Monetizace webu – Prodej odkazů

Účelem každého podnikání je vydělávat. A to co nejvíce. Nejinak je to u internetového podnikání. Dobrým způsobem jak z webu vytěžit maximum je prodat odkazy. Prodej odkazů má smysl až když má web vyšší ranky: GTPR min. 4 a S-rank min. 50. Pokud jsou ranky nižší, tak se odkazy dají prodat, ovšem zisk je nižší, než práce s prodejem spojená. Tyto ranky jsou potřeba i pokud chceme, aby se náš web umisťoval dobře ve vyhledávačích. Než u nového webu dosáhneme těchto hodnot, jsou odkazy většinou vyměňovány s weby s podobnými nízkými ranky.

Pokud dosáhneme zhruba těchto ranků(4/50), tak se dá předpokládat, že náš web se umisťuje ve vyhledávačích a tudíž získáváme i nějaký traffic. Další drobný traffic nám chodí z vyměněných odkazů. Nyní můžeme nabídnout odkazy na našem webu k prodeji. Neideálnějším místem se mi jeví WebTrh, kde je k tomuto přímo určená sekce. Nyní záleží jakou určit cenu. Cena záleží na několika faktorech a to: ranky, počet stran, na kterých se bude odkaz zobrazovat, denní návštěvnost, umístění odkazu a počet externích odkazů na stránce(například vyměněné odkazy v patičce).

Nejlepší zkušenosti mám s umístěním odkazu do horní lišty. Dobré je také umístění odkazů do „menu“. Oboje je možné vidět na mém webu s DVD v novinách a časopisech. Toto jsou také nejvíce ceněné odkazy. Cena se odvíjí od parametrů, které jsem uvedl výše, pro orientaci mohu uvést ceny, za které prodávám já.

  • web A(již prodaný:-)):
    4/54, 100 stránek, 200 UIP/den, 10 externích odkazů – 250Kč

Také dávám rád slevy 10% při koupi odkazu na čtvrt roku a více, nebo při obnovení koupě odkazu atd. Prostě mám rád lidi, se kterými se dá dlouhodobě spolupracovat.

Další méně výdělečnou a také méně pracnou možností je prodat odkazy přes nějakou službu jako např.: Text Link Ads, která se mi osvědčila nejlépe, nebo backlinks.com, na které jsem slyšel, že došlo k penalizaci webu ze strany Google, nebo burzaodkazu.cz, kde se mi nikdy žádný odkaz neprodal.

TLA jsem umístil na DVD v novinách a časopisech v době, kdy měl ranky 4/77 nastavil nějakou (směšnou) cenu a přidal kód na web. Nijak jsem to nesledoval. Mezitím vzrostl GTPR na 5 a najednou začaly nákupy odkazů, celkem bylo koupeno 5 odkazů během týdne v celkové ceně 30$. je to cena dvou odkazů, které bych prodal, kdybych prodával odkazy manuálně sám, ale zase je to naprosto bez práce, člověk nemusí nikomu odpovídat, vystavovat faktury, domlouvat ceny nic. A jako přídavná monetizace je to obstojné.

Trošku jsem odhalil pozadí mého podnikání konkrétněji, ale myslím si, že to ostatním pomůže více, než když jsou to pouze teoretické kecy okolo. Takto aspoň může každý vidět, že to co popisuji funguje. Chtěl bych podobnými články pokračovat i nadále, snad vás to potěší.

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. pepperos napsal:

    pekny clanek. Jen tak dale. Osobne mam podobne zkusenosti. Casto se take vymenuji odkazy v patickach. V menu se vymenuji obvykle za vyssi cenu, jelikoz mimo odkazu samotneho link take privadi uzivatele. Tak to jenom pro doplneni.

  2. Fondil napsal:

    Novou další možností u prodeje odkazů je prodej přes directo.cz – už jsem tam něco prodal a vypadá to, že tento projekt má budoucnost.

  3. Michal napsal:

    prodej odkazu? ja pouzivam tohle a mesicne mi chodi par dolaru i kdyz nic nedelam 🙂

    http://www.stalosemi.cz/2009/10/jak-vydelat-na-webu-s-malou-navstevnosti/

Napsat komentář: Michal Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *