Jaké připravit materiály pro partnery?

V minulém článku jsme si řekli co to je affiliate marketing a také jaký si vybrat software pro správu provizního programu. Předpokládejme tedy, že jste si vybrali tu správnou variantu, která vám bude nejvíce vyhovovat a chcete začít s propagací co nejdříve. Aby vás partneři propagovali a nemuseli investovat peníze navíc, tak je dobré pro ně připravit reklamní materiály. Těmito materiály se rozumí například bannery, nebo textové odkazy, ale také (a to většina obchodníků nedělá) dokument popisující obchodníka, jeho cílovou skupinu, nejprodávanější produkty, sezónnost atd. Proč je toto tak důležité? Partner neví na co se přesně zaměřujete a tak nedokáže správně připravit a umístit reklamu na své stránky. Výsledkem jsou nižší konverze a otrávený partner. Pokud ovšem řeknete co a jak propagovat, získáte spoustu spokojených partnerů, kteří s vámi budou rádi spolupracovat.

Bannery

Občas jsou nazývány „kreativy“ jsou nejčastěji používané propagační materiály na webu. Nejpoužívanějšími velikostmi jsou:

88×31 px – „button“
468×60 px – „horizontal rectangle“
250×250 px – „square“
300×250 px – „medium rectangle“
120×600 px – „skyscraper“
160×600 px – „wide skyscraper“

Banner by měl obsahovat vaše logo, obrázek vašeho produktu (nebo ilustrační obrázek související s produktem) a tlačítko vyzývající k akci – „Koupit“, „Vyzkoušet zdarma“, „Registrovat se“ atd. Obsah banneru by neměl být klamavý, nebo zavádějící, protože zákazník bude po příchodu na vaše stránky zklamán a nic si nekoupí. Také je vhodné udělat několik variant bannerů – světlé / tmavé, zaměřené na muže / ženy apod. Důležité je, aby si každý mohl vybrat vhodný banner pro svou skupinu uživatelů a přímo na ně zacílit.

Pokud nevíte, jak takový vhodný banner vytvořit, tak to nevadí, obraťe se na nás (Tel. 731 175 485, nebo info@eolympic.cz) a my vám vytvoříme bannery přesně na míru.

Textové odkazy + PPC

Ne všichni affiliate partneři mají webové stránky. Existuje velká skupina marketérů, kteří perfektně zvládají PPC kampaně, nebo emailový marketing. Byla by škoda nevyužít jejich potenciálu pokud sami ve firmě nemáte někoho, kdo by se o tyto záležitosti staral. Oslovíte tak naprosto novou skupinu uživatelů. Co pro ně připravit za materiály?

Seznam klíčových slov na která cílíte a případně také několik ukázek, jak by mohla vypadat PPC reklama. Případně i několik obrázků vhodných pro umístění na Facebook.

Mário Roženský

Mário Roženský

Věnuji se vývoji SaaS aplikací AffilBox a SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak prodat více díky Affiliate marketingu.

Komentáře

  • Ondra 02.07.2014 10:34

    Zdravím. Nějak mi není jasné, jakým způsobem marketéři propagují moji firmu skrz PPC. PPC odkaz bude ve skutečnosti affilate odkazem? Náklady na PPC jsou hrazeny z případné provize? Můžete mi to prosím trochu blíže popsat?
    Moc děkuji!

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole