu.

Skype – Je třeba komentovat? :)

ActiveCollab – Výborný nástroj pro řízení vývoje, přidělování úkolů a sledování stavu vývoje.

Google Docs – Je třeba komentovat? Máme zde vešekeré společné dokumenty a tabulky, návody, manuály, plány atd.

Basecamp – Nejčastěji používáme k diskuzi nad nějakým tématem. Také pro zadávání úkolů lidem, kteří nepůsobí v developmentu.

DropBox – Geniální aplikace pro sdílení souborů v rámci teamu, ale i mezi vlastními počítači.

Google Hangout – Ideální nástroj pro webináře, nebo komunikaci v teamu. Rovnou vám celé sezení nahrává a ukládá na Youtube.

Aplikace pro ToDo

Things – Pro mě stále nedostižná ToDo aplikace s geniální synchronizací napříč zařízeními.

Evernote – Tuto aplikaci jsem dlouho opomíjel. Dnes ji využívám na katalogizaci všeho zajímavého. Články počínaje, PDF a webem pokračujíc a vlastními poznámkami konče. Vše si oštítkuji a následně krásně dohledám, když potřebuji.

Mail – Nativní aplikace pro Mac s rozšířením MailHub pro snadné rozřazování emailů do složek.

Používáte nějakou další aplikaci? Podělte se se mnou v komentářích, rád přidám nové aplikace, které nám pomůžou pracovat ještě efektivněji.

Mário Roženský

Poslední tři roky se zabývám popularizací affiliate marketingu v Čechách a vývojem SaaS aplikací. Napsal jsem knihu Jak prodat více díky Affiliate marketingu. Často také o affiliate přednáším a pořádám Affiliate školení. Pokud se raději vzděláváte on-line, tak jsem připravil Affiliate Academy.

Komentáře

  • Disco 27.10.2013 14:32

    Krásný přehled, mnoho nových nástrojů, na který si snad najdu čas vyzkoušet. Díky.

  • Jan Hájek 22.10.2013 21:15

    Díky za shrnutí. Úplně jinak to vypadá takto sesumírované, má to logiku a je to solidní arzenál.

  • Lukáš 22.10.2013 02:39

    Jeste bych za sebe doporucil Sublime Text 2 misto Cody … vynikajici editor ktery umi nektere zajimave veci (vicenasobne umisteni kurzoru pro hromadnejsi upravy apd.)

  • Kvasnička Jan 20.10.2013 21:32

    Super článek Mário, hlavně se moc těším na zhodnocení GoodData a co Vám to přinese. Kdybych měl doplnit, tak já ještě využívám https://workflowy.com/, jinak by můj seznam vypadal podobně.
    Rád bych zde položil dotaz, co mi nedávno dal kamarád: ideální nástroj pro zaznamenávání práce a postupu se zákazníky, pokud je sám a freelacer, co myslíte?

  • michal krajcirovic 20.10.2013 21:30

    Psal jsem z mobilu, tak jsem byl zbytečně stručný a myslím že jsme se nepochopili :)

    Snažím se představit užití support systému tam, kde jsme ty problémy řešili – což byla hostingovka (používali jsme hrozný OTRS), a eshop (s posíláním fyzickýho zboží).
    Naprosto standardně se dělo to, že zákazník (registrovaný/neregistrovaný, to je jedno) poslal mail, my mu odpověděli, on poslal odpověď, my taky, a on zavolal.

    Dovolal se často někomu jinému než s kým psal (a ten s kým psal vyřešil stovky mailů za den, takže podle jména by stejně těžko věděl o co jde), takže (pokud to bylo možný, např. nevolal z auta) nám na náš dotaz řekl ID tiketu z předmětu a my jsme během chvíle věděli.

    Řekl bych podobně jako číslo objednávky, kdy do alzy taky nevolám s tím že jsem objednal televizi, 4 kabely a větrák, ale mám objednávku #12345.

    Možná tohle máte řešený jinak a líp a jen jsme se nepochopili, každopádně CRM podle mě toto řeší jen v části případů – registrovaní zákazníci, na které mám kontakty a případ, kdy píše zákazník ze stejného mailu, podle kterého ho svazuji s CRM.

    Teď mě napadlo, že možná píšu nesmysl a pro svázání s požadavky používáte právě e-mail uživatele+předmět či tak něco :)

    Uvidíme, nechám se překvapit, každopádně se těším.

  • michal krajcirovic 20.10.2013 16:13

    Ahoj, na supportbox se osobne velmi tesim, protoze takove reseni dlouho hledame. Co je mi ale trochu nesympaticke, jestli dobre chapu, je ta absence id tiketu, pokud ho zakaznik nezna, tezko se to napojuje treba na volani, kdy zakaznik snadno neumi urcit v jake veci vola…

    • Mário Roženský 20.10.2013 17:44

      Od toho by si měl mít CRM, to není na řešení emailového support systému. Můžeme si klidně o tom zavolat a probrat možné řešení.

  • Petra Mikulášková 20.10.2013 10:20

    Přidala bych konkurenční http://www.fakturoid.cz na faktury. Jednoduchou aplikaci na ToDo listy http://www.wunderlist.com. Na mejly http://www.mailchimp.com

    Menší komerční vsuvka, před týdnem jsem byla na školení u Filipa Dřímalky (http://www.know-how-klub.cz/skoleni/) a měl tam blok s představením různých aplikací, které používá. Cca 50 jich krátce představil.

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole