8 praktických tipů, jak být mistrem webinářů

Tento článek je od mé kolegyně Petry Svobodové, která má s webinářy velké zkušenosti a již se svými klienty pořádala desítky webinářů a školení. Dejte mi v komentářích vědět, jak se vám článek líbí a zda mám s články od hostů pokračovat.

Webináře mohou být velmi efektivní nástroj k tomu, jak prezentovat Vaše výrobky či služby na internetu. Ale aby Váš webinář byl úspěšný a generoval konverze (přeměnil Vašeho návštěvníka na zákazníka) je třeba mít nejen zajímavý obsah, ale mít také připravenou strategii webináře.

Proto než začnete s Vaším prvním webinářem, doporučuji se podívat na některé tipy, díky kterým může být Váš webinář úspěšnější. Zde jsou některé nejen z mých osvědčených postupů, které jsem se naučila metodou pokusu a omylu, ale také rady zkušených světových online marketérů.

1. Informujte o webináři

Pokud plánujete uspořádat webinář, je třeba to do světa křičet a nejen jednou a na jednom místě. Informujte o tom emailem, na Vašem webu, eshopu, na sociálních sítích či na nějakém portálu, který se zaměřuje na prezentaci webinářů, kam si můžete umístit i Vaši pozvánku. Když budete své stávající či potenciální klienty oslovovat prostřednictvím emailu, pošlete tři emaily týkající se daného webináře – informujte je, že se mohou na webinář přihlásit. Pokud se přihlásí, tak jim pošlete email jeden den předem o podmínkách účasti na webináři a poděkujte jim za přihlášení. Informujte je také v den webináře 1 hodinu před začátkem webináře. Doporučuji přečíst si článek, ve kterém naleznete stručný checklist toho, na co byste neměli zapomenout při pořádání webináře.

2. Sdělte účastníkům co je čeká a nemine

Na začátku webináře seznamte účastníky s obsahem. Nikdo nemá rád, když neví, co vše se bude projednávat, na co se může těšit a jak dlouho to bude trvat. Informujte Vaše posluchače i o tom, kdy bude prostor pro dotazy, zda-li v průběhu webináře či na konci.

3. S myškou pomalu

Když pouštíte nějaké demo či ukazujete, jak pracovat v nějakém programu, snažte se nepohybovat s myší příliš rychle ( či posouvat webové stránky příliš rychle nahoru či dolů).

4. Mluvte k jádru věci

Webináře jsou náročnější na udržení pozornosti než klasické školení vyžadující fyzickou účast posluchače. Proto je také o něco těžší udržet návštěvníkovo pozornost. Při webináři Vašeho účastníka nevidíte a proto mu nebude trapné opustit „vaši online místnost/vysílací stránku, kdežto u klasického offline školení by si návštěvníci těžko dovolili odcházet během Vašeho projevu na pódiu, minimálně by počkali do pauzy a pak se by spakovali :)Proto buďte efektivní, mluvte zajímavě a k jádru věci! Dodržte také čas, ve kterém jste se zavázali, že začnete a skončíte webinář.

5. Vše nepotřebné pozavírejte

Ukončete všechny nepotřebné aplikace, zejména Outlook, Facebook atd. Nemějte otevřené žádné osobní nebo důvěrné informace. Také pozavírejte co nejvíce aplikací, které by mohli zbytečně zpomalovat Váš počítač a posuňte/zavřete různé aktualizace počítače. Nechcete přeci přerušit Váš webinář nečekanou aktualizací nějakého prográmku či systému nebo se rozptylovat tím, že vám někdo píše emaily či na facebooku zprávy. To by Vás jednak rušilo a jednak by to nepůsobilo dobře.

6. Začněte 2 minuty po naplánování

Začněte Váš webinář dvě minuty po naplánovaném čase. Pokud jste tedy naplánovali Váš webinář na 19 hod., začněte cca v 19:02. To dává lidem čas, aby se připojili na Vaší stránku či místnost, a zároveň to není tak dlouhá doba, aby je obtěžovala vyčkat na začátek.

7. Mějte živou stránku/místnost i před webinářem

Před začátkem webináře umístěte na stránku nebo virtuální místnost jednoduchý informativní banner (obrázek), kde bude informace říkající něco v tom smyslu jako „ webinář začne za 10minut“. Takže když se lidé přihlásí na Vaši vysílací stránku/místnost, tak budou vědět, že jsou na správném místě a že to funguje. Pak už jen vyčkají na stránce a aktualizují stránku (obnoví klávesovou zkratkou F5 stránku) než začne webinář.

8. Poskytněte Vaši prezentaci

Pošlete po webináři Vaším posluchačům Vaši powerpointovou či video prezentaci. Informujte je o tom, že během webináře jim jí pošlete. Minimálně 10-20% Vašich posluchačů by Vám zřejmě stejně o prezentaci napsalo emailem. Lidé, když budou vědět, že prezentaci obdrží, tak budou klidnější během webináře a nebudou si muset vše psát.

Chcete být mistrem webinářů a online prezentací?

Pokud se chcete naučit od A do Z, jak krok za krokem uspořádat webinář, jak udělat videoprezentace s audiem, videopozvánky na webinář, jak se propagovat na sociálních sítích, jak nahrávat a prodávat webinář a mnohem více, přihlašte se do kurzu Webinar Academy.

Pokud se přihlásíte do 23. září, získáte jako BONUS 20min. skype konzultaci o Vašem online podnikání a detailní checklist věcí, co dělat před/při a po webináři. 

Mário Roženský
Věnuji se vývoji SaaS aplikace SupportBox a zlepšování zákaznické péče ve firmách. Posledních pár let jsem se věnoval popularizaci affiliate marketingu v Čechách. Napsal jsem knihu Jak na skvělou zákaznickou péči.
Komentáře
  1. Samuel Hornek napsal:

    Super článek, jen tak dál 🙂

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *