Jaký affiliate program je nejlepší?

Toto je otázka, kterou slýchám každý den. Spousta lidí se dozví, že affiliate je fajn, že se na provizích dají snadno vydělat desetitisíce, a chtějí si to také zkusit. Chtějí pasivní příjem bez práce.

A jaká je odpověď?

Pro každého jiný. Neexistuje jedna jediná odpověď. Rozeberme si to trošku podrobněji.

Obor

Každý má jiné zájmy, jiné koníčky a o různých tématech ví různé množství informací. Případně už má nějaký web s určitým zaměřením. Proto je potřeba vybrat si takový affiliate, ke kterému máte blízko. Pokud je vám téma blízké, tak o něm víte i spoustu informací, které můžete využít při tvorbě affiliate webu. Také víte jak přemýšlí cílová skupina daného produktu, který budete propagovat, takže tyto návštěvníky dokážete mnohem lépe namotivovat, aby nakoupili.

Výše provize

Dost často slýchám omyl typu: „Podívej na tento program, oni dávají 30 % provizi, to je mnohem lepší než to co máš ty na stránkách, kde dostaneš jen 10 %!“. Bohužel výše provize není vše. Když jsem si daný eshop rozkliknul, tak jsem se lekl a sám bych nikdy na takovém eshopu nenakoupil, jak by na něm tedy mohli nakoupit návštěvníci, které bych tam poslal? K čemu mi je tak velká provize, když ten eshop bude mít konverzní poměr třeba 0.5 % a přitom ten co propaguji já má více než 2.5 %? proč bych vzal 3x větší provizi, když nyní mám 5x více objednávek?

Také je potřeba se zamyslet nad průměrnou výší provize. Pokud eshop prodává drobné dárky a nabídne vám 10 %, tak vaše provize bude v řádů desítek korun. Pokud se ovšem jedná o eshop se zahradní technikou, tak provize jsou spíše stovky až tísíce korun za jednu konverzi.

Různé obory mají různé marže a tudíž mohou nabídnout různou výši provize. Například elektronika a mobily mají marži v řádu jednotek procent, takže nečekejte závratné procenta pro affiliate partnery. Naopak u služeb je procentuální provize nezřídka přes 10 %.

Kvalita reklamních materiálů

O konverzním poměru jsem se již zmiňoval. Podobně je to i s reklamními materiály. Jsou obchodníci, kteří udělají dva bannery, nijak je netestují a šoupnou je partnerům do affiliate software. Partneři je použijí na svých stránkách a jsou naštvaní, že jim nekonvertují. Na druhou stranu jsou obchodníci, kteří testují každý banner, mají jich v nabídce třeba 20 a vždy nechávají pouze ty, které konvertují nejlépe.

Vybírejte si ty affiliate programy, které mají pěkné a funkční bannery. Ušetříte tak peníze za práci grafika, který by pro vás musel vytvářet bannery nové.

Podpora

Registroval jsem se do různých affiliate programů a po určité době dojde k situaci, kdy je potřeba kontaktovat podporu. A je propastný rozdíl v tom, jak se obchodníci chovají ke svým partnerům. Někteří vám odpoví do hodiny, jiní třeba po dvou dnech.

Na první pohled to vypadá nedůležitě, alee co když vám jedou reklamní kampaně, které vás každý den stojí třeba 5.000 Kč. Potom se objeví nějaká chyba na straně obchodu, že zákazníci nemůžou nakoupit a vás přijde tato laxnost velmi draho.

Neméně podstatné je také jak rychle obchodník konverze schvaluje a jak často vyplácí provize. Koverze by neměla být schvalována za delší dobu než jeden týden. A co se týče vyplácení, tak to nejčastěji probíhá v prvním týdnu měsíce za předchozí měsíc. Dejte si pozor na různé formulace v pravidlech o tom, že pokud se do sedmi dnů o provizi nepřihlásíte, tak vám propadá. Takovouto formulaci má ve svých pravidlech třeba Mall.cz.

Zkušenosti ostatních

Vyhledávače dnes indexují kde co, takže si zadejte do Google název provizního programu do kterého se chcete přihlásit a počtěte si, co o něm píší ostatní partneři. Občas se člověk nestačí divit co najde.

Takže jaký je vlastně ten nejlepší affiliate program?

Takový, který je vám blízký, dobře konvertuje má připravené kvalitní propagační materiály, vstřícnou podporu, vyplácí rychle a nikde o něm nejsou negativní zmínky.

Jaký je dle vás nejlepší affiliate program? Napište mi to do komentářů.

Mário Roženský

Poslední tři roky se zabývám popularizací affiliate marketingu v Čechách a vývojem SaaS aplikací. Napsal jsem knihu Jak prodat více díky Affiliate marketingu. Často také o affiliate přednáším a pořádám Affiliate školení. Pokud se raději vzděláváte on-line, tak jsem připravil Affiliate Academy.

Komentáře

  • Josef Hůla 12.12.2014 13:57

    Rozjíždíme vlastní affiliate program, takže jsme vlastně na druhé straně. Chtěl bych se zeptat jak k affiliate přistupujete. Zda raději affilujete více programů najednou nebo si vyberete 1-2 a těm věnujete 80% času?

  • Martin Kryl 11.08.2014 20:26

    Ahoj.
    Ikdyž prozatím buduji web a přirozenou návštěvnost(cca 600/měsíc), tak ve zvoleném oboru jsem zatím nenašel žádný affil web. Vydal jsem se obtížnější cestou – vybrat si podle toho co mě baví a až později hledat nějaké affil kampaně. Časem uvidím, jestli to byla správná možnost :)
    Chtěl bych poděkovat za tvůj web – nacházím zde hodně informací, jak se posunout někam dál…
    Snad můj příspěvek není úplně mimo téma :)

    • Mário Roženský 12.08.2014 14:56

      Martine, co třeba zkusit napsat nějaký ebook? Třeba nějakou příručku, nebo tak. Nebo nabízet služby na základě svých zkušeností. Nepotřebuješ affil, můžeš prodávat i své produkty:).

  • Věra 20.02.2014 09:05

    Ahoj
    Již od září minulého roku pracuji jako affiliate partner.Po pročtení článků mám stále větší motivaci že to jde , že tím že se budu neustále zdokonalovat, budu mít z toho nějaký prospěch. Možná nejsem ale trpělivá a možná dělám velké chyby, že nemám z toho zatím ani korunu. Začínala jsem z programem Online salary solution, Nevím jestli máte s tím zkušenosti, ráda bych se s váma o něm poradila. Byl to můj první program a dala jsem jej bokem díky tomu , že se na každém reklamním baneru objevovala špatná reputace stránky. Tím pádem jsem jim nevěřila.Byla bych ráda Vám zkušenému , kdyby jste očkem hodil na mé web stránky a jen tak mimochodem mi poradil, co dělám špatně.

    • Mário Roženský 20.02.2014 09:35

      Ahoj, nevím co Online salary je, ale jen čistě podle názvu bych se do toho neregistroval. Cokoliv co zní jako bezpracné získávání peněz je buď podvod, nebo je za tím neskutečně dřiny. Takže rychle pryč od takových věcí. Nikdo vám peníze zadarmo nedá. Vždy je potřeba vyvinout určité úsilí a přinést hodnotu.

      Díval jsem se na vaše stránky a ty zrovna žádnou hodnotu nepřináší. Když rozkliknu článek, tak tam je nejprve mraky bannerů a až teprve poté pár řádku textu a následně zase hromada bannerů. Pamatujte na jedno heslo „Nejprve pomáhat, pak až prodávat“ Tedy nejprvě zákazníkovi poskytněte nějakou hodnotu v podobě užitečných informací v článku (což není 5 řádků obecného textu) a až teprve potom mu něco prodejte. A to ne způsobem obecného banneru, ale klidně textového odkazu s vysvětlením, proč právě ten daný produkt.

  • Jenda 09.02.2013 21:49

    Mám affiliate u nebankovní úvěrové společnosti a nemůžu si je vynachválit. Konverze schvalují do 2 dnů. Mají tam bonus za registraci. Když potřebuji poradit tak se zeptám. Mám to zatím krátce, ale provizi už mám vyplacenou. Ta Usa hypotéka je docela žádaná, tak se vyplatí si jejich bannerem zaplácnout místo na webu. Co chtít víc. Co se týká PPC tak stím jsem dávno skončil, za ty drobáky reklamu na svém webu nenechám. Takže už jen pronajímám bannery apod. Mají i slušné provize a jak říkám, chovají se slušně a pomohou.

  • Josef Řezníček 07.05.2012 11:52

    Z mojí zkušenosti je nejlepší vyzkoušet jeden, pak ostatní konkureční a porovnat je. Ale v našem malém prostředí se stejně vyskytují ty dobré Affily a pak hodně těch, které bych už na první pohled ani nezkusil (špatná prezentace, špatné podmínky, špatná podpora affiliate apod)

  • Andre 06.05.2012 23:13

    Např u Sportobchod.cz schvalují 1x za čtvrt roku.¨Ale využívám je, protože fakt fungují a mají dobré konverze.

  • Jede na pláž 06.05.2012 18:52

    K nej affilu mě napadá pár bodů:
    – nikdo, ani Google mi ho neporadí (pokud ano už kvůli konkurenci nebude nej)
    – nej affil není napořád (pár měsíců až rok)
    – je třeba mít kvalitní web a ne kvalitní affil na nekvalitní web

    Nezapomenout na to, že provozovatel affilu pravděpodobně vidí odkud mu přivádíte lidi, takže by to nebyl „obchodník“ kdyby se nesnažil vámi objevené díry (v seo, ppc či levném reklamním prostoru) vyplnit svépomocí a tak zlepšit svůj eshop, zvýšit své zisky (tím i snížit vaší provizi).

  • frances 06.05.2012 15:53

    Z vlastní zkušenosti musím říct že bannery nejsou příliš důležité (můžete si udělat vlastní i když nejste grafik). To nejdůležitejší je opravdu jak říkáš vybrat si téma kterému rozumíš případně se o něj zajímáš a baví tě.
    Dobrej článek.

    • Bug 06.05.2012 16:51

      Ano můžeš, ale já tam ty bannery zdůvodňuju. Každý obchodník by měl vědět, jaké bannery mu fungují. A pokud to neví, tak asi neví o více věcech na jeho eshopu a tudíž to nebude dobře optimalizovaný eshop na konverze a tudíž ani partner nebude moc spokojený.

      Já jsem třeba testoval i dva affiliate programy za týden, tzn. 8-10 za měsíc. Kdybych měl pro každý nechávat dělat bannery v několika velikostech, tak dám za bannery 20 tis. Není potom lepší mít je už předpřipravené?

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole